PDA

Bekijk Volledige Versie : Kvk?



olafber
28/12/03, 11:17
Ik snap het even niet. Iedereen loopt te zeuren over dat ieder hoster KvK moet hebben. En stel dat iemand een klein reseller koopt. En hij/zij maakt een website om klanten aan te trekken. Moet hij.zij KvK hebben van jullie?
Wat is het doel van resellen als hij/zij wel KvK moet hebben met een klein pakket 1 gb webruimte ofzo?

Ps: ik ga in januari wel KvK halen hoor!

Dennis
28/12/03, 11:18
Als jij met de webhosting-bedrijfje als doel hebt winst te maken via je reseller-pakket, dan is het zeker verplicht.

olafber
28/12/03, 11:21
Maar hoe kun je dan in hemelsnaam een KvK nemen op 10 a 20 klanten?
het zou volgens de wet moeten maar dat vind ik zo onlogisch met al die kleine pakketten!

Savvas
28/12/03, 11:58
Als het om zo'n kleine hoeveelheid gaat heb ik begrepen dat je het ook zonder KvK zou kunnen doen, dat je dus slechts de belasting overal van op de hoogte stelt en netjes 35% van je inkomsten af staat..Maar goed ik ga hier niet meer op verder want hier zijn nou al tig discussies over geweest :D

Maar ja het klopt misschien wel wat ik zeg en misschien ook niet, is voor mij al weer tijdje terug dat ik me daar druk om maakte..Ik zou zeggen toon wat initiatief en bel je lokale KvK :)

Dennis
28/12/03, 12:04
Maar een KVK voor een eenmansbedrijf kost toch maar 70,- of zo? Dat is nog geen 6euro per maand. Dat is dus 1 klant. (En maar een klein percentage van je reseller-pakket-kosten)

Aan de kosten ligt het niet.

Savvas
28/12/03, 12:19
Origineel geplaatst door DennisCitus
Maar een KVK voor een eenmansbedrijf kost toch maar 70,- of zo? Dat is nog geen 6euro per maand. Dat is dus 1 klant. (En maar een klein percentage van je reseller-pakket-kosten)

Aan de kosten ligt het niet.

Nee dat vind ik ook. Maar als je officieel staat ingeschreven komt er nog wel meer bij kijken he ;)

Mikey
28/12/03, 12:24
Hmmzz volgens mij valt dit onder hobby inkomsten dan, kun ge aangeven op je jaaropgave, en dan bepalen zij wat ze ermee doen.

rq
28/12/03, 13:55
Cirteria:
1. een regelmatige maatschappelijke werkzaamheid
2. tegen betaling
3. zelfstandig (niet in verkapt loonverband)
4. openlijk optreden (adverteren, winkelpand)
5. deelnemen aan het economisch verkeer
6. winstoogmerk

Als de activiteiten die u nu uitoefent aan deze criteria voldoen heeft u
een onderneming en dient u deze in te schrijven bij de kamer van
koophandel.

En omdat je als reseller (volgens mij) aan alle criteria voldoet is een KvK inschrijving gewoon verplicht.

Ik zie het hele probleem ook niet. Als je 60 euro al te veel vindt om te 'investeren', moet je imo toch bij jezelf afvragen hoe verstandig het is om een bedrijf te beginnen. ;)

IVX Internet
28/12/03, 14:19
Beste,

dit is nu alweer de duizendste die dit vraagt!
Kijk nou eerst eens in alle eerdere threads, want daar is het vaak genoeg besproken! Voordat je meer hier een hele stuff gaat krijgen!

Greetz


____________________________

IVX INTERNET
Internet with Roman Innovation
____________________________

roland
28/12/03, 15:06
En Rik heeft nou nog een mooie sticky WHT cursus over de kvk gepost. Kan je hem beter gelijk een klap in zijn gezicht geven...

Is hosten een vrij beroep? Nee, dus je moet een kvk hebben.



En hij/zij maakt een website om klanten aan te trekken. Moet hij.zij KvK hebben van jullie?


klanten = geld verdienen, dus je hebt een onderneming. Maakt niet uit of je winst maakt, of uberhaupt klanten binnenhaalt.
Gaat trouwens niet of wij vinden hij/zij een kvk moet hebben, daar bestaan wettelijke regels voor.



Wat is het doel van resellen als hij/zij wel KvK moet hebben met een klein pakket 1 gb webruimte ofzo?

groote van de onderneming, faciliteiten, werknemers, etc maakt niet uit. Ook al heb je 1 mb ruimte die je doorverkoopt <- woord verkopen dus je verdient geld. betekend nog niet dat je winst maakt

Er zijn natuurlijk een boel op en aanmerking hierop, dit is alleen hier om te laten zien dat hij een kvk nodig heeft.

ik heb gesproken, uch

IVX Internet
28/12/03, 15:55
ghehe :)

Rik
28/12/03, 16:05
** PATS **
Krijg ik daar een klap in het gezicht ? :huh:



Origineel geplaatst door olafber
Ik snap het even niet. Iedereen loopt te zeuren over dat ieder hoster KvK moet hebben. En stel dat iemand een klein reseller koopt. En hij/zij maakt een website om klanten aan te trekken.

...Moet hij.zij KvK hebben van jullie?

Hij moet dat niet van ons, hij of zij moet dat van de Nederlandse staat, de staat waar wij in leven ;)

Wat is het doel van resellen als hij/zij wel KvK moet hebben met een klein pakket 1 gb webruimte ofzo?

Als je het doet met de bedoeling om winst te maken ben je nu eenmaal verplicht dit aan te melden.... zo is het nu eenmaal, is niet iets dat webhosters op WHT hebben "bedacht".

Ps: ik ga in januari wel KvK halen hoor!

Netjes...

Phantium
30/12/03, 05:31
Origineel geplaatst door NetRouting


Nee dat vind ik ook. Maar als je officieel staat ingeschreven komt er nog wel meer bij kijken he ;)

Belasting enzo..

Anestheologist
31/12/03, 01:51
in belgiƫ is het BTW, dus belasting op toegevoegde waarde

Jij verkoopt wat dus voeg jij een waarde toe, dus moet je in principe btw hebben, anders ontduik je accijnzen die de staat met terugvorderende kracht kan innen

Wat wel blijkt is als je onder een bepaald bedrag zit je geen btw hoeft door te storten, die je eveneens niet kan aftrekken van je kosten ook