PDA

Bekijk Volledige Versie : Hoeveel kost het?



Orange
25/12/03, 18:59
Hoeveel zou het kosten als ik een counter-strike server in de datacenter zet?
moet ik wat aanschaffen voordat me server in de datacenter komt ??

rq
25/12/03, 19:09
Je denkt 'een nieuwe term, een nieuw topic!' ?

Dan heb ik hier weer een nieuwe term voor je: co-locatie. Alleen verzoek ik je wel niet nog weer een nieuw topic aan te maken.

Trouwens wanneer je een nieuw geleerd woord met de zoek functie van dit forum combineert, zal je zien dat je ook een heel eind komt :)

Raptor
25/12/03, 19:26
Je moet een server kopen voordat je hem kan plaatsen in een datacenter. :p

Dennis
25/12/03, 19:56
Jongens, jongens :)

Het hoeft toch allemaal niet zo offensive? Orange, er zijn meerdere mogelijkheden. Je laat iemand een GameServer installeren op zijn server zodat jij die kunt gebruiken (dit doet gameservers.net). Je huurt voor 100,- per maand een server en installeert de CS-server software hierop.

Of je zet een server in een DC en installeert daar de CS-server software op.

Je zet een server in elkaar. Verzamelt hardware e.d. Zet alles in een 1u case en installeert een Linux-distro. Hierna huur je ergens 1u ruimte met (x)gb dataverkeer per maand. (Dit is trouwens wel wat ingewikkelder. Hardware moet op elkaar aansluiten e.d.)

Het huren van ruimte is voor 1 server meestal geen probleem. De switch/uplink e.d. wordt voor je verzorgd.

Raptor
25/12/03, 20:57
Hij heeft volgensmij al een server, deze kun je gemakkelijk plaatsen. Je moet deze echter wel zelf 'verzorgen', want als er hardware kapot gaat wordt het niet gerepareerd. Dus een datacenter in de buurt is aangeraden. Je kan hem natuurlijk ook laten beheren, dat is duurder maar dan hoef je zelf niets meer te doen, alleen de rekening betalen.

Orange
25/12/03, 20:59
bedankt jongens ;)...(K) :P