PDA

Bekijk Volledige Versie : Voor in de avond uurtjes werk gezocht



WilcoOnline
28/12/03, 04:02
Hoi Allemaal,

Ik ben nog steeds opzoek naar hosting bedrijven die af en toe klussen willen uitbesteden aan mij. Bijvoorbeeld systeembeheer klussen of een paar php klussen

Tijdje geleden had ik hier ook topic voor geopend helaas weinig succes dus mischien dat ik nu wat meer succes heb.

http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&threadid=26979

Mocht je meer informatie willen kun je mij altijd emailen of pm'en

lacanau
28/12/03, 08:50
Hoeveel kost het om op een 1u server

- red hat te zetten en
- plex 5.0 ?

zodat hij als een voudige webserver kan dienen ?

WilcoOnline
28/12/03, 14:42
Origineel geplaatst door lacanau
Hoeveel kost het om op een 1u server

- red hat te zetten en
- plex 5.0 ?

zodat hij als een voudige webserver kan dienen ?

Hoe bedoel je dat?

TMourik
28/12/03, 14:56
Origineel geplaatst door WilcoOnline


Hoe bedoel je dat?

lijkt me duidelijke toch? :)

een webserver met redhat + plesk 5, wat kost hem dat als jij het doet :)

DiedX
28/12/03, 15:08
Afhankelijk van de internetverbinding 1 uur werk :)

Icheb
28/12/03, 21:28
Origineel geplaatst door DiedX
Afhankelijk van de internetverbinding 1 uur werk :)

Dat zou ik toch wel knap vinden, redhat installeren op afstand zonder dat er een besturingssysteem op de rackmount staat.

Maar als je zelf ernaar toe zou gaan of de rackmount naar jou komt, moet dit inderdaad wel lukken binnen de 3 uur (als er geen grote problemen zijn).
Maar in 1 uur zou ik het echt heel erg knap vinden, aannemende dat de redhat installatie tussen de 15 en de 45 minuten duurt (afhankelijk van de cdrom snelheid/internetverbindingssnelheid)...

mdf
29/12/03, 01:11
Origineel geplaatst door lacanau
Hoeveel kost het om op een 1u server

En wat zou het kosten voor een 2u server? ;)

RonZo
29/12/03, 01:20
Origineel geplaatst door melchior

En wat zou het kosten voor een 2u server? ;)
Ik schat 2x zoveel






:D :D :D

WilcoOnline
29/12/03, 01:58
lacanau ik heb je een pm gestuurd..

Ja Leuk hoor Ronzo wel ontopic blijven he..

Mikey
29/12/03, 19:52
Origineel geplaatst door Icheb


Dat zou ik toch wel knap vinden, redhat installeren op afstand zonder dat er een besturingssysteem op de rackmount staat.

Maar als je zelf ernaar toe zou gaan of de rackmount naar jou komt, moet dit inderdaad wel lukken binnen de 3 uur (als er geen grote problemen zijn).
Maar in 1 uur zou ik het echt heel erg knap vinden, aannemende dat de redhat installatie tussen de 15 en de 45 minuten duurt (afhankelijk van de cdrom snelheid/internetverbindingssnelheid)...

redhat install onder de 15 min dmv een kickstart floppy, beetje afconfiggen en dan plesk moet makkelijk gaan binnen een uur.

Icheb
30/12/03, 00:24
Origineel geplaatst door Mikey


redhat install onder de 15 min dmv een kickstart floppy, beetje afconfiggen en dan plesk moet makkelijk gaan binnen een uur.

Kickstart floppy is niet eerlijk :P
Zonder kickstarter lukt het niet binnen een uur, met kickstartfloppy lukt het nog niet binnen een uur als je de server op afstand hebt staan, maargoed :D
Maar omdat ik het eens ben met WilcoOnline stel ik voor om het er niet meer over te hebben...

PdenHertog
31/12/03, 22:51
Dit gaat weer nergens over :p

Maarja, volgens mij zoeken we allemaal klanten. Als ik veel klanten heb kan ik werk uit handen gaan geven. Je mag wel klanten zoeken voor ons :-) Ik bied je 20 euro per colo klant.

lacanau
31/12/03, 22:55
Concreet voor hoeveel kan dat worden gedaan...

WilcoOnline
02/01/04, 14:59
kosten rond de 150 euro daarin zit gratis 1 maand onderhoud.

Nog even voor de andere mensen van dit topic
Installeren van een server kan snel gedaan worden met kickstart floppy is het wel mogelijk binnen 1 uur om het helemaal redelijk draaiend te hebben.

Hierbij hebben wij niet gedacht aan drivers van 3mware of wat dan ook.
Als je de nieuwste hardware heb dan heb je vaker ook geklooi met drivers.

Maargoed ik neem liever 1 vaste prijs en ga dus liever lekker weekend aan de gang met de server zodat ik zelf weet dat het goed is.

Ik ben geen voorstander om de boel in een record time te installeren en vervolgens als de server weer bij de klant staat erachter te komen dat ik ssh vergeten ben te updaten dat de kernel nog standaard is en dat er geen firewall rules draaien.

Hoop dat je hier weer even genoeg info aan heb