PDA

Bekijk Volledige Versie : Reboot win2000 server welke manieren?



Genesisfm
28/12/03, 20:42
Beste,

Ik heb een Windows 2000 server.
Nu zou ik graag willen weten welke manieren er allemaal zijn om deze van afstand te rebooten?

Is hij bijv. ook mogelijk om een string te versturen via de ftp server? Of via een bepaalde poort?

Alvast bedankt.

JKW
28/12/03, 20:55
Ik neem aan dat je iets van een remotebeheer software hebt geinstalleerd zoals bijv. VNC, PC Anywhere of Remote Admin. Dan kun je hem via de software altijd rebooten.

Indien deze programma's niet meer werken omdat ze blijven "hangen" zou je kunnen kiezen om bijv. VNC en PC Anywhere te installeren PC Anywhere voor het normale beheer en VNC alleen in nood als PC Anywhere niet meer werkt. Dit brengt natuurlijk wel meer beveiligings risico's met zich mee. Echter de meest juiste oplossing zou volgens mij zijn om je server te laten aansluiten op een Remote Power Boot. Dat is een hardwarematige oplossing zodat je via een soort controlpanel je server kunt rebooten

root
28/12/03, 21:13
Waarom vnc of pc anywhere als je terminal services gewoon kunt gebuiken right out the box.

Genesisfm
28/12/03, 23:25
mja het probleem is:
De pc liep vast (terminal services)
Het commando gegeven om te restarten... daarna kwam ik niet mee online.
Ik had voor de nood ook pc anywhere er op zitten.
Ook hiermee ingelogd en restart commando gegeven.
Daarna kon ik met geen van 2en meer inloggen :P:P
Alleen me FTP server draait nog...
De rest is dood :P:P

Dus daarom deze vraag.

Ik heb aan de hoster gevraagd of hij hem wil restarten dit zal waarschijnlijk pas as. maandag of van de week gebeuren...
Dus ik ben bang dat ik nog ff moet wachten..

timmeh
29/12/03, 01:47
je kunt shutdown.exe downloaden (vast wel ergens op google te vinden). Uploaden naar je ftp, en hem executen. Ala: site exec shutdown -r -f.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

muisje
29/12/03, 01:48
Windows 2000 server moet je voor je gaat rebooten altijd eerst handmatig alle services afsluiten (gewoon via services in je control panel)

Kleine ervaring hier mee en is behoorlijk iritant als je het vergeet :( kan je weer naar de colo rijden om die ene iritante windows box te rebooten...

Gelijk daarna apc masterswitches er in gegooit.

Genesisfm
29/12/03, 02:55
hmmz hij accept geen site exec commando's :S

Dus wordt wachten of heen en weer rijden naar adam :S

Thx in ieder geval

Greta
29/12/03, 11:14
Windows 2000 server moet je voor je gaat rebooten altijd eerst handmatig alle services afsluiten (gewoon via services in je control panel)Dit is onzin. Je kunt een Windows 2000 gewoon restarten zonder problemen. Tenzij je hem niet goed geïnstalleerd hebt of dat je third-party software geïnstalleerd hebt die niet goed functioneert.

Phantium
30/12/03, 06:47
Origineel geplaatst door Greta
Dit is onzin. Je kunt een Windows 2000 gewoon restarten zonder problemen. Tenzij je hem niet goed geïnstalleerd hebt of dat je third-party software geïnstalleerd hebt die niet goed functioneert.

Helemaal mee eens. :)

muisje
30/12/03, 16:47
third-party software geïnstalleerd hebt die niet goed functioneert

Daar zeg je het al..

Als je die applicaties nodig hebt valt er weinig aan te doen.. (behalve wachten tot er updates zijn)..

En trouwens windows wil nog wel eens na een lange uptime gewoon blijven hangen bij het afsluiten zelfs op een gewone kale installatie.

(win2k server enigste functie was het door routen van netwerk naar een tijdelijk test netwerk hier werd vervolgens 6 maanden niets mee gedaan..

Daarna server remote geherstart.. en bleef ook hangen..

Windows blijft onstabiel niets aan te doen..
(5 jaar winnt/2k gedaan en nu voornamelijk linux omdat ik daar al die iritante problemen teminste niet mee heb..)

leg mij maar eens uit wat er niet goed geinstalleerd zou kunnen zijn aan een standaard installatie + simpele routing instellingen.

Doe mij maar linux, bsd of OSX :)

berdt
02/01/04, 00:02
Ik vind het altijd prettig om SSH te gebruiken. Hiermee kun je veilig connecten naar je server, en in een noodgeval, als je er niet inkomt met RDP de server rebooten.

Ook kun je je RDP sessies mooi tunnelen.

OpenSSH voor Windows is een prima keuze als je het mij vraagt. Je vind OpenSSH voor Windows hier: http://lexa.mckenna.edu/sshwindows/
Als je meer beheer wilt doen op de commandprompt via SSH voldoen commerciele ssh servers als WinSSHD van Bitwise beter.

Het is niet nodig om de NT4 tool shutdown.exe op je server te plaatsen, je kunt TSSHUTDN.EXE gebruiken met /REBOOT als argument. Dit geldt voor Windows 2000 servers, Windows XP en Windows 2003 servers.

groet,

Berdt

berdt
02/01/04, 00:05
Origineel geplaatst door muisje

En trouwens windows wil nog wel eens na een lange uptime gewoon blijven hangen bij het afsluiten zelfs op een gewone kale installatie.

Daarna server remote geherstart.. en bleef ook hangen..

Windows blijft onstabiel niets aan te doen..


Als Windows 2000, XP of 2003 dergelijke problemen geeft bij een kale installatie ligt het aan je hardware of drivers, niet aan het OS.

Dentist
02/01/04, 13:01
Kan je van dit alles iets terugvinden in je Event viewer (log files)?

Mikey
11/01/04, 16:56
compaq ilo kaarten, kun je zelfs je server mee opstarten terwijl hij uit staat :)

Genesisfm
11/01/04, 23:19
Origineel geplaatst door Dentist
Kan je van dit alles iets terugvinden in je Event viewer (log files)?

Bij mijn is de virusscanner op zijn gat gegaan :S

Mcfee
..
Maar ok hij draait weer.

Dit terug gevonden in de event viewer ;)

bedankt voor jullie hulp ;)

Dentist
12/01/04, 01:37
You're welcome.