PDA

Bekijk Volledige Versie : Terugdraai datum voor .COM



djenzie
27/12/03, 09:03
Wat een smeerlappen, is de PENDINGDELETE afgelopen staat het domein GELIJK geregistreerd door een bedrijf:

Domain Name: *******
Registrar: DOMAINDISCOVER
Whois Server: whois.domaindiscover.com
Referral URL: http://www.domaindiscover.com
Name Server: NS.BUYDOMAINS.COM
Name Server: THIS-DOMAIN-FOR-SALE.COM
Status: ACTIVE
Updated Date: 25-dec-2003
Creation Date: 25-dec-2003
Expiration Date: 25-dec-2004

Ze vragen er MINIMAAL $688 voor, nu weet ik zelf ook wel dat geen ene bolle reet op de aardkloot zoveel gaat neerleggen voor een naam die alleen in europa kan worden gebruikt.

Is er een soort 30 dagen mogelijk bij .COM zodat ze hem over 30 dagen droppen?

Dennis
27/12/03, 11:11
Uhm... dat zijn naai-acties inderdaad, ze hebben het domein waarschijnlijk al eerder in een lijst gezet zodat ze hem meteen reggen wanneer hij vrij komt.

Volgens mij wordt dit wachten tot de volgende kerstmis.

djenzie
27/12/03, 11:25
Origineel geplaatst door DennisCitus
Uhm... dat zijn naai-acties inderdaad, ze hebben het domein waarschijnlijk al eerder in een lijst gezet zodat ze hem meteen reggen wanneer hij vrij komt.

Volgens mij wordt dit wachten tot de volgende kerstmis.

joepi, laat ik daar nou eens zin in hebben

Dennis
27/12/03, 11:57
Ik wacht ook al 6 jaar op een domein :(

Record expires on 12-Nov-2005.
Record created on 12-Nov-1999..COM-versie waarvan ik de .NL al had.

Rudi
27/12/03, 12:12
Dit geeft maar aan dat je geen risico's kan nemen, doe altijd een officiele transfer! (al moet je er 10 faxen voor naar wie dan ook sturen)

En wacht niet gewoon totdat een domein verloopt om 'm vervolgens bij een andere registrar/provider te registreren.

Dennis
27/12/03, 12:20
Zou kloppen als het domein ooit van ons zou zijn geweest :)
RHONRAD.INFO is ooit door iemand anders ge-registreerd en Djenzie heeft zolang gewacht totdat het domein vrij kwam en hij het kon registreren.

Raptor
27/12/03, 13:27
Er bestaat toch ook zoiets als backorder?

fattee77
28/12/03, 02:17
Haha Buydomains.com
Deze mensen reggen elke dag duizenden domeinen die vrij worden gegeven. Ze waren je gewoon voor met reggen. Trouwens je bent niet de enige die ze voor zijn. Deze mensen verslaan in de meeste gevallen zelfs Snapnames

Ionstar
28/12/03, 05:09
Waarom heb je je je niet ingeschreven bij zowat elk backorder bedrijf wat er bestaat? Als ik jaren wacht op een naam dan is het eerste wat ik doe mezelf daar overal inschrijven. Het kost wel wat, maar dan heb je wel de meeste kans om die naam binnen te halen.

Bijvoorbeeld:

NameWinner
SnapNames
Pool (leverde me deze week nog Detachering.com op ;-) )
Dropwizard

djenzie
28/12/03, 22:56
Origineel geplaatst door Adonis
Waarom heb je je je niet ingeschreven bij zowat elk backorder bedrijf wat er bestaat? Als ik jaren wacht op een naam dan is het eerste wat ik doe mezelf daar overal inschrijven. Het kost wel wat, maar dan heb je wel de meeste kans om die naam binnen te halen.

Bijvoorbeeld:

NameWinner
SnapNames
Pool (leverde me deze week nog Detachering.com op ;-) )
Dropwizard

Omdat ik niet had verwacht dat dit domein gelijk geregged zou worden. Dit omdat het niet zo'n populair domein is en alle andere varianten nog beschikbaar waren....

De vorige eigenaar heeft het domein 2 jaar lang niet gebruikt...

Maargoed, ik ken het wereldje en niemand gaat $688 betalen... in nederland zijn er 2 sites, beide van mij dus..

djenzie
28/12/03, 22:57
p.s. mag ik antwoord op de vraag:

"Is er een soort 30 dagen mogelijk bij .COM zodat ze hem over 30 dagen droppen?"

Ionstar
29/12/03, 07:31
Ik snap je vraag niet helemaal geloof ik. Maar je kunt berekenen wanneer een .com gaat verlopen. Vanaf de datum dat de status naar "pendingdelete" is gezet duurt het 7 dagen voordat de naam werkelijk verwijderd wordt. Maar je hebt 0,0% kans om die naam te bemachtigen als er bedrijven zoals SnapNames in de rij staan om die naam te registreren. Deze bedrijven kijken zeer vaak of een naam verlopen is en registreren hem de seconde dat hij beschikbaar is. Aangezien de whois info een aantal dagen er over doet voordat dat is bijgewerkt, loop je dus altijd achter de feiten aan.