PDA

Bekijk Volledige Versie : Wat meenemen bij server plaatsen?



D. ter Horst
26/12/03, 19:09
Ik sta op het punt om binnenkort m´n server te colocaten, en dit is dan de eerste keer dat ik dit doe. Nu is mijn vraag; wat moet ik zoal meenemen?

Het is me al opgevallen dat ik zo´n "aparte" stroomkabel mee moet nemen voor APC Masterswitch --> server (vrouwlijk --> manlijk). Maar wat nog meer, dan bedoel ik bijvoobeeld schroeven, en kabels. Ik kon het volgende bedenken:

- UTP Kabel
- "aparte" stroomkabel (???)
- Schroeven (???)

Moet ik ook daadwerkelijk schroeven meenemen, en wat voor een schroeven precies, en zie ik nog andere dingen over het hoofd?

Savvas
26/12/03, 19:13
APC kabel word normalitair door de provider geleverd, hetzelfde geld voor UTP en de schroeven.

Althans zo werkt het bij ons :)

Icheb
26/12/03, 19:14
Het enige wat ik de laatste keer heb meegenomen was een stukkie papier met de passwords en de server zelf.
Rest werd in het datacentre gegeven.

D. ter Horst
26/12/03, 19:20
Ah, kijk dat valt al weer mee ;) Zijn er verder nog belangrijke punten waar op gelet moet worden? Dingen van de server?

Heb al wel gelezen dat je die functie aan moet zetten zodat je server auto weer aangaat als hij stroom krijgt (standaard hier). Zulke soort dingen bedoel ik.

Ik probeer alles op een rijtje te hebben zodat ik achteraf niet moet gaan lopen kloten en er nog een keer heen moet rijden etc. :)

mdf
26/12/03, 19:33
Plak ook even een sticker op je server met je (bedrijfs)naam ed.
Vaak hangen er namelijk meerdere dezelfde soort kasten in een rack...

twinhost
26/12/03, 20:20
Nou ik ben bij een provider geweest die had niet eens kooimoeren liggen want die waren door anderen "geleend". Maar bij de goede provider zou dat geen probleem moeten zijn. En let op welk poort je o de switch komt te zitten want ze willen wel eens in het begin een foutje maken met de stats. En neem voor de rest een dikke jas/trui tegen de kou in je nek.

Veel hosting plezier

The MAzTER
26/12/03, 20:51
eh... gewoon je colo boer mailen en vragen wat er meer nodig is dan een server alleen?

Dominic
26/12/03, 21:16
Origineel geplaatst door twinhost
Nou ik ben bij een provider geweest die had niet eens kooimoeren liggen want die waren door anderen "geleend". Maar bij de goede provider zou dat geen probleem moeten zijn. En let op welk poort je o de switch komt te zitten want ze willen wel eens in het begin een foutje maken met de stats. En neem voor de rest een dikke jas/trui tegen de kou in je nek.

Veel hosting plezier

Nou dat lenen kan best hoor, toen ik woensdag in redbus was, kwamen ze schroeven lenen, power cable lenen, RH cd lenen...
En dat was dan iemand van redbus zelf :)
Maja, je moet toch wat over hebben voor je startende concullega he ;)

btw...een dikke jas/trui voor de kou in je nek... :s
Waarvoor dat dan, ik bedoel...die kou valt best mee...tis geen diepvries :P

XF-RICK
26/12/03, 21:23
Origineel geplaatst door Dominic


Nou dat lenen kan best hoor, toen ik woensdag in redbus was, kwamen ze schroeven lenen, power cable lenen, RH cd lenen...
En dat was dan iemand van redbus zelf :)
Maja, je moet toch wat over hebben voor je startende concullega he ;)

btw...een dikke jas/trui voor de kou in je nek... :s
Waarvoor dat dan, ik bedoel...die kou valt best mee...tis geen diepvries :P

Was het wel in een datacenter? Misschien bij Iglo ? :D Weet je, van die vissticks ;)

CQB Navy
27/12/03, 18:48
rofl

mihosnet
28/12/03, 00:26
Origineel geplaatst door XF-RICK


Was het wel in een datacenter? Misschien bij Iglo ? :D Weet je, van die vissticks ;)

hahaha ;)

twinhost
28/12/03, 20:03
Hmm zeker nooit in een echte colo ruimte geweest en zitten schroeven ik weet dat redbus en tcII niet echt hard koelen omdat het ze iets veel energie kost en dat er mogenlijk condens kan vormen maar wanneer ik klus in het pand pink (megaplex) of philips dan kan ik beter iets aantrekken want daar is het echt 18 graden en zeker als je net bij zo'n kabelgat zit.

electric
28/12/03, 20:55
mijn ervaring is dat het bij redbus altijd wel 20 a 21 graden is :) vind het cool zat :)