PDA

Bekijk Volledige Versie : Grote storing bij PlexHost



Slash
30/12/03, 11:52
L.S.

Sinds zondagmiddag is de server wd01.plexdns.com volledig down.

Volgens PlexHost is de oorzaak van deze storing een vermeende "index page" hack poging uit Brazilie. Uiteindelijk is besloten om de server volledig opnieuw te installeren waarbij een probleem is opgetreden bij het terugzetten van cPanel data.

Inmiddels zijn we bijna 48 uur verder en heb ik nog geen enkele aanwijzing dat de problemen spoedig opgelost zullen worden. Hoe zijn jullie ervaringen met PlexHost?

Grtz, jeroen

xserve
30/12/03, 12:10
Backup wordt nu terug gezet. Aantal accounts werken alweer. Ik schat dat het binnen 2 uur allemaal wel weer in orde is.

Slash
30/12/03, 12:37
Jij bent ook een klant van PlexHost?

Grtz, jeroen

The MAzTER
30/12/03, 12:56
Origineel geplaatst door Slash
Volgens PlexHost is de oorzaak van deze storing een vermeende "index page" hack poging uit Brazilie....het terugzetten van cPanel data.

Weer een cPanel server waat het gebeurd... Begin dus echt te twijfelen of het gewoon niet aan cPanel ligt dat dit kan.

Dillard
30/12/03, 13:20
Standaard Cpanel installatie is niet super veilig, bovendien, CPanel is (zeker in de VS) het meest populiare Control Panel van dit moment. Die Brazilian kiddo's hebben kant-en-klare scripts om een Cpanel server te checken, dus je moet wel handmatig je security nalopen en aanscherpen...

Dillard
30/12/03, 13:30
Heb net even gekeken, dit verklaart ook de storing bij rentaserver.be en quality-ws.nl , allemaal hetzelfde IP-adres

Het lijkt erop alsof ze problemen hebben met het restoren van de backups (wat inderdaad wel een beetje tricky kan zijn bij Cpanel).

original-peter
30/12/03, 13:30
Origineel geplaatst door Slash
L.S.

Sinds zondagmiddag is de server wd01.plexdns.com volledig down.

Volgens PlexHost is de oorzaak van deze storing een vermeende "index page" hack poging uit Brazilie. Uiteindelijk is besloten om de server volledig opnieuw te installeren waarbij een probleem is opgetreden bij het terugzetten van cPanel data.

Inmiddels zijn we bijna 48 uur verder en heb ik nog geen enkele aanwijzing dat de problemen spoedig opgelost zullen worden. Hoe zijn jullie ervaringen met PlexHost?

Grtz, jeroen

wd01.plexdns.com is weer online (via dit domein)
Je kan cpalen weer in via: wd01.plexdns.com/cpanel

WHM werk nog niet

MrD
30/12/03, 17:45
De DNS werkt nog niet denk ik, alle sites van klanten zijn nog down in ieder geval :(
Hopelijk werkt alles zeer snel weer naar behoren...

Hostfinity
30/12/03, 18:08
Server ligt nog steeds plat
wat betreft accounts.
ik heb enkele accounts gezien die al wel werken maar de meeste nog niet.
we redden bijna de 2 dagen..
wat natuurlijk niet zo best is..

roland
30/12/03, 18:59
Ik moet er helaas ook aan geloven. Ik hoop niet dat dit geintje mij klanten gaat kosten, had zeer intensief contact met een aantal partijen.

RonZo
30/12/03, 19:38
Origineel geplaatst door roland
Ik moet er helaas ook aan geloven. Ik hoop niet dat dit geintje mij klanten gaat kosten, had zeer intensief contact met een aantal partijen.
Zal wel meevallen. Als jij je klanten op een goede manier uitlegt wat er aan de hand is hebben ze wel begrip voor de situatie.
Een hele tijd terug lagen wij er ruim 36 uur uit. Er is toen zegge en schrijven 1 klant vertrokken..., maarja die lag toch altijd al te "miepen" ;)
En een tijdje terug is zelfs xs4all er bijna een week uit geweest.... dus ik bedoel maar :p

UbErZ
30/12/03, 19:41
Origineel geplaatst door roland
Ik moet er helaas ook aan geloven. Ik hoop niet dat dit geintje mij klanten gaat kosten, had zeer intensief contact met een aantal partijen.

Precies het zelfde hier.

Nu hopen dat plexhost hier leer uit trekt, zodat dit de volgende keer snel verholpen is.

xserve
30/12/03, 19:41
Al mijn sites zijn weer online. Maar dat komt waarschijnlijk omdat ik mijn dns ergens ander heb.

WHT moesten ze met de hand aanzetten ofzo, dat gebeurd nu als ik hun mail moet geloven, die van mij doet het alweer, maar mijn account begint met een C en het is op alfabetische volgorde.

Hostfinity
30/12/03, 19:48
Origineel geplaatst door xserve
Al mijn sites zijn weer online. Maar dat komt waarschijnlijk omdat ik mijn dns ergens ander heb.

WHT moesten ze met de hand aanzetten ofzo, dat gebeurd nu als ik hun mail moet geloven, die van mij doet het alweer, maar mijn account begint met een C en het is op alfabetische volgorde.

je zal WHM bedoelen ;)

roland
30/12/03, 19:54
Zal wel meevallen. Als jij je klanten op een goede manier uitlegt wat er aan de hand is hebben ze wel begrip voor de situatie.
Een hele tijd terug lagen wij er ruim 36 uur uit. Er is toen zegge en schrijven 1 klant vertrokken..., maarja die lag toch altijd al te "miepen"
En een tijdje terug is zelfs xs4all er bijna een week uit geweest.... dus ik bedoel maar

Gelukkig heb ik nog ergens anders een @rodesigned.net email account die voor noodgevallen gebruikt wordt, maar dit geeft geen goede indruk. En je zal weg gelijk hebben, waarschijnlijk maak ik me te druk.

original-peter
30/12/03, 20:23
Origineel geplaatst door P.Crielaard


je zal WHM bedoelen ;)

WHT met de hand aan zetten, dat moet er ook nog een bij komen!
hehehe

original-peter
30/12/03, 20:25
Origineel geplaatst door xserve
Al mijn sites zijn weer online. Maar dat komt waarschijnlijk omdat ik mijn dns ergens ander heb.

WHT moesten ze met de hand aanzetten ofzo, dat gebeurd nu als ik hun mail moet geloven, die van mij doet het alweer, maar mijn account begint met een C en het is op alfabetische volgorde.

Wat is er anders aan jou dns???
als ik vragen mag...

vectoris
30/12/03, 21:21
Het duurt mij wel erg lang :mad:

xserve
30/12/03, 21:36
Origineel geplaatst door P.Crielaard
je zal WHM bedoelen ;)
Hahaha ik bedoel WHM ja, WHT gebruik ik vaker als afkorting dus vandaar de tik fout.

@original-peter: Ik heb mijn dns bij WebBizz, op twee verschillende servers, dat is er anders. De BIND op de server draait namelijk nog niet, die wil niet :D.

roland
30/12/03, 21:59
Bij mij werkt gelukkig alles weer :W:

Santario
30/12/03, 22:08
Hier ook :) :W:

xserve
30/12/03, 23:09
De mail van 5 minuten geleden:

Een klein aantal gebruikers hadden problemen met het openen van websites. De websites verwezen naar een CPanel pagina. Dit probleem is al opgelost.

Als u het probleem nog steeds heeft, graag zo snel mogelijk per email doorgeven.

Wat nog over is:
- Sommige resellers hebben nog geen reseller toegang. Daar zijn wij nog druk mee bezig.
- Usernames met een "-" ontbreken in uw WHM lijst. Deze zijn/worden nu gerestored.
- Niet alle dedicated IPs zijn geactiveerd. Dit zal na de reselers activeren gedaan worden.
- De server kan iets trager werken door de restores, die behoorlijk zwaar kunnen zijn.

Indien er overige problemen zijn, dan horen wij dit uiteraard graag zo snel mogelijk.

--

Alles is dus weer zo'n beetje in het gereel.

Slash
30/12/03, 23:35
In grote lijnen werkt bij mij alles weer maar er zijn nog wel een aantal storende problemen aanwezig die nog niet zijn opgelost:

* Nameserverinstellingen van alle zones verwijzen naar ns6.plexhost.com en ns7.plexhost.com in plaats van ns1.slash.nl en ns2.slash.nl.

* Alle accounts met een beginletter verder in het alfabet dan de letter s (dus t t/m z) zijn niet goed gerestored.

* A records voor ns1.slash.nl en ns2.slash.nl zijn verdwenen.

* Subdomeinen werken niet meer in bepaalde gevallen

* Domeinaliassen werken niet meer in bepaalde gevallen

* Alle gedefinieerde WHM packages zijn verdwenen

Etc. etc.

Het is niet om vrolijk van te worden op deze manier!

Grtz, jeroen

Slash
31/12/03, 00:43
Op dit moment ligt de Apache webserver van de vers geinstalleerde wd01.plexdns.com zelfs op zijn gat. Ik hou mijn hart vast...

Grtz, jeroen

RonZo
31/12/03, 00:47
Gun ze nou gewoon ff de tijd..., hoe vervelend het ook voor je is.
Geloof me, ik weet wat het is als je als hoster denkt dat alles weer up and running is en door 1 foute invoer alles weer ongedaan wordt gemaakt...

Slash
31/12/03, 00:53
Ik gun PlexHost al meer dan 50 uur de tijd om de situatie te herstellen. Het is precies vanwege deze reden dat ik destijds bewust gekozen heb voor het niet zelf technisch beheren van een server.

Vergeet niet dat *IK* momenteel meerdere hijgende klanten in mijn nek heb die zich terecht afvragen met welke partij wij in hemelsnaam in zee zijn gegaan.

Grtz, jeroen

RonZo
31/12/03, 01:09
Met:

6. Cliënt verklaart xxxxxxxx Internetdiensten nooit verantwoordelijk te stellen voor eventuele uitval van de server en/of verlies van data of derving van inkomsten door technische of andere storingen. xxxxxxx Internetdiensten verplicht zich zijn Netwerk up to date te houden om technische of andere storingen zo veel mogelijk te beperken.

kom je al heel ver hoor ;)

RonZo
31/12/03, 01:15
heeej kijk..... http://www.slash.nl werkt weer :)

Slash
31/12/03, 01:18
Klopt!

Ben volop bezig om ontbrekende informatie in de DNS en WHM te kloppen. Saaie bezigheid...

Grtz, jeroen

root
31/12/03, 01:18
Niks is vervelender als deze situatie voor een hoster. Plexhost weet wat ze doen, dus ik neem aan dat de situatie erg vervelend is.

Denk als klant ook even aan de tijd dat wel alles goed draaide. 50 uur is dan niet veel vergeleken met de tijd dat alles wel up was.

Mannen succes en ik hoop dat jullie weer gauw up zijn. Voor al onze jeugdigde starters, dit kan jullie ook overkomen en dan maar hopen dat de skills en middelen beschikbaar zijn.

xserve
31/12/03, 01:18
Maar Slash, jij hebt hun mailtjes dus niet gehad? Want in die van vanmiddag ergens stond een handleiding hoe je de dns weer aan de praat moest krijgen. Voor degene die het niet zelf hadden gedaan zouden zij het zelf doen deze avond. Dus ligt niet helemaal aan hun natuurlijk.

Slash
31/12/03, 01:22
Natuurlijk ga ik uit van de deskundigheid van Plexhost, maar het is wel erg zuur als je als kersverse klant meteen geconfronteerd wordt met een dergelijke storing.

Gezien de korte tijd dat ik klant ben bij PlexHost is het hopenlijk niet representatief om op dit moment een % uptime berekening uit te voeren. ;-)

Grtz, jeroen

roland
31/12/03, 03:38
Ik ben in het algemeen erg tevreden over PlexHost. De support is erg goed, zijn vriendelijk en de server is erg snel. Jammer van deze downtime, kwam erg slecht uit (wanneer eigenlijk niet). De afgelopen maanden (sinds ik er bij zit) nooit wat gehad, en ik vertrouw erop dat het ook niet snel meer zal gebeuren. Niets is perfect en dit kan helaas een keer voorkomen.

Ik dacht dat alles werkte maar WHM doet het niet. Dit is natuurlijk ook niet zo dramatisch voor mij.

DiedX
31/12/03, 11:58
Origineel geplaatst door RonZo
Met:

6. Cliënt verklaart xxxxxxxx Internetdiensten nooit verantwoordelijk te stellen voor eventuele uitval van de server en/of verlies van data of derving van inkomsten door technische of andere storingen. xxxxxxx Internetdiensten verplicht zich zijn Netwerk up to date te houden om technische of andere storingen zo veel mogelijk te beperken.

kom je al heel ver hoor ;)
Dat betwijfel ik. Als je dit voor de rechter brengt, en je laat experts er naar kijken, dan zou je hier wel eens mee voor het gaas kunnen gaan.

Voor je idee: je kan niet alles in je Algemene Voorwaarden zetten, en denken dat je vrijuit gaat.

Is er een jurist hier in de zaal?!

vectoris
31/12/03, 12:41
Origineel geplaatst door DiedX



Is er een jurist hier in de zaal?! officieel jurist niet :D

Je kan je nooit en te nimmer "indekken" voor zaken die redelijkerwijze verwacht van je mogen worden (een server die gewoon up is dus).

Echter als je een duidelijke inspanning doet voor het verhelpen van deze problemen dan is er op zich geen probleem. Zolang je maar laat zien dat je alles in je kunnen doet om het probleem te verhelpen en zolang de downtime maar niet de spuigaten uitloopt.

Kortom: een kwestie van redelijkheid en billijkheid oftewel gezond verstand.

Santario
31/12/03, 12:49
Een storing kan inderdaad niet voorkomen worden, met de tegenslag die ze gehad hebben vind ik het alsnog snel opgelost. Een rechter zal hier sowieso geen r*k aan doen, daar zijn de belangen in de meeste gevallen te miniem voor, afgezien van de kennis die er op dit moment is van dit soort zaken bij de hogere machten ;)

En nee, ik ben geen officieel jurist (nog niet :D)


Echter als je een duidelijke inspanning doet voor het verhelpen van deze problemen dan is er op zich geen probleem. Zolang je maar laat zien dat je alles in je kunnen doet om het probleem te verhelpen en zolang de downtime maar niet de spuigaten uitloopt.

Kortom: een kwestie van redelijkheid en billijkheid oftewel gezond verstand.

Niets aan toe te voegen :)

En als je bepaalde commerciele belangen laat afhangen van een hoster kan je er natuurlijk ook voor zorgen dat je backup maatregelen hebt getroffen. Als je dat niet hebt gedaan moet je in deze gevallen ook door de zure appel moeten kunnen bijten...

RonZo
31/12/03, 13:05
Origineel geplaatst door Santario
Een storing kan inderdaad niet voorkomen worden, met de tegenslag die ze gehad hebben vind ik het alsnog snel opgelost. Een rechter zal hier sowieso geen r*k aan doen, daar zijn de belangen in de meeste gevallen te miniem voor, afgezien van de kennis die er op dit moment is van dit soort zaken bij de hogere machten ;)

En nee, ik ben geen officieel jurist (nog niet :D)
Misschien een idee voor je scriptie? ;)

reneovertoom
31/12/03, 23:27
Even een informatief vraagje....
Ik wil tzt een reseller pakket nemen, nu is Plexhost gewoonweg de goedkoopste, moet ik dit zien als de reden voor die prijs? Of had dit bijvoorbeeld host3000 / Trancepit ook kunnen overkomen? De partij-en waar ik dus een beetje tussen zit te twijfelen.
(P.S Nog 1,5 uur !! :D BOOM)

Savvas
31/12/03, 23:35
Origineel geplaatst door reneovertoom
Even een informatief vraagje....
Ik wil tzt een reseller pakket nemen, nu is Plexhost gewoonweg de goedkoopste, moet ik dit zien als de reden voor die prijs? Of had dit bijvoorbeeld host3000 / Trancepit ook kunnen overkomen? De partij-en waar ik dus een beetje tussen zit te twijfelen.
(P.S Nog 1,5 uur !! :D BOOM)

Dit kan elke degelijke provider overkomen. Echter merk je vaak wel dat bij de wat duurdere providers de voorzieningen ook een stuk beter zijn en dat merk je gewoon in de prijs.

xserve
01/01/04, 02:58
Ik heb helemaal niks op Plex aan te merken. Ze zouden dit misschien iets sneller hebben kunnen verhelpen. Maar de informatie voorziening is duidelijk. En voorheen heb ik nooit een probleem met ze gehad. Ze maken elke dag een backup en vandaar dat ook maar de gegevens van 1 dag verloren zijn gegaan. Dat zie je niet vaak.

reneovertoom
01/01/04, 12:49
Ok thx, ik dacht al zoiets ;)

Slash
01/01/04, 12:54
Vandaag (1-1-2004) is de gehele server *wederom* onbereikbaar!

Maar weer een support ticket geopend... <zucht!>

Grtz, jeroen

Hostfinity
01/01/04, 12:59
Origineel geplaatst door Slash
Vandaag (1-1-2004) is de gehele server *wederom* onbereikbaar!

Maar weer een support ticket geopend... <zucht!>

Grtz, jeroen

same here...

Slash
01/01/04, 13:05
Origineel geplaatst door roland
[..] De afgelopen maanden (sinds ik er bij zit) nooit wat gehad, en ik vertrouw erop dat het ook niet snel meer zal gebeuren. [..]

Helaas... nog geen dag later ligt de server wederom op zijn gat!

:-(

Grtz, jeroen

Slash
01/01/04, 13:07
Ik heb nog geen reactie op mijn ticket gekregen. Iemand die misschien uit een andere hoek al informatie over de oorzaak van de storing heeft mogen ontvangen?

Ik ben door PlexHost met onderstaand emailadres in de mailinglist gezet. Niet echt handig als de server waarop mijn email wordt afgeleverd down is.

Grtz, jeroen

Hostfinity
01/01/04, 13:13
Ik sta op de mailing met een adres welke nog wel werkt.
geen mailing binnen + geen reactie op me ticket..

vectoris
01/01/04, 13:31
het ligt er weer uit, kan dat?

Hostfinity
01/01/04, 13:34
Origineel geplaatst door vectoris
het ligt er weer uit, kan dat?

het kan wel..
het mag niet..

ligt inderdaad helemaal plat..
zo dood als een pier.

MarcelC
01/01/04, 14:08
Origineel geplaatst door xserve
Ze zouden dit misschien iets sneller hebben kunnen verhelpen.
Het duurt nu inderdaad wel erg lang, maar ik heb er het volste vertrouwen dat ze er echt alles aan doen en rond het klokje werken om de problemen op te lossen.


Origineel geplaatst door xserve
Maar de informatie voorziening is duidelijk.
Dit is juist eigenlijk mijn enige opmerking, ze zouden wat vaker algemene info kunnen geven over de stand van zaken, hoever ze gevorderd zijn met alles, zodat je weet wat je op dat moment kunt verwachten.
Zoals nu dat alles er weer uit ligt, ik heb geen flauw idee hoever de restore gevorderd was en of dit nu betekent dat het weer van voor af aan begint.

Santario
01/01/04, 14:13
Om 12:30 uit je bed gebeld worden met de mededeling dat idd alles weer zo z'n gat ligt is idd niet de meest prettige manier om het nieuwe jaar te beginnen...... Ik wordt hier zo moe van :(

Santario
01/01/04, 14:17
Heb maar een ticket + sms gestuurd naar Plexhost...

Phantium
01/01/04, 14:21
lol sorry hoor, maar als ze echt een beetje proffessioneel waren dan had die server nu niet offline geweest.

Santario
01/01/04, 14:25
Plexhost net gesproken, ze weten al van het probleem en zijn er inmiddels mee bezig, komt dadelijk een mailing aan...

Hostfinity
01/01/04, 14:31
Origineel geplaatst door Santario
Om 12:30 uit je bed gebeld worden met de mededeling dat idd alles weer zo z'n gat ligt is idd niet de meest prettige manier om het nieuwe jaar te beginnen...... Ik wordt hier zo moe van :(

Ik zat bij oma..
nou is dat ook al niet super leuk zo vroeg in de morgen..
en dan nog een storing erbij :s

Santario
01/01/04, 14:34
Nog erger als je bij je schoonmoeder zit ;)

xserve
01/01/04, 14:34
Ik denk dat ik maar eens op zoek ga naar een andere server. Hier wordt ik een beetje depri van.

UbErZ
01/01/04, 14:37
This is getting real old real fast :( Net alle passwords verandert, en nu dit weer. Ik maak me nu echt een beetje zorgen over plexhost.

Hostfinity
01/01/04, 14:55
Geachte heer/mevrouw,

We zijn er vandaag achtergekomen dat de server volledig down is zonder een bekende oorzaak.

Het is nog niet zeker, maar mogelijk is een oude firewall geactiveerd na een reboot, welke alles blokkeert.

Wij zullen u zoveel mogelijk op de hoogte houden.

Onze welgemeende excuses voor deze 2e downtime, wij zullen er alles aan doen om het weer goed te maken.

H. Fadallah

Phantium
01/01/04, 15:10
Zijn ze ook erg vlot mee om daar achter te komen, haha!

Cybafish
01/01/04, 15:32
Lang leve reselling..

Hostfinity
01/01/04, 16:02
duurd weer best lang...

McRox
01/01/04, 16:03
Een korte update na alle nachtmerries van de laatste dagen..

Gisteren heel blij dat alles naar behoren draait (vergeten de monitoring service alertra.com aan te zetten die ons elke 5 minuten spamt met SMS berichten) komen we vandaag achter dat de server sinds ~8.30 offline is zonder duidelijke reden..

Na de stats te hebben bekeken via wedare, bleek de server sinds 8.30 geen traffic te genereren. Blijkbaar is een vorige firewall weer geactiveerd, die alles blokkeerd (deze werd gebruikt tijdens de server maintenance enkele dagen geleden)

Er is een collega gebeld die dicht bij rotterdam zit, die er normaal gesproken binen 30 minuten kan zijn om het probleem op te lossen. Echter bleek hij door de feestdagen tijdelijk niet aanwezig te zijn waardoor hij een extra lange afstand moet overbruggen om bij de server te komen.

Wij zullen er alles aan doen om het goed te maken.

Behalve de nieuwe CPanel Skins (in Engels&Nederlands) & AutoInstaller, zullen wij binnen enkele dagen een volledig nieuwe server ter waarde van 5000 euro bestellen, om het goed proberen te maken voor alle klanten. (Verhuizen wordt later besproken met de klanten)

Onze welgemeende excuses voor de grote overlast, PlexHost zal er alles aan doen om het goed te maken. Wij zijn geen bedrijf die na problemen zomaar ten onder gaat. Wat gebeurd wordt duizenden malen zo hard aangepakt om het te voorkomen.

Ik kan helaas ivm tijdsgebrek niet reageren op alle post, op mijn "verjaardag" EN nieuwjaarsdag een storing als deze is erg frusterend en heeft dit zeker verpest (voor mij).

Klanten mogen altijd klagen (zoals hier), vragen en opmerkingen zijn welkom en kunnen naar admin@plexhost.com gemailed worden en wij zullen het zeker goed maken!

met vriendelijke groet & een gelukkig nieuw jaar,

H. Fadallah

Hostfinity
01/01/04, 16:07
en waneer kunnen wij de server weer online verwachten?
Kun je ons een indicatie geven?

Santario
01/01/04, 16:09
Bericht is niet door Plexhost geplaatst, mail ze ff/ticket :)

Hostfinity
01/01/04, 16:12
Origineel geplaatst door Santario
Bericht is niet door Plexhost geplaatst, mail ze ff/ticket :)

en door wie is dat grote bericht dan geplaatst?
op naam van plexteam :huh:

Santario
01/01/04, 16:18
Oww sorry, had ik nog niet gelezen :)

Santario
01/01/04, 17:39
Mag hopen dat ze er al zijn...

Hostfinity
01/01/04, 17:50
Origineel geplaatst door Santario
Mag hopen dat ze er al zijn...

Inderdaad
nog even en nog een dag offline..
dan redden ze zeker weten de 99.9% uptime niet.

MarcelC
01/01/04, 17:52
Denk dat 'ie in Parijs zat ;)


Maar als je deze thread niet toevallig leest dan hoor je sinds de laatste weinig zeggende email van 13.50 uur ( nu 16.50 uur) weer helemaal niets.
Is het soms de bedoeling dat iedere klant zelf gaat mailen/ticket om te vragen hoe de situatie is ?

Hostfinity
01/01/04, 17:56
Waarom beloven ze het trouwens goed te maken met een nieuw systeem van 5000 euro..
terwijl de problemen van de laatste dagen totaal niks met de hardware te maken hebben..

Die problemen die ik de laatste paar dagen zie..zijn alleen puur software matige fouten..

Ik zou dan in ieder geval zeggen dat ze de nieuwe server wel moeten uitvoeren met raid 5 ofzo..

Phantium
01/01/04, 18:00
Ze beloven van alles maar ondertussen zijn jullie websites nogsteeds offline, verjaardag is ook een slecht excuus! Ik zou gewoon naar Rotterdam gaan.

Hostfinity
01/01/04, 18:03
jeeej
hijs weer up..

JiMac
01/01/04, 18:10
Yippie ze werken weer! Disk Usage is nog steeds 0.00MB :-/

roland
01/01/04, 18:12
En nu hopen dat het niet snel meer gebeurd

RobbertC
01/01/04, 18:16
Origineel geplaatst door Phantium
Ze beloven van alles maar ondertussen zijn jullie websites nogsteeds offline, verjaardag is ook een slecht excuus! Ik zou gewoon naar Rotterdam gaan. Phantium, als ik het goed begrijp ben je geen klant van PlexHost. Ik vind het dan ook niet netjes om dit soort posts te maken over je concurrent.

DiedX
01/01/04, 18:25
Origineel geplaatst door P.Crielaard

Het is nog niet zeker, maar mogelijk is een oude firewall geactiveerd na een reboot, welke alles blokkeert.

Mogelijk heb ik de server zelf niet in beheer?!

xserve
01/01/04, 19:10
Origineel geplaatst door JiMac
Yippie ze werken weer! Disk Usage is nog steeds 0.00MB :-/
Foutje van CPanel, de bestanden staan er echt wel op, dus lekker belangrijk.

Phantium
01/01/04, 19:16
Origineel geplaatst door xserve

Foutje van CPanel, de bestanden staan er echt wel op, dus lekker belangrijk.

even

/scripts/fixquotas

runnen. :)

Dillard
02/01/04, 00:21
Zo te zien is Plexteam overgestapt op FreeBSD 5.1 (net als wij). Om een installatie te doen incl. Cpanel duurt best lang (omdat alles realtime wordt gecompileerd) en tijdens een upgrade/herinstallatie wil je zo snel mogelijk weer online zijn.

Quotasupport moet je los compilen in een nieuwe kernel, dus waarschijnlijk zullen ze dit later doen, een reboot en vanaf dan zal waarschijnlijk quota-support weer werken.

RonZo
02/01/04, 01:11
Origineel geplaatst door Dillard


Dillard waar ken ik je van?
Zit ff te twijffelen tussen Demon Internet en een Nokia Game site....

Dillard
02/01/04, 02:13
Je maakt me nieuwsgierig. Ik heb niet bij Demon gewerkt en gamen doe ik al een tijdje niet meer :)

Ik heb in Vlissingen gestudeerd in begin jaren 90, kan dat het misschien zijn ?

Ahead-IT
03/01/04, 01:48
Origineel geplaatst door Dillard
Heb net even gekeken, dit verklaart ook de storing bij rentaserver.be en quality-ws.nl , allemaal hetzelfde IP-adres

Deze tread had ik over het hoofd gezien. Rentaserver stond inderdaad bij een resaller van plexhost. Gelukkig heb ik al een andere host, want ik lees hier dat alles terug down is.

Slash
03/01/04, 13:35
Vannacht de volgende email van PlexHost ontvangen:

--- BEGIN ---

Geachte heer/mevrouw,

Wij willen ten eerste iedereen bedanken voor uw begrip tijdens de laatste dagen.

Voor ons was het zeker een ware nachtmerrie, wat ons behoorlijk veel tijd en werk gekost heeft om alles weer zoals het was terug te krijgen.

Wij zullen ons best doen om de problemen van de laatste dagen zo veel mogelijk te voorkomen.

Wij proberen de komende week een nieuwe server gereed te maken, die na een tijdje een vervanging wordt van de huidige WD01 server.

Met de nieuwe vervanging hopen wij u een betere service te kunnen aanbieden en mogelijke hardware storingen tegen te gaan. Hiervoor hebben wij Supermicro gekozen.

De specificaties van deze server ter waarde van ongeveer 5000 euro zijn als volgt.

Supermicro SuperServer 6023P-8R
Redundant Hot-plug 2x400W PSU (Voeding)
Latest Intel ANVIK dual Gigabit LAN
Dual Xeon 3.06 GHZ HT (x2)
4 GB DDR ECC REG Ram
2x 73 GB U320 10,000RPM/8MB Cache HotSwappable SCSI HDs Adaptec 2010S RAID1 Array (redundancy)

Afhankelijk van de beschikbaarheid van de hardware, zijn kleine wijzigingen aan de configuratie mogelijk.
Met de grote hoeveelheid geheugen, snelle Xeon CPU's met HyperThreading, Redundant voedingen, 2x 10.000 RPM SCSI hardeschijven in een redundant RAID1 array hopen wij u nog beter van dienst te zijn.

Backups zullen voor veiligheidsredenen en performance winst, niet meer op dezelfde server opgeslagen, maar op een aparte special backupserver in hetzelfde netwerk.

Als extra beveiliging hebben wij plannen om CheetaWeb Corporation de Server monitoring & Security Monitoring te laten doen. (Binnenkort volgt meer informatie)

De huidige server monitoring die door ons wordt gedaan met behulp van alertra.com en een ingebouwde SMS service zal actief blijven. Ook zullen wij uiteraard doorgaan met het up-to-date houden van de security/software updates. Dit betekent dat updates altijd zo snel mogelijk gedaan worden en dat de server altijd goed op beveiliging en uptime gecontroleerd wordt.

Binnenkort zullen wij via 2 nummers 24 uur per dag, 7 dagen per bereikbaar zijn. Dit nummer is uitsluitend bedoeld voor storingen of dringende problemen.

Door de grote interesse in een Nederlandstalige CPanel, hebben wij besloten om binnenkort de TrixPack Skins en de AutoInstaller (1-click-installer voor 25 scripts) van CPSkins.com aan te schaffen. Wij hopen hiermee een goede aanvulling te hebben gekozen voor CPanel.

Zoals eerder op WHT vermeld, PlexHost is geen bedrijf die na zware tijden ten onder gaat. Problemen worden hard aangepakt om deze te voorkomen en hiervoor zijn vragen, opmerkingen en suggesties voor het verbeteren van onze services altijd welkom!

Bedankt voor het gebruik maken van onze diensten,

PlexHost
H. Fadallah, K. Dall, T. Nault, T. Ramki

--- EINDE ---

Grtz, jeroen

MarcelC
03/01/04, 13:45
Ik vind het zeer ongepast om communicatie tussen twee mensen, of dit nu van een bedrijf is of een persoon is, om die letterlijk op een openbare plaats te kopieëren.

In mijn ogen is dit ongeacht de inhoud een vertrouwelijke brief/email en dient ook als zodanig behandeld te worden. Als ik hier admin/moderator was zou ik dergelijke berichten ook verwijderen.

Mijn persoonlijke mening .....

Slash
03/01/04, 13:49
Geen persoonlijk bericht, maar een bericht gericht aan alle PlexHost-klanten die gebruik maken van wd01.plexdns.com.

Grtz, jeroen

MarcelC
03/01/04, 13:59
Lijkt me logisch, maar een brief tussen mij en mijn klant(en) beschouw ik als persoonlijk en niet als openbaar.

Andersom dus ook, een brief tussen een bedrijf en ik als klant.

Nogmaals het gaat mij niet om de inhoud, het is voor mij gewoon een principe kwestie.

xserve
03/01/04, 14:50
Sommige klanten hebben deze email niet gehad. Dus misschien wel goed om openbaar te maken. Ik heb de mail ook doorgestuurd aan een aantal collegas omdat ze hem niet hebben ontvangen.

Dillard
03/01/04, 21:31
Beetje offtopic misschien, ik vind het een leuke server (maar 5000 euro ?) maar anyway, gezien het grote aantal sites wat werd getroffen door de storing vermoed ik dat er zeer veel accounts op deze server staan. Waarom dan niet 2 servers (van 2500 euro :) ) kopen, zodat je je risico's een beetje spreidt en bij problemen een kleiner deel van je klanten getroffen is....

Just my 0,02 cents :)

McRox
03/01/04, 23:43
Origineel geplaatst door Dillard
Beetje offtopic misschien, ik vind het een leuke server (maar 5000 euro ?)

Is 5000 veel/weinig dan? ;)


Origineel geplaatst door Dillard
gezien het grote aantal sites wat werd getroffen door de storing vermoed ik dat er zeer veel accounts op deze server staan. Waarom dan niet 2 servers (van 2500 euro :) ) kopen, zodat je je risico's een beetje spreidt en bij problemen een kleiner deel van je klanten getroffen is....

Een grote oorzaak van de hogere prijs is met name de redundancy. Geloof me, na deze storing en een dooie harddisk van 2 maanden geleden op een US server (ook weer backups gerestored) is het veel goedkoper om extra dure hardware aan te schaffen die de kans verkleinen, dan personeelskosten/tijd te betalen voor al het werk wat nodig was om alles terug te zetten.

Om het van de andere kant te bekijken:
- een server minder, ook weer een kleinere kans op problemen.
- 2x zo weinig servers betekent 2x zo veel tijd voor de zorg voor een server.
- Een 2x zo dure server betekent nog niet dat er ook 2x zo veel klanten op komen.

Bovendien denk ik, dat u liever aan een 1000mbit lijn zit met 999 andere servers, dan met 100 op een 100mbit lijn ;)

Mog
04/01/04, 00:17
Waarom kies je niet voor een raid5 oplossing met spare in zo'n geval ?

gewoon intresse maar hoeveel beetje dynamische sites kun je kwijt op zo'n machine ? :)

McRox
04/01/04, 03:14
Origineel geplaatst door NetRouting

Dit kan elke degelijke provider overkomen. Echter merk je vaak wel dat bij de wat duurdere providers de voorzieningen ook een stuk beter zijn en dat merk je gewoon in de prijs.
Welke voorzieningen? Misschien dat we daar wat van kunnen leren?

Origineel geplaatst door ensimguru
Mannen succes en ik hoop dat jullie weer gauw up zijn.
Bedankt :)

Origineel geplaatst door Phantium
lol sorry hoor, maar als ze echt een beetje proffessioneel waren dan had die server nu niet offline geweest.
Dit zegt genoeg over jezelf :D

Origineel geplaatst door Phantium
Ik zou gewoon naar Rotterdam gaan.
Had je zoiets ook gezegd als je daar ook zat?

Origineel geplaatst door DiedX


Mogelijk heb ik de server zelf niet in beheer?!

Mogelijk omdat meerdere admin zijn en aan de server werken?!


Origineel geplaatst door Mog
Waarom kies je niet voor een raid5 oplossing met spare in zo'n geval ?
Hotspare komt er sowieso op voor de RAID1. Of het RAID1 gaat worden is in ieder geval niet zeker, mogelijk gaat dit RAID10 worden.

Origineel geplaatst door Mog
gewoon intresse maar hoeveel beetje dynamische sites kun je kwijt op zo'n machine ? :)
Wat versta jij onder een dynamische site? Een php/mysql site met 2 bezoekers per dag of zoiets als WHT.nl? :)

Dillard
04/01/04, 03:21
Origineel geplaatst door PlexTeam


Is 5000 veel/weinig dan? ;)


5000 voor een server is niet belachelijk veel, maar voor de specs zoals ze hier staan denk ik wel dat het ietswat overdreven is :)



Een grote oorzaak van de hogere prijs is met name de redundancy. Geloof me, na deze storing en een dooie harddisk van 2 maanden geleden op een US server (ook weer backups gerestored) is het veel goedkoper om extra dure hardware aan te schaffen die de kans verkleinen, dan personeelskosten/tijd te betalen voor al het werk wat nodig was om alles terug te zetten.

Om het van de andere kant te bekijken:
- een server minder, ook weer een kleinere kans op problemen.
- 2x zo weinig servers betekent 2x zo veel tijd voor de zorg voor een server.
- Een 2x zo dure server betekent nog niet dat er ook 2x zo veel klanten op komen.

Bovendien denk ik, dat u liever aan een 1000mbit lijn zit met 999 andere servers, dan met 100 op een 100mbit lijn ;)

Ander beleid voeren we dan. Op zich heb je meestal vrij weinig problemen met een server, ik koop liever sneller een nieuwe server voor mijn shared-hosting klanten zodat ze verspreidt over meerdere servers zitten dan dat ik alles op een of een paar "super-servers" zet.

Mijn argument blijft staan. Buiten het aspect van hardware-failure heb je ook te maken met hack-kiddo's uit Brazilie (waar zijn ze niet langsgeweest). Elke beveiliging is zo sterk als de zwakste schakel, dus een 'lek'-script van een klant en je server kan gehackt worden. In dat geval heb je gelukkig backups, maar hoe minder druk de server is, voor hoe minder klanten dat vervelend is......

Maar nogmaals, iedereen heeft hierover zijn eigen visie...

PS. Ik geef hier een voorbeeld. Geen security-thread van maken, zovan "dan moet je maar safe_mode gebruiken" :) !

Dillard
04/01/04, 03:23
Origineel geplaatst door Mog
Waarom kies je niet voor een raid5 oplossing met spare in zo'n geval ?

gewoon intresse maar hoeveel beetje dynamische sites kun je kwijt op zo'n machine ? :)

Ik houd ongeveer 200 sites aan, maar het hangt er natuurlijk ook vanaf, hoe intensief er gebruik gemaakt wordt van scripting en database-gebruik.

McRox
04/01/04, 04:06
Origineel geplaatst door Dillard
5000 voor een server is niet belachelijk veel, maar voor de specs zoals ze hier staan denk ik wel dat het ietswat overdreven is :)

Het gaat hier niet om een losse moederbord, losse kast etc. maar om een supermicro barebone met het duurste xeon moederbord. Het is een moederbord met "Target Segment: High-end server" ipv "Target Segment: Entry-level server".


Origineel geplaatst door Dillard
Mijn argument blijft staan. Buiten het aspect van hardware-failure heb je ook te maken met hack-kiddo's uit Brazilie (waar zijn ze niet langsgeweest). Elke beveiliging is zo sterk als de zwakste schakel, dus een 'lek'-script van een klant en je server kan gehackt worden. In dat geval heb je gelukkig backups, maar hoe minder druk de server is, voor hoe minder klanten dat vervelend is......


Ik begrijp wat u bedoelt. Hiervoor bestaat geen beste oplossing.

Zo denk ik erover:

een server minder, ook weer een kleinere kans op problemen.
- 2x zo weinig servers betekent 2x zo veel tijd voor de zorg voor een server.
- Een 2x zo dure server betekent nog niet dat er ook 2x zo veel klanten op komen.
- liever 1000 servers aan een 1000mbit, dan 100 op een 100mbit (voorbeeld).

Maar we gaan nu een beetje offtopic :)

Mog
04/01/04, 09:19
Origineel geplaatst door PlexTeam

- liever 1000 servers aan een 1000mbit, dan 100 op een 100mbit (voorbeeld).


Je hebt naar nederland maar zo'n 4mbit toe anders..

Savvas
04/01/04, 10:51
Origineel geplaatst door PlexTeam

Welke voorzieningen? Misschien dat we daar wat van kunnen leren?

Dan heb ik het over spare parts, goede backup voorzieningen, degelijke software. Dat vind je gewoon allemaal terug in de prijs lijkt me, en de ene weet het net weer concurrerender te maken dan de ander :)

Was geen aanval op jou hoor, ik reageerde alleen op de vraag van Rene.

Dennis
04/01/04, 11:39
Origineel geplaatst door PlexTeam
- een server minder, ook weer een kleinere kans op problemen.
- 2x zo weinig servers betekent 2x zo veel tijd voor de zorg voor een server.
- Een 2x zo dure server betekent nog niet dat er ook 2x zo veel klanten op komen.
- liever 1000 servers aan een 1000mbit, dan 100 op een 100mbit (voorbeeld).Die laatste opmerking klopt volgens mij niet helemaal.

Jij zegt dan: "Liever 1000 klanten op een 1000-punten-server (10x zo goed dan de 100-punten-server) dan 100 klanten op een 100-punten-server"

Maar kwaliteit/power (mbits in quote[1]) staat los van security. Maar het klopt wel dat het prettiger is om minder servers te hoeven beveiligen. Is het gat eigenlijk al gevonden en gedicht? [Die scriptkiddies hebben geen kans meer op nieuwe server om hetzelfde te herhalen?]

reneovertoom
04/01/04, 12:23
Goede vraag van DennisCitus, ik vind dat Plex zeeeeeer scherpe prijzen heeft, maar ook kwaliteit is belangrijk.
Wat is eraan gedaan zodat het de volgende keer niet weer gebeurd? Het had iets te maken met Cpanel ?

Ahead-IT
04/01/04, 12:52
De server die Plexteam samengesteld heeft is een zeer zware configuratie, die zonder problemen een constante belasting aankan. Volgens mij heeft bijna niemand hier ervaring met de kwaliteit van Supermicro. Plexteam kon ook voor een zeer goedkope XEON server gekozen hebben met bijna dezelfde eigenschappen, maar hij heeft zowaar de zwaarste XEON configuratie gekozen en dus ook de duurste die Supermicro aanbiedt. De barebone server alleen al kost meer dan 1200 EUR, wat veel is voor een rackmount + moederbordje. Ik heb eigenlijk geen enkele redenen om plexteam te verdedigen, maar wie "zomaar" 5000 EUR kosten maakt om 1 a 2 dagen downtime te compenseren verdient wel een goed woordje. En zoals ik het hier lees van Plexteam klanten hebben ze niet te klagen over service en uptime, ik heb al veel slechter gezien.

reneovertoom
04/01/04, 13:04
Van horen zeggen was dit het enige smetje indd op Plexteam ;) alleen ik ben toch wel benieuwd hoe het probleem is opgelost? Ik meen iets gehoord te hebben over een hackpoging via Cpanel ?
Hoe wordt dit voorkomen in de toekomst ?

Hostfinity
04/01/04, 13:05
Ik vind de keuze van een een supermicro ook een goede stap.
Supermicro systemen zijn zeer stabiele systemen en ook zeker dat geld waard.

Tevens blijft personeel van plexhost ondanks veel zeuren en mailen vriendelijk.
Ook doen zij er alles aan om tegemoet te komen.
En dat vind ik een zeer goede reactie.

Ook heb ik zelf wat betreft support niks te klagen, na een aanvraag van een ticket krijg ik vrijwel binnen een uur een duidelijk antwoord op mijn vraag.
Ook vind het het fijn dat ze ook een telefoonnummer gaan openen welke je bij storingen en/of problemen kunt bellen. Ook dit draagt weer bij aan goede support.

DiedX
04/01/04, 15:55
Origineel geplaatst door PlexTeam

Om het van de andere kant te bekijken:

Vergeet de relaxedheid niet. Als hoster zijnde is er geen beter gevoel dan het HEBBEN van een backup, en het HEBBEN van goede hardware.

RAID-1, HDD klapt. Ok, gaan we een nieuwe halen. :)

McRox
07/01/04, 22:06
Origineel geplaatst door DennisCitus
Maar kwaliteit/power (mbits in quote[1]) staat los van security. Maar het klopt wel dat het prettiger is om minder servers te hoeven beveiligen.

Er wordt ook nergens gezegd dat een high end server minder scriptkiddies trekt, maar of het niet beter is om 10x een celeron aan te schaffen ipv 1x een high end xeon :)


Origineel geplaatst door DiedX


Vergeet de relaxedheid niet. Als hoster zijnde is er geen beter gevoel dan het HEBBEN van een backup, en het HEBBEN van goede hardware.

RAID-1, HDD klapt. Ok, gaan we een nieuwe halen. :)

Hoe kon ik het vergeten! :D Jij hebt net een van de belangrijkste redenen opgenoemd :)

In ieder geval, alle leden die hier gepost hebben bedankt :)

Ik denk dat de topic nu geclosed mag worden