PDA

Bekijk Volledige Versie : cPanel - MRTG



Phantium
30/12/03, 11:09
Ik probeer nu al een poosje MRTG aan de praat te krijgen op cPanel.

Ik draai:
FreeBSD 5.1
cPanel 8.5.5-R24

---

Nu is het de bedoeling dat je een public community aanmaakt, maar nu kan ik nergens snmpconf vinden.

Iemand die mij kan helpen?

Alvast Bedankt. :)

Domenico
31/12/03, 15:16
Misschien heb je hier iets aan ->

HOWTO: MRTG on CPanel 6 + RH 7.x
http://forums.ev1servers.net/showthread.php?threadid=21134&highlight=mrtg

HOWTO: Gpan's MRTG for RH 8 w/ CPanel!
http://forums.ev1servers.net/showthread.php?&threadid=22697&highlight=mrtg

Succes!

Phantium
31/12/03, 16:20
Bedankt, ik was even ev1servers vergeten.

Had daar ooit ook een server met cPanel alleen toen werkte mrtg gelijk al.

Ook gaan onze servers binnenkort allemaal op DirectAdmin lopen, dus dit zal maar tijdelijk zijn.

Nogmaals bedankt. :)

-edit-

Ik heb er niets aan omdat het voor Redhat is.

Deimos
31/12/03, 17:22
cd /usr/ports/net/mrtg
make install clean

En het zou moeten werken ;). Zo niet even de instructies volgen die je krijgt nadat het compilen is afgerond.

Phantium
31/12/03, 17:48
Origineel geplaatst door Deimos
cd /usr/ports/net/mrtg
make install clean

En het zou moeten werken ;). Zo niet even de instructies volgen die je krijgt nadat het compilen is afgerond.

Ja dat heb ik al gedaan, het punt is dat je cfgmaker nog het werk moet laten doen, en op je public community af moet sturen.

Lukt dus niet zomaar.

Deimos
31/12/03, 18:46
cfgmaker kan je draaien, met de commando's die na het instaleren van de ports te zien krijgt. Dan heb je al een mrtg.cfg. En voor snmp.conf heb je ook tools die het auto generen. Ook dit staat beschreven in de ports. En anders kan je altijd de verouderde howto op www.bsdfreaks.nl proberen.

Phantium
01/01/04, 12:28
Origineel geplaatst door Deimos
cfgmaker kan je draaien, met de commando's die na het instaleren van de ports te zien krijgt. Dan heb je al een mrtg.cfg. En voor snmp.conf heb je ook tools die het auto generen. Ook dit staat beschreven in de ports. En anders kan je altijd de verouderde howto op www.bsdfreaks.nl proberen.

Ik heb de howto is bsdfreaks geprobeert, alleen het punt is dat ik een public community moet hebben, eerst lezen en dan pas reageren.

Deimos
01/01/04, 16:28
Origineel geplaatst door Phantium


Ik heb de howto is bsdfreaks geprobeert, alleen het punt is dat ik een public community moet hebben, eerst lezen en dan pas reageren.
Sorry hoor, maar weet je wel waar je het overhebt. Als je namelijk de howto volgt zie je dit staan:

cd /usr/local/etc/
snmpconf -g basic_setup
Dit maakt een conf aan voor snmpd welke dan dus ook een public community bevat. Maar wie weet moet je eerst een lezen alvorens nonsens te reageren. Maar ik zal het er maar even ophouden dat je een kater hebt van gisteren / vandaag.

Phantium
01/01/04, 18:36
Origineel geplaatst door Deimos

Sorry hoor, maar weet je wel waar je het overhebt. Als je namelijk de howto volgt zie je dit staan:

cd /usr/local/etc/
snmpconf -g basic_setup
Dit maakt een conf aan voor snmpd welke dan dus ook een public community bevat. Maar wie weet moet je eerst een lezen alvorens nonsens te reageren. Maar ik zal het er maar even ophouden dat je een kater hebt van gisteren / vandaag.

Pardon? Nee ik heb geen kater gehad.

Ik heb snmpconf probeert te runnen, maar het bestand staat niet in die map, als je de moeite had gedaan mijn topic te lezen, had je dit al begrepen. En dus niet achteraf te zeggen dat ik die moet runnen.

Deimos
01/01/04, 18:48
Misschien dan eens uitvissen waar snmpconf staat op je server??

[admin@phobos ~]# whereis snmpconf
snmpconf: /usr/local/bin/snmpconf /usr/local/man/man1/snmpconf.1.gz
[admin@phobos ~]#

En indien je het dan wilt draaien kun je eventueel even het commando "rehash" gebruiken om nieuwe binaries in je shell te laden, zodat je niet het gehele path hoeft te vermelden.

Phantium
01/01/04, 18:53
Ja ik weet heus wel hoe je zoekt, hij vindt alleen niets. :p

Zal wel even mrtg enzo opnieuw downloaden, misschien een optie. :)

Deimos
01/01/04, 18:59
Ik zou dan net-snmpd opnieuw downloaden ipv mrtg. Want zonder snmpd werkt het niet echt, of heb je deze applicatie niet geinstalleerd? Zo niet dan heeft die uiteraard ook snmpconf niet.

Cybafish
01/01/04, 18:59
als ik me niet vergis dan werkt whereis met een backup die niet altijd up to date is :)


find /* | grep snmpconf misschien? :)

Phantium
01/01/04, 19:06
Origineel geplaatst door Deimos
Ik zou dan net-snmpd opnieuw downloaden ipv mrtg. Want zonder snmpd werkt het niet echt, of heb je deze applicatie niet geinstalleerd? Zo niet dan heeft die uiteraard ook snmpconf niet.

Net net-snmpd opnieuw gedownload:

tarzan# ps x | grep snmpd
11247 ?? I 0:00.06 /usr/local/sbin/snmpd -c /usr/local/etc/snmpd.conf


Ok geen probleem.. draait wel.. ook een public community gemaakt etc.

maar nu dit:

tarzan# cfgmaker --global 'WorkDir: /usr/home/mrtg/public_html' --global 'Options[_]: bits.growright' --output /usr/local/etc/mrtg/mrtg.cfg public@**.***.***.**
--base: Get Device Info on public@**.**.**.**:
SNMP Error:
no response received
SNMPv1_Session (remote host: "**.**.***.**" [**.**.**.**].161)
community: "public"
request ID: -1198251708
PDU bufsize: 8000 bytes
timeout: 2s
retries: 5
backoff: 1)
at /usr/local/lib/perl5/site_perl/5.6.1/SNMP_util.pm line 621
SNMPWALK Problem for 1.3.6.1.2.1.1 on public@**.**.**.**::::::v4only
at /usr/local/bin/cfgmaker line 775
WARNING: Skipping public@***.**.**.**: as no info could be retreived

--base: Writing /usr/local/etc/mrtg/mrtg.cfg

Deimos
01/01/04, 19:10
Even controleren of net-snmp wel degelijk draait en op welk ip het draait. Vervolgens cfgmaker opnieuw uitvoeren. Lijkt er nu namelijk op dat net-snmp nog niet draait of in ieder geval nog niet volledig draait.

Phantium
01/01/04, 19:12
Origineel geplaatst door Deimos
Even controleren of net-snmp wel degelijk draait en op welk ip het draait. Vervolgens cfgmaker opnieuw uitvoeren. Lijkt er nu namelijk op dat net-snmp nog niet draait of in ieder geval nog niet volledig draait.

Ik heb die public community gewoon op dat IP gemaakt, dus zou moeten werken? :) Nooit eerder problemen mee gehad iig.