PDA

Bekijk Volledige Versie : Inclusief of exclusief domeinnaam??



neetie
26/12/03, 18:19
Eey ;)

Wat denken jullie wat beter is?

.- Hostingspaketten inclusief domeinnamen of gewoon hostingspaketten exclusief domeinamen??

YSAE
26/12/03, 18:20
Tegenwoordig is het bijna allemaal inclusief domein.

neetie
26/12/03, 18:22
Zo, dat is een snelle reactie :) Ja zoals ik dat zie ook, maar bij de groteren vaak exclusief....

4EuroHosting
26/12/03, 18:22
Wij geven een gratis domeinnaam indien de klant voor een volledig jaar betaald.

neetie
26/12/03, 18:25
Het is vast niet gratis ;) Jullie hebben voor de klant vast alle hostingspaketten dan wel 10 euro duurder gemaakt.... ;)

Rik
26/12/03, 18:30
Het is niet zo zeer een kwestie van een gratis domein dat wordt weggegeven...

Het gaat om de beleving van de klant... het namelijk zo dat je je prijs verhoogd als je er een domeinnaam bij doet.... de klant merkt dat niet.

Dus het is een kwestie van "iets" goedkoper kunnen aanbieden (wat zou het per maand schelen aan kosten, 0,60 euro ?) OF ze zien erbij staan "GRATIS domein" ....

Als een klant kan kiezen uit twee pakketten (fictief):

1) 100 MB met 1 GB data voor 4,30 per maand

OF

2) 100 MB met 1 GB data voor 4,90 per maand + GRATIS domein !


Moet jij eens kijken wat de meeste gaan kiezen ;)
Het is allemaal marketing, en voor de kosten hoef je het niet te laten...

neetie
26/12/03, 18:34
Ja daar zit wel wat in... :)

Ik denk dat ik het dan ook maar inclusief domeinamen doe. Natuurlijk moet ik voor alle domeinen nog wel prijzen verzinnen.

Misschien is het slim als ik die dan weer duur doe want dan lijkt de hosting ook goedkoop of is dat juist niet slim??

Rudi
26/12/03, 22:26
Meestal is + GRATIS DOMEIN enkel voor .nl (soms ook com net org) domeinnaam. Wil je dynamisch blijven, kun je domeinnamen als een los product zien. Er zijn immers ook veel klanten die meerdere domeinnamen aan een pakket willen koppelen.

[QWS]
27/12/03, 10:12
wij doen exclusief. omdat .nu en dergelijke veel duurder is per jaar als een .nl adres en we willen de klant niet teleurstellen dat de door hun gekozen extensie net niet gratis is. vandaar..

Savvas
27/12/03, 11:58
wij leveren wel inclusief domeinnaam echter heeft de klant de beperkte keuze uit .nl / .be / .com / .net en .org, andere extensies worden tegen een gereduceerd tarief van 20% op onze normale verkoopprijs geleverd bij het pakket.

Dennis
27/12/03, 12:10
Wij doen op het moment alles exclusief domein zodat klanten zelf kunnen kiezen of ze een domein bij het pakket willen of hun eigen domein willen gebruiken e.d.

Maar het is natuurlijk te overwegen om er een domein bij te doen en de prijs te verhogen met 2.00 euro per maand :)

xserve
27/12/03, 13:15
Wij hebben het domein gewoon in het pakket gezet. Dat vind ik wel zo netjes. Anders denkt de klant een volledig pakket te kopen en dan komt hij erachter dat hij nog een domein erbij moet kopen.