PDA

Bekijk Volledige Versie : cPanel met Debian of FreeBSD?



Guust
29/12/03, 20:52
Hey,

Op dit moment gaan wij een cPanel server installeren om te testen alleen we zitten nog te twijfelen tussen Debian of FreeBSD, het liefste installeren we Debian maar is er al iemand hier die het heeft draaien en kan vertellen of het stabiel draait? En verschilt FreeBSD veel van redhat ?

Ik heb alleen ervaring met Debian en Redhat, het liefst heb ik er Debian op dus ik hoop dat er wat mensen hier hun ervaringen kunnen posten :)

rhoekman
30/12/03, 03:55
FreeBSD is ordelijk, goed gedocumenteerd, snel en stabiel. De hardware drivers zijn ook beter en uitvoeriger getest. Ik heb zelf geen ervaring met Debian dus daar kan ik je weinig over vertellen. cPanel draait prima op beiden.

krisdv
30/12/03, 09:41
CPanel voor Debian is nog steeds een BETA versie, terwijl ik op verschillende plaatsen al veel problemen heb gezien tussen Debian en CPanel, FreeBSD draait volgens wat ik vernomen heb veel stabieler. Maar misschien zijn er nog anderen met ervaringen....

Guust
30/12/03, 12:02
Origineel geplaatst door krisdv
CPanel voor Debian is nog steeds een BETA versie, terwijl ik op verschillende plaatsen al veel problemen heb gezien tussen Debian en CPanel, FreeBSD draait volgens wat ik vernomen heb veel stabieler. Maar misschien zijn er nog anderen met ervaringen....

Tja dit hoorde ik dus ook een aantal keren :X denk dat ik dan toch maar voor FreeBSD moet gaan...

Dillard
30/12/03, 12:34
Cpanel draait goed op FreeBSD 4.9, op 5.1. zijn nog enkele schoonheidsfoutjes, dus tenzij je goed thuis bent in FreeBSD zou ik je 4.9 aanraden..

RobbertC
30/12/03, 14:23
Cpanel voor Debian is inderdaad nog in de Beta-fase. Wil je persé Cpanel, dan zou ik inderdaad voor FreeBSD kiezen.