PDA

Bekijk Volledige Versie : Dual Xeon of Meer geheugen



serverbilly
29/12/03, 23:32
Hoi Allemaal,

Ik sta op het punt een server te kopen maar loop tegen een lastig dilemma aan.
Ik kan kiezen tussen een Dual Xeon processor (2,8) met 512 intern geheugen of dezelfde server met maar een Single processor met 1 gig intern geheugen.
Mijn vraag aan jullie: Wat zouden jullie mij aanbevelen, wat is wijsheid?

Het extra geheugen of de extra processor?

De server wordt gebruikt voor het hosten van website's.

Alvast bedankt, en Groetjes
Billy

wdv
29/12/03, 23:34
Extra processor en zelf nog geheugen erbij in drukken :)

Ik denk dat je minder kwijt ben aan 512 mb geheugen dan een Xeon cpu.

Pantsy
29/12/03, 23:48
Yup, maar het kan ook dikke overkill zijn als je er weinig sites op gaat hosten (of van plan bent).

XF-RICK
29/12/03, 23:50
Denk dat je er goed aan doet om nog wat extra geheugen erbij hebt, dus laten we uitgaan van 1 gig. Kan je in de toekomst er altijd nog een CPU bij prikken (indien het mobo dat mogelijk maakt).

HostingworX
29/12/03, 23:55
Ik zou ook gaan voor meer geheugen, die extra processor kan er later nog wel bij.

TMourik
30/12/03, 00:02
mee eens

geheugen is belangrijker

mdf
30/12/03, 00:20
Zelf ik ben het er mee eens :)
Ik zou voor meer geheugen gaan....die dual Xeon klinkt wel stoer, maar aan 1 processor heb je echt voorlopig wel genoeg hoor, meer geheugen is nooit weg; scheelt swappen en maakt je server dus aanzienlijk sneller!

serverbilly
30/12/03, 00:27
Het klinkt inderdaad wel erg vet ja. Maar ik denk toch maar dat ik jullie adviezen in deze opvolg. Betere prestaties zijn natuurlijk veel belangrijker. Bedankt!

Deimos
30/12/03, 00:34
Zou extra xeon nemen, want als ik me goed herinner kon je bij de p3's het beste een p3 hebben uit dezelfde productie serie. Enals dat ook bij xeon zo is gaat je dat later never nooit lukken.

En geheugen is altijd makkelijker bij te prikken dan een extra CPU. Tevens is 512 MB vaak meer dan genoeg.

Phantium
30/12/03, 06:38
Origineel geplaatst door Deimos
Zou extra xeon nemen, want als ik me goed herinner kon je bij de p3's het beste een p3 hebben uit dezelfde productie serie. Enals dat ook bij xeon zo is gaat je dat later never nooit lukken.

En geheugen is altijd makkelijker bij te prikken dan een extra CPU. Tevens is 512 MB vaak meer dan genoeg.

Dan kan hij later altijd iets kopen wat nog sneller is, indien dat nodig is natuurlijk.

Bij het begin is 1 proc meer dan genoeg.

twinhost
30/12/03, 11:18
Ik zou zeker voor de 1GB gaan maareh verschil 1 proc vs 512MB is toch wel wat groot ? Dus ik volg deze vergeliojking niet zo.

Wil je geld besparen of wat is je einddoel ?

Zoals er 1 al zei neem een proc en druk er zelf 1Gb erbij. Is niet zo duur meer.