PDA

Bekijk Volledige Versie : CPanel + domeinforwarding



IT-worX
27/12/03, 19:37
Een vriend van mij zou graag het 3 domeinen registeren en 2 ervan forwarden naar het eerste maw:

domein.com
domein.net
domein.org

domein.com is het domein met de feitelijke hosting op
domein.net en domein.org moeten hiernaar verwijzen.

Hoe leg dit ik het aan boord voor die laatste 2 te laten forwarden in cpanel? Moet ik dit doen of kan de gebruiker dit doen? De webspace geld enkel voor het .com domein, maw als je het .net of .org adres intikt, zou hij naar het .com adres moeten gaan.

alvast bedankt!

Kris

Cybafish
27/12/03, 19:40
Park domains.

xxlwebhosting
27/12/03, 19:41
Hoi Kris,

Gebruik de Point/Park a Domain optie in WebHost Manager. Als je de klant ook een aantal Parked/Addon Domains hebt gegeven, kan hij dit ook zelf doen in zijn control panel.

OeliBoelie
27/12/03, 20:13
Moet je de .net en .org domeinnamen dan ook als apart pakket aanmaken, of alleen de goede nameservers in te stellen?

host3000
27/12/03, 20:21
Origineel geplaatst door OeliBoelie
Moet je de .net en .org domeinnamen dan ook als apart pakket aanmaken, of alleen de goede nameservers in te stellen?

Je maakt één pakket aan met de .com naam. Daarna parkeer je de andere extensies op dat ene pakket met de park domain functie.

McRox
27/12/03, 20:28
Origineel geplaatst door OeliBoelie
Moet je de .net en .org domeinnamen dan ook als apart pakket aanmaken, of alleen de goede nameservers in te stellen?

Dat moet uiteraard. Wanneer je de nameservers opgeeft die door de .com domein ook gebruikt wordt, zal CPanel de nodige apache entries aanmaken zodat het domein naar de juiste locatie verwijst :)

IT-worX
28/12/03, 17:58
Wat is het verschil tussen park en point domains?
Is het dan ook zo dat www.domein.org (.net) /map/bestand.exe verwijst naar www.domein.com/map/bestand.exe?

Groetjes
Kris

ps: hoe kan ik er dan voor zorgen dat www.domein.be gaat naar users.provider.be/loginnummer/index.html? Op dezelfde manier?

xxlwebhosting
28/12/03, 18:10
Origineel geplaatst door IT-worX
Wat is het verschil tussen park en point domains?
Is het dan ook zo dat www.domein.org (.net) /map/bestand.exe verwijst naar www.domein.com/map/bestand.exe?

Ja.



ps: hoe kan ik er dan voor zorgen dat www.domein.be gaat naar users.provider.be/loginnummer/index.html? Op dezelfde manier?

Met de optie Setup Domain Forwarding in WHM.

IT-worX
28/12/03, 18:23
Die optie "setup domain forwarding" vind ik nergens in mn resell module (whm) :s Waar staat deze exact?

Dus ik zou enkel domein.com moeten aanmaken, en de gebruiker moet dan enkel de nameservers afstellen op de mijne, en kan dan zelf het .net en .org aanmaken?

En wat is nu het verschil tussen parked domains en pointed domains?

xxlwebhosting
28/12/03, 19:26
Dan kun je de domeinnaam parkeren op een hostingaccount, en met een PHP scriptje de verwijzing naar een extern adres regelen.

Parked en pointed domains zijn hetzelfde in WHM/cPanel.

Pantsy
28/12/03, 19:34
Origineel geplaatst door xxlwebhosting
Dan kun je de domeinnaam parkeren op een hostingaccount, en met een PHP scriptje de verwijzing naar een extern adres regelen.

Parked en pointed domains zijn hetzelfde in WHM/cPanel.

Via cPanel kan je een parked/add-on domein ook verwijzen naar een extensie buiten de server waarop deze geparkeerd/ge-add is.

IT-worX
28/12/03, 22:00
Heeft er iemand een idee waar ik de optie "setup domain forwarding" kan vinden in de resellmodule van whm?

Phantium
30/12/03, 06:44
Origineel geplaatst door IT-worX
Heeft er iemand een idee waar ik de optie "setup domain forwarding" kan vinden in de resellmodule van whm?

Setup/Edit Domain Forwarding is de juiste naam.

Anders:

Heb jij of je provider die optie wel aangezet in je reseller panel?

Je kan namelijk functies uitzetten zoals bijvoorbeeld "List Accounts"