PDA

Bekijk Volledige Versie : Cybercomm IS



cridea
24/12/03, 13:01
Onlangs ontvingen wij een naar mijn idee erg goedkope aanbieding van Cybercomm IS voor colocation.

Iemand ervaring met dit bedrijf?

Op mail reageren ze iig niet...

Dennis
24/12/03, 13:11
Je mailt naar info@scarlet.nl? (www.cybercomm.nl)

Ik heb de naam wel gehoord, maar zelf geen ervaring mee.

Dit is trouwens wel eng -> http://groups.google.nl/groups?q=cybercomm&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=nl

RayManZ
24/12/03, 13:12
Ik kreeg ook een offerte per post van hun. Zelf geen ervaring mee..

cridea
24/12/03, 13:56
http://www.cybercomm-is.nl is de URL

Ik mailde naar info@cybercomm-is.nl (stond in de brief)

superior-is
24/12/03, 14:13
Leuke typo op die site. Mag ik vragen wat er precies in die brief stond?

Rik
24/12/03, 14:25
Vage bedoeling iig... zeker als je "verder" kijkt...

Digiover
24/12/03, 14:45
Origineel geplaatst door Rik
Vage bedoeling iig... zeker als je "verder" kijkt...

Inderdaad.
Duik maar eens in de archieven van nl.internet.misbruik en nl.internet.providers

ProServe
24/12/03, 14:48
Cybercomm-IS is zelfde als IO.

Guust
24/12/03, 15:02
Was een rackaanbieding voor 3xx per maand en eerste 3 maanden gratis geloof ik.

UbErZ
24/12/03, 15:15
Ik heb in het netwerk van cybercomm (bij/is interxion) gestaan met een server, mijn ervaringen daar zijn ronduit slecht.

Verder veel slechte verhalen gehoord, maar dit blijft natuurlijk "hear say"

xserve
24/12/03, 15:29
http://www.dis-europe.nl/

ronaldlokers
24/12/03, 15:34
Nils,

Deze is volgens mij niet zo betrouwbaar, als je ziet wat er in die nieuwsgroepen staat :| da's niet meer normaal zoveel berichten zijn er van :S

cridea
24/12/03, 15:46
het ligt al bij het oud papier.

ronaldlokers
24/12/03, 15:51
Gelukkig maar :)

electric
25/12/03, 21:13
Cybercomm, IO en god mag weten wat voor namen Harry nog meer handelt. Naar mijn mening en ervaring is hij 1 grote spammer :) ( en z'n netwerk @ IO was toen iig ook 2 keer nix ).
Voor mij in elk geval een zaak waar ik geen zaken mee ga doen :) ( al komen ze smeekend op hun knieen :p )

tom
26/12/03, 00:34
Origineel geplaatst door electric

Voor mij in elk geval een zaak waar ik geen zaken mee ga doen :) ( al komen ze smeekend op hun knieen :p )

Harry heeft zoveel geld dat hij nooit op zijn knietjes moet gaan smeken imho...

electric
26/12/03, 02:28
Origineel geplaatst door tom


Harry heeft zoveel geld dat hij nooit op zijn knietjes moet gaan smeken imho...

Tja, met van die vage praktijken komt iedereen er wel denk ik :p

twinhost
26/12/03, 20:30
Ach ik ben er ook ooit ingetrapt in IO. De administratie is een zooitje. Ik kreeg ooit 1 1/2 Mbit aan mijn broek maar had nooit die uplink gebruikt in m'n kast. En in Juli tot aug alleen maar packetloss en netwerk down door "dos attacks". En er was zelfs een idioot geweest die random door de sute kabels los trok. etc etc. Ik ga weer lekker terug naar mijn 2fast boys. lekker stabiel daar (hoop ik)

luser
26/12/03, 20:54
Bwa spammen doet Harry ook wel ;) Ooit mailtje van hem ontvangen voor kast met mbit's enz...

electric
26/12/03, 21:05
Origineel geplaatst door luser
Bwa spammen doet Harry ook wel ;) Ooit mailtje van hem ontvangen voor kast met mbit's enz...

Je bent niet de enigste :)
na dat ik die kreeg een flink boos mailtje terug gestuurd en sins dien nooit meer wat van ze gehoord :) ( moeten ze niet eens proberen ook :D )

original-peter
27/12/03, 17:31
Origineel geplaatst door DennisCitus
Je mailt naar info@scarlet.nl? (www.cybercomm.nl)

Ik heb de naam wel gehoord, maar zelf geen ervaring mee.

Dit is trouwens wel eng -> http://groups.google.nl/groups?q=cybercomm&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=nl

Cybercomm IS, is een dochter van DIS-europe uit Heerenveen.
Ook Uwnet, Fiberworld, Internet Online en ISD Holland zijn hier een onderdeel van.

Cybercom (zonder IS) is onderdeel van scarlet !

cridea
27/12/03, 18:12
En welke is de slechte en welke is de goede?

Of biedt de Scarlet-cybercomm uberhaupt niet dit soort diensten aan?

Of is het allebei bagger?

Kurt
27/12/03, 18:33
Ik weet niet of iemand dit wat kan schelen maar vandaag zag ik toevallig een wagen van cybercomm geparkeerd bij mij in de buurt. De naam kwam me al bekend voor maar dat komt blijkbaar door dit topic :p

Qweb
04/01/04, 15:29
Ervaring met Cybercomm (later IO) op de Gyroscoopweg in Amsterdam Zuid-Oost. Liggen nog steeds servers van ons, is een echte afrader. Echter, zij zitten zelf tegenwoordig ook in TeleCity 2, en als onze servers in Amsterdam er uit liggen werkt die van hun wel, zal wel aan het netwerk liggen wat ze destijds verprutst hebben toen Cybercomm door Harry verkocht werd (later weer opgekocht).

Zelf zijn wij toen op gesprek geweest bij IO om een kast af te nemen in het TeleCity 2 gebouw, over een correct contract (2 keer verkeerd, namelijk andere bedragen en voorwaarden dan mondeling overeengekomen) hebben ze meer dan een over maand moeten doen en toen hebben wij afgehaakt. Ben blij dat dat niet doorgegaan is :)

/typo

boomaugurk
04/01/04, 18:11
In 2001 een jaar lang freelance gewerkt bij een webhostingbedrijf in A'dam dat hun servers bij Cybercomm had hangen. Was wel mooi, elke week 1-2 dagen alle servers compleet onbereikbaar! DOS-attacks zei Cybercomm dan... Alle servers weggehaald daarzo en ondergebracht bij een ander. Absolute afrader!

TMourik
04/01/04, 20:05
zelf zit ik al ruim een jaar bij IO/TC2

zelf heb ik totaal geen problemen, ben zeer tevreden over hun diensten. Alles is altijd netjes beantwoord, afgehandelt etc.

Elke wijziging etc altijd direct doorgevoerd, ben zeer tevreden.

Tot zover ik weet zit Cybercomm in NovaXs, dit door navraag mbt de goedkope hosting.

R3diensten
24/01/04, 19:39
Kreeg ook een brief van Cybercomm zonder dat ik daar om gevraagd heb

http://www.r3diensten.nl/cybercomm.jpg

electric
24/01/04, 20:07
Origineel geplaatst door R3diensten
Kreeg ook een brief van Cybercomm zonder dat ik daar om gevraagd heb

http://www.r3diensten.nl/cybercomm.jpg

Typisch is voor Harry ... ik werd ook dood gespammed met e-mail omdat ik ooit een keertje een info mailtje heb gestuurt. en dan krijg je spam mail van weet ik veel wat voor zooi.
Denk dat harry maar eens z'n marketing stratagie moet gaan veranderen.

R3diensten
24/01/04, 22:58
Origineel geplaatst door electric


Typisch is voor Harry ... ik werd ook dood gespammed met e-mail omdat ik ooit een keertje een info mailtje heb gestuurt. en dan krijg je spam mail van weet ik veel wat voor zooi.
Denk dat harry maar eens z'n marketing stratagie moet gaan veranderen.

Ik had zin om het in een envelop, die niet gefrankeer, terug te sturen met een brief of meneer zijn rommel naar iemand anders kon sturen

neographikal
01/02/04, 21:21
Zoals gezegd, het is IO. Ik heb zéér slechte ervaringen met IO. Service is een ramp, administratie idem.

Ik kreeg 8mbit aan verkeer binnen (denk aan DoS), en bel Harry ofdat hij even de poort dicht kon gooien. Meneer zat te eten en zou daarna wel even kijken. Pardon? Ik ga aardig hard door me GB's heen.
Geen respons. Ik kijken met tcpdump, allemaal broodkast verkeer. Bel Harry weer eens op, hij niet al te vriendelijk.
Harry, ik krijg 8mbit aan broadcast verkeer binnen
- Kanniet.

Wel dus, iig een hoop gezeik gehad enz enz. Uiteindelijk traffic niet hoeven betalen maar dat heeft een partij met gezeik gekost.

Netwerk was zo brak als het maar kon, nu hebben ze een Juniper. Die is echter slechts enkel uitgevoerd.

Wegblijven dus.

netvictory
01/02/04, 23:09
Ik heb zelf ook bij 'Harry' gehangen, eerst bij Cybercomm en later bij 'zijn' IO. Bij Cybercomm (Gyroscoopweg) was het op een gegegeven moment erg triest gesteld (Harry was toen overigens al weg bij Cybercomm). Losgetrokken kabels en meer van dat soort zaken. Ben toen overgestapt naar NXS (een van hun eerste 'grotere' klanten). Heb bij NXS drie datacenter verhuizingen meegemaakt. Van hun kantoor naar Globalswitch en van Globalswitch naar Telecity2. Omdat NXS me te duur werd (ondanks fikse korting) ben ik daarna 'intern' op Telecity verhuisd naar IO die mij een goede aanbieding deden. Mijn ervaring met IO is ronduit slecht te noemen. Zolang ik de zaken direct met Harry regelde: geen probleem en alles was mogelijk. Maar zodra ik helpdesk o.i.d. moest bellen begon de ellende. IO was wel een van de weinige goedkope hosts die op basis van BGP wilde werken. Toen ik uiteindelijk genoeg eigen verkeer had ben ik met alle datacenters gaan praten en ben uiteindelijk bij Novaxess terecht gekomen. Prijs <-> kwaliteit ben ik erg over tevreden, maar ook hier werken een aantal mensen die hun vak gewoonweg niet begrijpen. En dat is jammer. Maar laat hier wel mijn spullen staan, aangezien het niet goedkoper kan. (Alhoewel Leaseweb me blijft verbazen ....)

neographikal
02/02/04, 17:46
Vertel mij wat: het storingsnummer is een dik betaald 0900 nummer geworden

reden: ja....we werden wel eens 's nachts gebeld voor vragen over facturen.

Service @ IO is 0,0 :)

Harry kon best relaxed zijn, maar aan de andere kant ook bloedje irritant.

Beyonder
02/02/04, 17:57
Een aantal nadelen van Harry tijdens de Cybercomm periode:

- Te relaxed. Voorbeeld:

Wij hebben WideXS (in de Rens en marcel tijdperk) naar Nederland gehaald, we hadden een goede deal met ze, waardoor beide partijen lekker konden groeien. Navraag bij Harry en Klaas, toen die tijd "CyberComm": Nee, geen probleem, het netwerk kan dit prima aan.

De realiteit was dat er een 2501 router hing die al ruim 2 mbit deed. Binnen drie weken waren we WideXS als klant kwijt.

- Hongerig

Harry heeft absoluut geen probleem om klanten van je over te nemen, zelfs als je een klant bent. Hij doet rustig betere aanbiedingen in de PoP als je klant er is en jij niet.

- Oude vertrouwde "incassomethode"

Klaas Koopman en Harm Dam van ISD Holland (nu IO) zijn absoluut niet te beroerd om voor een paar honderd euro naar je toe te rijden, je te bedreigen met fysiek geweld indien je niet spoedig betaald of je proberen te dwingen om een tweetal 7507 routers aan hen te geven in ruil voor het openstaand bedrag.

Gezien Harry's reactie in een andere Thread ga ik ervanuit dat hij absoluut geen probleem ziet in deze methodiek. Overigens zijn beide heren spoedig naar huis gegaan nadat de politie langs kwam.

harry dijkstra
03/02/04, 18:05
- Oude vertrouwde "incassomethode"

Klaas Koopman en Harm Dam van ISD Holland (nu IO) zijn absoluut niet te beroerd om voor een paar honderd euro naar je toe te rijden, je te bedreigen met fysiek geweld indien je niet spoedig betaald of je proberen te dwingen om een tweetal 7507 routers aan hen te geven in ruil voor het openstaand bedrag.

Gezien Harry's reactie in een andere Thread ga ik ervanuit dat hij absoluut geen probleem ziet in deze methodiek. Overigens zijn beide heren spoedig naar huis gegaan nadat de politie langs kwam. [/B

En jij weer een deel betaald had. Jij bent zo'n persoon die gewoon niet wil betalen met je vage constructies en zgn overnames. Limit, GroupOne, Idomein en weet ik wat niet meer. Het is vrij simpel, betaal je rekeningen en kom je afspraken na.

Maar ja, je hebt inmiddels natuurlijk alweer een OC48+ netwerk in polen aangelegt ? Net zoals je eigen vezels naar amerika natuurlijk!

Remon, je bent niks en je zult nooit wat worden! Ik ken je nu volgens mij sinds 1996 en je bent geen stap verder gekomen, maar in iedergeval schijn je nu in het buitenland te zitten, maar dat weet je bij jou natuurlijk ook nooit want elke keer is het weer een ander verhaal! Maar dan kun je in iedergeval geen mensen meer belazeren in nederland.

williamvdh
03/02/04, 21:36
Ik weet niet wie hier nou wie bedonderd hoor................

DennisP
03/02/04, 21:54
hahahaha grote LOL!

Ik ga maar eens niemand verdedigen, ik ben het zowieso met Harry eens over Remon, en ik ben het deels met Remon eens dat er in het verleden door harry weleens fouten zijn gemaakt, maar ik ken niemand die geen fouten heeft gemaakt. Alleen dat Remon ze fouten blijft herhalen dat heeft denk iets te maken met iets spiritueels, karma ofzo noemen ze dat toch?

LOL LOL

Zo heeft iedere klant wel iets slechts te vermelden over zijn provider. En zo heeft iedere provider ook wel iets slechts te melden over bepaalde klanten.

Nogmaals LOL, laat je niet zo kennen! :) (dat is een advies wat mij jaren geleden @ maillist ergens is gegeven.)

Beyonder
04/02/04, 18:22
Harry, vage constructies en bedrijven, sorry, maar jij mag dat komen vertellen met een waslijst aan BVs en handelsnamen.

Ik zit overigens al een tijdje niet meer actief in de ISP business.

Maar als ik een boek moet schrijven over de Cybercomm en Harry Dijkstra perikelen dan word dit vast een bestseller. Afsoraken nakomen is ook niet een van jou sterkste punten geloof ik.

Maar wat mij betreft: "let bygone's be bygone's"

superior-is
04/02/04, 20:01
Beste heren is dit onderwerp niet al vaak genoeg (openlijk) besproken? Veel mensen smullen hiervan, maar zakelijk gezien zou je zulk soort dingen toch beter voor je kunnen laten.

Netwall
06/02/04, 19:19
Ben persoonlijk zeer tevreden over het netwerk van Cybercomm bij InterXion. Zeer snel al kon de uptime wat beter. Harry (oprichter) heeft de club toen verkocht aan Scarlet en toen ging het hard achteruit. Veel interne ruzies waardoor mensen (met name Harry zelf) niet meer bereikbaar waren. Harry is erg plotseling opgestapt daar en heeft toen IO opgericht en heeft nu geloof ik weer Cybercomm opgekocht.
Met IO zit ie geloof ik in het Trueserver netwerk (althans daar zag ik hem laatst rondstruinen in de colo).
Een van de servers waar ik het beheer over doe is meeverhuisd met IO en heb niet te klagen over de snelheid. Met Harry is het in eerste instantie prima kletsen (veel kennis van zaken) en ook prima deals mee te maken, maar daarna vergeet ie nogal eens afspraken. Heeft gelukkig kundige mensen om zich heen die zaken kunnen opvangen. En je mag een bedrijf niet afrekenen op 1 persoon vindt ik.

DennisP
07/02/04, 00:28
Origineel geplaatst door Netwall

Met IO zit ie geloof ik in het Trueserver netwerk (althans daar zag ik hem laatst rondstruinen in de colo).


Dat is pas harry tegen het verkeerde been schoppen ;)

Netwall
07/02/04, 03:58
Stom van me (niet tegen Harry zeggen hoor), maar ik bedoelde dus dat ik hem zag rondstruinen in Telecity.
Ik had over het hoofd gezien dat dit topic meerdere pagina's was en als ik mijn verhaal zo teruglees komt het behoorlijk stom over.
Excuses dus..

superior-is
07/02/04, 13:40
Wees niet zo hard voor jezelf Netwall. :) Harry hokt in meerdere colo's dus zo gek is dat niet.