PDA

Bekijk Volledige Versie : Website over webhosters



ThePostman
24/12/03, 16:07
Geachte,

Ik had wat vragen ivm met de treads die ik op dit forum lees. Er word een aantal keer vermeld dat iemand bedrogen is of op een andere manier geld schuldig is aan een bedrijf.

Mijn idee was om dit soort bedrijven op een website te zetten. Dus dat klant van het betreffende bedrijf hun ervaringen met dat bedrijf posten. Dit zodat niet meer mensen met het verkeerde bedrijf in zee gaan.

Mijn vraag is dus...Is dit legaal en in hoeverre kan ik hier aansprakelijk voor zijn?

Mijn algemene voorwaarden:
http://www.con-net.nl/algemenevoorwaarden.html

Dus mijn vragen:
-Ben ik verantwoordelijk voor eventuele schade die de members aanrichten tot een bedrijf?
-Is dit legaal?

Eventuele tips zijn welkom. Ook voor de algemene voorwaarden.

Met vriendelijke groet,
Tim van der Loo
The Postman

4EuroHosting
24/12/03, 16:10
Volgens mij is dit NIET legaal.

Ze kunnen U aanklagen wegens laster & eerroof en tot het schenden van de privacy wetgeving.

Dennis
24/12/03, 16:16
Maar als hij een groot reactie systeem bouwt dan? Waarbij alle bezoekers onder hun eigen naam hun commentaar posten.

faisj
24/12/03, 16:20
Als het goed is bestaat dit al

maar dat wel volkomen legaal
het gaat hier uitsluitend over een opinie ( een ervaring )
en je bent vrij om die met ieder te delen

ThePostman
24/12/03, 16:25
Origineel geplaatst door DennisCitus
Maar als hij een groot reactie systeem bouwt dan? Waarbij alle bezoekers onder hun eigen naam hun commentaar posten.

Ja dat is ook mijn doel.
Elk commentaar word uit de naam van de member geposten niet uit de naam van de site.

Raptor
24/12/03, 16:33
Dit heeft webhosters.nl toch ook al?

faisj
24/12/03, 16:35
Origineel geplaatst door The Postman


Ja dat is ook mijn doel.
Elk commentaar word uit de naam van de member geposten niet uit de naam van de site.

dan is het geen enkel probleem als ik zo hoor


maar dit bedoelde ik met dat het al bestaat...
maar ik denk dat het een super idee is om een site te maken
die zich puur daarop richt

http://www.webselect.nl/ervaringenzoek.php3

Jozke
24/12/03, 16:36
Inderdaad. Webhosters.nl heeft dit ook.
Lijkt me gewoon te kunnen. Je mag gewoon je mening uiten tov een bepaalde partij. Zolang het maar op naam van de gebruiker is uiteraard.

®on
24/12/03, 16:48
Lijkt me zinnig dat je eens een jurist benaderd en een duidelijke disclaimer opstelt.

ThePostman
24/12/03, 16:54
Zou ik met me vraag bij justitie.nl terecht kunnen?

AlfaHosting
24/12/03, 19:13
Wat je van plan bent is volledig legaal.

Myrdhin
24/12/03, 19:58
Ik vraag me altijd het nut van dat soort sites af. Iedereen kan er posten en dat is nu juist het probleem: het is vrij makkelijk om een hoster de grond in te boren net zoals het voor een hoster makkelijk is om voor zijn eigen onderneming wat positieve ervaringen neer te zetten.

Hier op het forum zijn ook voorbeelden voorbij gekomen:
1. Hoster is boos vanwege een klant die gelijk heeft, roept vriendjes bij elkaar om even te posten dat ze goede ervaringen hebben met de hoster.

2. Klant is boos maar heeft het zelf verprutst door gewoon de overeenkomst niet goed door te lezen en is nu de dupe vindt hij/zij zelf. Hoster staat volledig in zijn recht maar de klant hangt wel een negatief verhaal op.

Zomaar 2 voorbeelden die ik hier op het forum ben tegengekomen. Het is in zo'n geval lastig om te bepalen wie gelijk heeft omdat je bijna nooit het verhaal van 2 kanten te horen krijgt.

rq
24/12/03, 22:00
Myrdhin, de twee gevallen die je beschrijft kunnen inderdaad voorkomen. Maar wanneer je op bijvoorbeeld webhosters.nl leest dat 3/4 van de ervaringen bij een bepaald bedrijf slecht zijn, kun je daar toch wel redelijke conclusies uit trekken lijkt me.

Grumpy
25/12/03, 00:35
Je vergeet dat het meestal zo is dat als alles goed gaat, je iemand niet hoort, maar zodra het slecht is, klaagt iedereen.

Oftewel.. dat 3 van de 4 reacties negatief zijn betekent niet meteen dat een hostingbedrijf slecht is.

rq
25/12/03, 00:59
Origineel geplaatst door Grumpy
Je vergeet dat het meestal zo is dat als alles goed gaat, je iemand niet hoort, maar zodra het slecht is, klaagt iedereen.

Oftewel.. dat 3 van de 4 reacties negatief zijn betekent niet meteen dat een hostingbedrijf slecht is.
Dat zeg ik ook niet :)

Maar wanneer de lezers er rekening mee houden dat ze reacties moeten relativeren, kan een site als webhosters.nl zeker nuttig zijn. En er zijn ook zeker bedrijven met enkel positieve reacties, en dan is een keuze snel gemaakt. Ook klanten voldoende informeren over Algemene Voorwaarden, om zo onduidelijkheden en eventueel conflict in een later stadia te voorkomen, draagt mee aan de kwaliteit van de dienst.