PDA

Bekijk Volledige Versie : DNS huren



Gerrit
28/12/03, 18:17
Ik heb al vaak gehoord van mensen die voor hun domains een nameserver (of deel ervan) huren.
Ik had hier graag wat meer informatie over gehad. Hoeveel kost het huren van zo'n DNS ? Heb je er alle features ? Waar huur je het beste zo'n nameserver (een stabiele uiteraard, die goed onderhouden wordt) ?


Het lijkt me een goede besparing voor mensen met veel domains, en bij een eigen DNS is er ook niemand die je beperkingen oplegt wat betreft subdomains, e-mails, etc.

twinhost
29/12/03, 14:24
Nou ik heb zelf goede ervaringen met een provider waar ik zelf mijn domeinen mocht toevoegen. Nu doe ik hetzelf maar ik weet niet of ik van de MOD namen mag noemen omdat ik er ooit een zaken relatie mee had. Maar ik zou zeggen schrijf een aantal providers aan en kijk wat ze antwoorden.

wdv
29/12/03, 23:21
Hoi Gerrit,

Bij ons kun via het web realtime alle DNS records van een domein aanpassen in onze DNS server. Mocht je interesse hebben moet je maar even contact opnemen!

m@rcel
30/12/03, 11:05
Nou niet om te flamen, maar Afilas draait hun 1e/2e DNS op 1 server. En das natuurlijk niet echt een betrouwbare optie.

Ik zou gewoon een aantal hosters aanschrijven, want ik weet zeker dat er erg veel hosters zijn dit dit kunnen aanbieden.

wdv
30/12/03, 12:58
Origineel geplaatst door m@rcel
Nou niet om te flamen, maar Afilas draait hun 1e/2e DNS op 1 server. En das natuurlijk niet echt een betrouwbare optie.

Dat klopt, binnenkort komt er echter een extra DNS server bij die fysiek ergens anders staat en ook nog eens in een ander netwerk staat.

Daarnaast zijn er volgens mij heel veel hosters die met 1 fysieke server DNS hosting doen, dus als dat een probleem is moet je daar even goed op letten.

Gerrit
30/12/03, 15:21
Ik weet dat dit veel gebeurt, maar omdat er danig veel mensen zijn die er over praten lijkt het me moeilijk om door de bomen het bos te zien. Vandaar dat ik graag had geweten of iemand hier ervaring heeft met DNS huren, kwestie van meteen m'n licht te gaan opsteken bij betrouwbare services.

Hoeveel kost het normaalgezien op jaarbasis om zo'n DNS te huren ?

wdv
31/12/03, 00:28
Ik denk dat dit bij de meeste niet zo heel erg duur zal zijn (lees: ergens tussen de 0 en de 20 euro p/j).

boomaugurk
31/12/03, 07:40
Zie ook deze thread: http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&threadid=35891

Denk dat TrueServer de beste deal heeft: 3 nameservers voor EUR 40,- per maand, kun je onbeperkt je eigen domeinen in stoppen.

Ik moet het zelf nog wel aanvragen en testen, ben er namelijk nog niet aan toegekomen. Het is wel vrij prijzig, maar het staat dan dus op 3 gespreide servers en het is een betrouwbare partij. Ik doe DNS nu nog zelf op 1 server, maar heb het toch liever gespreid en uitbesteed. Want ik moet toevallig m'n server verhuizen, en met 2 nameservers erop heb ik dus nu een probleem :)

Gerrit
01/01/04, 17:20
Origineel geplaatst door wdv
Ik denk dat dit bij de meeste niet zo heel erg duur zal zijn (lees: ergens tussen de 0 en de 20 euro p/j).

Gratis ?? Dat zou me wel verbazen. Nou ja, als je gratis DNS kan huren is dat natuurlijk mooi meegenomen.

Maar een aantal eurootjes neertellen voor een goede service vind ik persoonlijk geen erg :)

oeleboele
11/01/04, 21:36
Ik ga de DNS dienst bij TrueServer afnemen. De maandelijkse EUR 40,- vind ik wel wat hoog, maar het lijkt me een solide bedrijf en de 3 DNS servers staan verspreid over verschillende locaties. En je kan dus onbeperkt domeinen gaan invullen...

Dennis
11/01/04, 22:08
Wij leveren voor 2.00 per jaar extra het Plesk-paneel waarbij het domein op onze nameservers staat en u de DNS kunt aanpassen.

resellerhostnl
15/01/04, 20:53
ik denk dat iedereen hier zoneedit.com wel kent.
5 domeinen gratis. Verder kun je in de VS of duitsland een budget servertje huren, voor E20/maand heb je dan een kleine server, kun je ook nog een kleine website op gooien :P