PDA

Bekijk Volledige Versie : Server nakijken, verbeteren waar nodig.



BlueLagoon
28/12/03, 23:59
Ik heb een Cobalt RaQ 550 draaien, en de laatste tijd begint ie kuren te vertonen, zo reboot hij de laatste tijd volgens mij om de 20 minuten uit zichzelf... en zijn er nog wat kleine dingetjes waarvan ik me afvraag of het wel goed draait.

Zelf ben ik (nog steeds ;)) geen Linux goeroe, dus ik zoek eigenlijk iemand die de server voor mij eens door zou kunnen lichten, een dergelijk probleem weet op te sporen, en mij kan vertellen wat ik er aan moet / kan doen.

Het liefst op een zo kort mogelijk termijn. Ik moet er wel bij zeggen dat ik geen gefortuneerd ondernemer ben. Een vergoeding staat geheel tot zijn recht als het probleem kan worden opgelost, hier valt over te discuseren. Verwacht bij voorbaat echter geen honderden euro's... simply because I don't have them ;)

Alvast bedankt!

RonZo
29/12/03, 00:10
http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&threadid=37519
:X ;) :D

mdf
29/12/03, 01:10
Beste Chris,

Ik heb je toegevoegd op msn, maar krijg geen reactie van je. Ik wil best wel eens een blik werpen op de je server en configuratie enz. maar dan moet je mij wel even toevoegen :)
Mijn msn adres is m@tsp.nu

Groet,
Melchior

BlueLagoon
30/12/03, 00:32
Problem solved (as good as)... iedereen heel erg bedankt voor de geboden hulp!

Tamama
30/12/03, 02:36
En het probleem/oplossing was? :)

BlueLagoon
30/12/03, 09:51
Het is een probleem met de nieuwste kernel update en heeft te maken met het synchroniseren van de harde schijven (RAID). 1 schijf staat nu aangeduid als zijnde kapot (hoewel hij wel in orde zal zijn), maar hierdoor synchroniseert hij niet meer en blijft hij gewoon draaien.