PDA

Bekijk Volledige Versie : Xera.nl



TPostman
23/12/03, 21:08
Beste,

Ik ben wat in me msn aan het kijken en kom iemand tegen met de naam:
Xera.NL || NL Hosting: 250 mb space, 3 GB traffic voor 5€ p/m

Dus ik heb wel interesse. NL hosting klinkt goed. Ik kijk op de site en dat viel me al een beetje tegen. Ik kreeg gelijk de indruk dat het Xera.nl alleen maar om het verkopen ging. Naar wat zoeken vind ik geen KvK nummer en totaal geen informatie over het bedrijf.

Ik vraag aan die gast waar de server staat en krijg als antwoord:
Niet hier

Ik vraag wat net KVK nummer is en er word geantwoord dat het zijn bedrijf niet is. Ik vraag naar msn van het bedrijf en krijg die.

Wanneer de webmaster online komt"vraag ik:
"Wat is jullie KVK nummer en waar staat de server gehuisvestigd?"

Server nu in vs

straks in Global switch

Ik kijk op de kvk site en zie:

Naam: Xera
Vestigingsadres: IJseendplein 1
Vestigingsplaats: 2492NH 's-Gravenhage
KvK-inschrijfnummer: 27243492 0000
Soort inschrijving: Hoofdvestiging

Na enige navraag kom ik er achter dat dit een geheel ander bedrijf is.
Ik vraag ernaar:
Xera.nl
nee benk niet
Xera.nl zegt:
GIGASYSTEMS
Xera.nl zegt:
ben onderdeel van hem
Xera.nl zegt:
is mijn broer
Xera.nl zegt:
Ik wist niet dat er nog een Xera bestond

GIGASYSTEMS heeft ook geen kvk

Ik raad helemaal in de war en vraag waar de sever NU staat.
Krijg dit als antwoord:
Xera.NL zegt:
Server4you
Xera.NL zegt:
in de vs
Xera.NL zegt:
wat boeit het
Xera.NL zegt:
onderzoekertje

1. Geen kvk
2. Geen NL hosting
3. Zeer slechte service.

Wat moet ik hier nou weer van denken? Iets in mij zegt dat hij server thuis heeft aangesloten op zijn pctje met adsl. Misschien kan iemand hier een soort van programma overheen gooien om dit na te kijken? (ik weet niet hoe dat moet of gaat)

Iemand al ervaring met dit bedrijf?

Ps. Het is nooit mijn bedoeling geweest om dit 'bedrijf' zwart te maken. Ik heb dit gepost omdat deze site me opviel en ik me mening hierover wou geven.

Met vriendelijke groet,
Tim van der Loo

InstantXs
23/12/03, 21:13
Staat in amerika bij server4you :)

bjorn
23/12/03, 21:14
Wat je kan doenn is het bedrijf aangeven, inmiddels je mag geen handel voeren zonder kvk nummer!

Wat je noh kan doen is niet verder op in gaan op hun aanbiedingen...
En zeggen dat ze je niet aanstaan!

xserve
23/12/03, 21:18
1 br07.m3x.support.nl (195.114.231.47) 4 msec 0 msec 0 msec
2 lvl3gw.ams1.packetexchange.net (213.19.161.1) [AS3356] 4 msec 4 msec 4 msec
3 ae-0-53.mp1.Amsterdam1.Level3.net (213.244.165.65) [AS3356] 4 msec 4 msec 4 msec
4 so-1-0-0.mp1.London2.Level3.net (212.187.128.49) [AS3356] 8 msec 12 msec 12 msec
5 so-1-0-0.bbr1.Washington1.Level3.net (212.187.128.138) [AS3356] 84 msec 84 msec 84 msec
6 so-0-0-0.mp2.StLouis1.Level3.net (64.159.0.57) [AS3356] 104 msec 100 msec 100 msec
7 ge-7-2.hsa1.StLouis1.Level3.net (64.159.4.142) [AS3356] 104 msec 104 msec 104 msec
8 server4you-gw.stl1.us.inetbone.net (63.208.32.162) [AS3356] 108 msec 104 msec 104 msec
9 ns1.xumaservers.com (69.64.32.35) [AS30083] 104 msec 104 msec 108 msec


Lijkt me duidelijk.
Maar vind het toch een vreemde topic.

TPostman
23/12/03, 21:26
Waarom?

electric
23/12/03, 21:49
Beste Tim,

Zoals bjorn al heeft vermeld, geen zaken met hun doen.
Elk bedrijf dient een KVK + BTW nummer te hebben.
Ik geloof dat er wel iets van een meld lijn of zo is voor dat soort praktijken.

Dus als je graag ergens webhosting zoekt kan je 't beste zoeken naar een andere ( of anders hier op de forum in een andere topic een aanvraag plaatsen :) )

Hoop dat dit je heeft geholpen.

Raptor
23/12/03, 21:54
Xumaservers is ook zoiets raars (waar ze dus gehost zijn).

Een pakketje onbeperkt voor 5,50€ per maand :D

wdv
23/12/03, 22:04
Los van het feit dat Xera geen BTW/KVK nr heeft, lijkt het me niet verstandig om je site te laten hosten bij een hoster die bij de conversaties vóór de verkoop al zo reageert op vragen.

faisj
24/12/03, 12:33
Ik zit er bijna over te denken om een lijst te maken
'a so called black list'

Rik
24/12/03, 12:47
Origineel geplaatst door faisj
Ik zit er bijna over te denken om een lijst te maken
'a so called black list'

Daar MOET je mee uitkijken...

1) Je mag niet zomaar die gegevens verzamelen en beschikbaar maken..
2) Er zijn er heel veel die op een andere naam bij de KvK staan ingeschreven...

Moeilijk om te bepalen wie er wel in komt, en wie niet ;)

faisj
24/12/03, 12:55
Origineel geplaatst door Rik


Daar MOET je mee uitkijken...

1) Je mag niet zomaar die gegevens verzamelen en beschikbaar maken..
2) Er zijn er heel veel die op een andere naam bij de KvK staan ingeschreven...

Moeilijk om te bepalen wie er wel in komt, en wie niet ;)

ohh daar doe ik niet zo moeilijk over hoor
ff duidelijk maken als eerst hoeveel er geen KVK hebben
dat is al denk ik een hele lijst.

Rik
24/12/03, 12:58
Origineel geplaatst door faisj


ohh daar doe ik niet zo moeilijk over hoor
ff duidelijk maken als eerst hoeveel er geen KVK hebben
dat is al denk ik een hele lijst.

Nogmaals:

Je MOET ze dan even persoonlijk gaan benaderen, er is een flink percentage dat bijvoorbeeld zo werkt:

Inschrijving: Pipo internet services

Op de (hosting) site: De Clown WebHosting...

Ga jij maar eens zoeken in het register ;)

faisj
24/12/03, 13:08
Origineel geplaatst door Rik


Nogmaals:

Je MOET ze dan even persoonlijk gaan benaderen, er is een flink percentage dat bijvoorbeeld zo werkt:

Inschrijving: Pipo internet services

Op de (hosting) site: De Clown WebHosting...

Ga jij maar eens zoeken in het register ;)

Ken jij Pip ook :) hahahha

tsja geeft al aan hoe ze bezig zijn...

ik vraag me alleen af voor wie ik de moeite doe

Rik
24/12/03, 13:14
Origineel geplaatst door faisj


Ken jij Pip ook :) hahahha

tsja geeft al aan hoe ze bezig zijn...

ik vraag me alleen af voor wie ik de moeite doe

Daarom denk ik dat het makkelijker is om het om te draaien....
Laat ze zelf de boel maar bewijzen via het Keurmerk straks,
het is niet aan ons om dat aan te tonen voor ze ;)

®on
24/12/03, 13:21
Origineel geplaatst door Rik

Laat ze zelf de boel maar bewijzen via het Keurmerk straks,

Vreemde benadering: een bedrijf dat niet mee doet aan dat keurmerk is dan rijp voor een zgn. blacklist/publieke schandpaal? (Zo komt dit namelijk wel op mij over)

Rik
24/12/03, 13:25
Origineel geplaatst door headout

Vreemde benadering: een bedrijf dat niet mee doet aan dat keurmerk is dan rijp voor een zgn. blacklist/publieke schandpaal? (Zo komt dit namelijk wel op mij over)

Nope, de consument weet dat als hij een bedrijf pakt dat het keurmerk "mag" voeren, dat dan dat bedrijf in ieder geval een KvK inschrijving heeft :D
Groot verschil toch ?

Het is dus niet zo dat er 1 lijst komt met bedrijven die het keurmerk mogen voeren, en 1 aparte lijst met ALLE anderen die dan "niet goed" zouden zijn, zo is het natuurlijk niet.

faisj
24/12/03, 13:31
hmm i think headout has a point!

xserve
24/12/03, 13:46
Origineel geplaatst door Rik

1) Je mag niet zomaar die gegevens verzamelen en beschikbaar maken..
Mag het alleen verzamelen ervan wel?

host3000
24/12/03, 13:55
Ik denk sowieso dat, als je zelf ondernemer in de branche bent, je moet uitkijken met zelf gefabriceerde openbare lijstjes. Wat jij in je bureaula hebt kan niemand nagaan. Maar een openbare lijst zal al snel de indruk wekken dat je simpelweg wat concurrentie uit de weg wilt ruimen. En dat zal in sommige gevallen misschien ook wel de bedoeling zijn.

Mijn indruk is dat deze branche toch al snel uitdraait op een ander met de ellebogen de bocht uitduwen, dus allerlei lijstjes met zogenaamde beunhaas-concurrenten zal niet aan de goede naam van de branche bijdragen. En beunhazen heb je nu eenmaal in elke branche; we moeten nu niet net doen alsof wij de enigen zijn die daar last van hebben.

Het keurmerk is host-onafhankelijk en daarmee heeft het al een flinke voorsprong op elke andere mogelijke oplossing (denk ik).

faisj
24/12/03, 14:07
het ging niet over een lijst die openbaar zou gaan

het ging ook over bedrijven die eingelijk helemaal 'niet' bestaan

Xera
24/12/03, 16:54
Ik ben de eigenaar van xera.nl en ik vind het zeer vreemd dat er zelfs hier bij het geven van shared hosting roddels ontstaan. Mijn bedrijf is een ONDERDEEL van het bedrijf Giga systems. Een BTW nummer hoeft niet op de site te staan dit is alleen om btw door te geven daar hebben particulieren niets mee te maken.
Dit is ons KVK nummer:
12050528 te Arcen
Tpostman, MSN is geen officieel noch heeft ssbmluigi@hotmail.com iets met het bedrijf te maken.
Ik geef toe dat het een fout van mij is om het kvk nummer niet onder de site te zetten. Dit kvk nummer stond er eerder wel maar door de frequente renoveringen is het helaas verwijderd, ik zal het straks weer op de site zetten.

mvg, Julian Rutten

ThePostman
24/12/03, 16:58
Origineel geplaatst door Xera
Ik ben de eigenaar van xera.nl en ik vind het zeer vreemd dat er zelfs hier bij het geven van shared hosting roddels ontstaan. Mijn bedrijf is een ONDERDEEL van het bedrijf Giga systems. Een BTW nummer hoeft niet op de site te staan dit is alleen om btw door te geven daar hebben particulieren niets mee te maken.
Dit is ons KVK nummer:
12050528 te Arcen
Tpostman, MSN is geen officieel noch heeft ssbmluigi@hotmail.com iets met het bedrijf te maken.
Ik geef toe dat het een fout van mij is om het kvk nummer niet onder de site te zetten. Dit kvk nummer stond er eerder wel maar door de frequente renoveringen is het helaas verwijderd, ik zal het straks weer op de site zetten.

mvg, Julian Rutten

Hm, oke fijn dat je er toch nog op in gaat. Toch vind ik het vreemd dat me nl hosting word aangeboden en de server in vs staat en wanneer ik wat vragen heb (maakt niet uit met welk communicatie middel) ik als een klein ventje dat lastig is word behandeld. Dan neemt de webhoster de zaak in mijn ogen niet serieus.

(Ik ben TPostman...ik zou een admin vriendelijk verzoeken om dat account te verwijderen als deze in de weg staat. Ik had die aangemaakt ivm met de activerings mail die ik niet ontving voor het account The Postman.)

Xera
24/12/03, 17:01
Ja ik zeg nl hosting er staat niets over in de voorwaarden, ik heb moeite mee de server te krijgen omdat degene bij wie ik wil kopen niet meer reageerd, Alle klanten die bij mij gekocht hebben heb ik duidelijk erbij gezegd dat de server TIJDELIJK in de VS staat. Ik heb hier geen tijden bij genoemd en de klanten de kans gegeven om hierdoor de hosting op tezeggen. Ik heb het gevoel dat dit genoeg gezegd is en ik laat u in uw waarden. Ik hou niet van roddels en heb geen zin hier dus aan mee te doen.

Cybafish
24/12/03, 17:02
Dan moet je het geen NL hosting noemen, dat is misleidend en dat is tegen de wet.

®on
24/12/03, 17:30
Origineel geplaatst door Rik


Nope, de consument weet dat als hij een bedrijf pakt dat het keurmerk "mag" voeren, dat dan dat bedrijf in ieder geval een KvK inschrijving heeft :D
Groot verschil toch ?

Het is dus niet zo dat er 1 lijst komt met bedrijven die het keurmerk mogen voeren, en 1 aparte lijst met ALLE anderen die dan "niet goed" zouden zijn, zo is het natuurlijk niet.
Ik denk dat we alletwee zo ongeveer hetzelfde bedoelen. Ik wil alleen maar aangeven dat bedrijven die niet meedoen aan het keurmerk ook KvK etc hebben, dat was mijn punt. Zoals jij het eerder stelde, leek het erop, dat bedrijven die niet meedoen aan het keurmerk, ook geen KvK en de andere zooi in huis hebben.

(En ja, ik ben zo'n bedrijf :D )

Rik
24/12/03, 17:51
Origineel geplaatst door headout

Ik denk dat we alletwee zo ongeveer hetzelfde bedoelen. Ik wil alleen maar aangeven dat bedrijven die niet meedoen aan het keurmerk ook KvK etc hebben, dat was mijn punt. Zoals jij het eerder stelde, leek het erop, dat bedrijven die niet meedoen aan het keurmerk, ook geen KvK en de andere zooi in huis hebben.

(En ja, ik ben zo'n bedrijf :D )

Ksnapm

patie
29/12/03, 11:35
http://xera.nl/index.php?id=voorwaarden

5. Aansprakelijkheid
5.1 Xuma Hosting Solutions is niet aansprakelijk voor schade in de ruimste zin van de klant, tenzij als deze schade is veroorzaakt door Xera hosting. Met name is Xera hosting niet aansprakelijk voor schade die verband houdt met of het gevolg is van: onderbrekingen in, of blokkeringen van toegang tot, het systeem of het internet, de "Millenniumproblematiek" bij Xera hosting of derden, een gebrek in de beveiliging van opgeslagen gegevens van de klant, handelingen van andere klanten of internetgebruikers, wijzigingen in inbelnummers, log-in procedure, account en e-mailadres.

http://xuma.nl/?id=reseller/voorwaarden

5 Aansprakelijkheid
5.1 Xuma Hosting Solutions is niet aansprakelijk voor schade in de ruimste zin van de klant, tenzij deze schade is veroorzaakt door opzet van Xuma Hosting Solutions. Met name is Xuma Hosting Solutions niet aansprakelijk voor schade die verband houdt met of het gevolg is van: onderbrekingen in, of blokkeringen van toegang tot, het systeem of het internet, de "Millenniumproblematiek" bij Xuma Hosting Solutions of derden, een gebrek in de beveiliging van opgeslagen gegevens van de klant, handelingen van andere klanten of internetgebruikers, wijzigingen in inbelnummers, log-in procedure, account en e-mailadres.

CTRL+C - CTRL+V

TPostman
29/12/03, 18:24
Patie voor zover ik weet is hier niks mis mee. Zolang je de algemene voorwaarden maar goed door leest en deze zodanig aanpast zodat hij in de layout van het bedrijf past.

patie
29/12/03, 18:26
Maar op de site van xera staat Xuma Hosting Solutions

roland
29/12/03, 18:56
Dan zou ik als ik hun was toch even CTRL + H
Xuma Hosting Solutions
Xera
doen...

SaMMeY.WeB
31/12/03, 00:38
Ik heb ook een host en domein gekocht bij Xera.nl op 15 december
Ik heb vandaag (30 december 2003) nog steeds geen domein gezien... hij was me veel eerder beloofd en op het laatst zei de eigenaar dat die echt uiterlijk vandaag er zou zijn. Hij zei op dinsdag is die er echt!!
Maar ik zie geen domein en ik zie ook geen eigenaar want die is plotseling de hele dag offline op msn. ik heb hem gemaild maar heb niets terug gekregen, wat kan ik doen?

Keuningen
31/12/03, 01:02
Ik heb ook een host en domein gekocht bij Xera.nl op 15 december
Ik heb vandaag (30 december 2003) nog steeds geen domein gezien... hij was me veel eerder beloofd en op het laatst zei de eigenaar dat die echt uiterlijk vandaag er zou zijn. Hij zei op dinsdag is die er echt!!
Maar ik zie geen domein en ik zie ook geen eigenaar want die is plotseling de hele dag offline op msn. ik heb hem gemaild maar heb niets terug gekregen, wat kan ik doen?


BELLEN!

http://www.nic.nl/bestaat?uitgebreid=CHECKED&domein=xera.nl

Result for xera.nl

Domain name xera.nl (next domain)
Status active

Registrant Xuma Hosting Solutions
Leonard Springerlaan 192
7425 EB DEVENTER
Netherlands
Domicile N/A
Committed to ADR yes
Administrative contact Afd. Domeinregistratie
+31 570654610
y.vdberg@xumaservers.com

Registrar Mainswitch
Alsacelaan 5
5627 CA EINDHOVEN
Netherlands

Technical contact Afd. Domeinregistratie
+31 570654610
y.vdberg@xumaservers.com
Technical contact P.C. Leurink
+31 40 2486674
info@mainswitch.com

Nameserver ns1.xumaservers.com 69.64.32.35
Nameserver ns2.xumaservers.com 217.172.191.8

Date first registered 23-11-2003
Record last updated 23-11-2003
Record maintained by NL Domain Registry

root
31/12/03, 01:05
En voortaan meer info na checken voordat je ergens besteld. Een leuke website wil nog niet zeggen dat er ook een proffesioneel bedrijf achter staat. Zeker tegenwoordig niet !

Xera
31/12/03, 01:34
je hosting heb je al en degene waarbij ik uw domein heb gekocht heeft gezegd deze 1ste kerstdag te hebben gekocht ik kan hier verder niets aan doen alles hangt (qua domein) van Youri van Xuma hosting solutions af.

SaMMeY.WeB
31/12/03, 01:54
ja maar xera, jij moet et regelen jij vangt hier et geld voor op... en je zei toch dat je hem ergens anders ging reggen? ik vind dit namelijk best klote want ik heb nu dingen die ik wil testen maar het niet kan testen omdat ik geen host heb..

edit: zou et fijn vinde als k je ff kon spreke op msn, en ja heb me hosting maar ik heb geen http adres omdat het domein volgens jouw actief moet zijn.

keepow
01/01/04, 18:37
*topic niet doorgelezen*

Gigasystems heeft wel degelijk een kvk.

-Ik heb gesproken.

TPostman
01/01/04, 21:49
Origineel geplaatst door patie
Maar op de site van xera staat Xuma Hosting Solutions

Haha ja idd ik zie het. Sorry

SaMMeY.WeB
01/01/04, 23:37
Ey Xera ik weet niet ofje nog op dit forum komt maar op msn kom je in iedergeval niet meer... ik wil dat er een actie ondernomen word verdomme!! 15 december bestel ik een domein bij jou... 16 december heb jij het geld en nu is het al 1 januari en heb alleen een NIET WERKENDE host!!

electric
01/01/04, 23:45
Als ik het allemaal zo lees is dit 1 van de vele zogenaamde hosts die rijp is voor de slachtbank :p

SaMMeY.WeB
02/01/04, 00:15
haha laat maar, ik heb hem net gebeld, alles komt goed heb zn adres enzo dus :P maar de arme jongen is ziek :P haha

Xuma
02/01/04, 14:05
Hallo,

Ik ben Youri van den Berg van Xuma Hosting Solutions,
Xera is een reseller bij Xuma Hosting Solutions en hij heeft de betreffende domein besteld, de domeinnaam is al doorgestuurd naar sidn.
Ik heb echter van Xera en de aanvrager niks vernomen. Ik snap niet waarom ik bij problemen geen bericht krijg:S

keepow
02/01/04, 15:43
HET domein.
DE domeinnaam.

En wat heeft de aanvrager hier mee te maken, jij vindt dus dat als er problemen bij een reseller van jouw zijn, de aanvrager dus klant van jouw reseller, naar jullie toe moet komen om te klagen over een reseller.

SaMMeY.WeB
02/01/04, 16:03
Xuma,

1. Jij bent NOOIT meer online de laatste tijd, nick zegt dat je op prive email zit...
2. Stel ik wist niet dat hij een reseller had bij jou hoe kan ik nou weten dat ik bij jou moet wezen? Ik kwam er zelf achter dat die reseller was, niet via Xera zelf...
3. Xera zegt dat JIJ het domein 1e kerstdag besteld heb en dat je zei dat die er binnenkort zou zijn, hij is er nu nog niet. Annuleer het domein maar ik haal m'n host en domein wel ergens anders...

Rik
02/01/04, 16:09
:D BAMM

ThePostman
02/01/04, 16:12
Origineel geplaatst door Rik
:D BAMM

:D

SaMMeY.WeB
02/01/04, 16:14
of ja, eigenlijk bedoelde ik zeg maar dat ze hem niet hoeven te reggen, weet wel zeker dat ze er niet mee bezig waren :P

edit: Whahaha ik ben de owner van pagina 3 en nu 4 :D

SaMMeY.WeB
03/01/04, 20:53
Sorry voor het dubbel posten, maar et ziet er naar uit dat xera gaat sluiten ??
na dat ik de jongen eergisteren om 11 uur had gebeld is die nog al over stuur :P hij was net op msn en reageerde nog al boos, hij zegt dat die mijn geld terug heeft gestort en dat hij bij veel meer mensen ook het geld heeft moetten terug storten.... hij zei tegen me: ja ik had geen tijd vast gesteld wanneer je alles zou krijgen ik zei neej dat weet ik, maar een paar weken is toch wel te lang vind je niet?
Hij gebruikt het email adres dat die tot nutoe gebruikte niet meer... hij zei dat die niet meer op dat email adres online zou komen, ik denk dat die de boel gaat sluiten na wat schulden

ThePostman
03/01/04, 21:01
Misschien betaald hij wel nieteens terug...OEH me pizza is klaar!

SaMMeY.WeB
03/01/04, 21:02
dat maakt niet uit heb zijn huis telefoon nummer, en adres...

ThePostman
03/01/04, 21:04
Origineel geplaatst door SaMMeY.WeB
dat maakt niet uit heb zijn huis telefoon nummer, en adres...

:d say goodbye to an another noobie bedrijf

SaMMeY.WeB
03/01/04, 22:03
haha tja, kan het ook niet helpen, moest die maar op tijd het beloofde product leveren :P (wat in dit geval een host inclusief domein was)

Phantium
03/01/04, 22:08
Zo zien jullie maar weer, een prijs zegt niet altijd wat.

Wel grappig dat dit bedrijf zo snel al failliet is. :)

SaMMeY.WeB
04/01/04, 00:58
naja grappig vind ik het niet echt maar wel logisch

Phantium
04/01/04, 01:09
Origineel geplaatst door SaMMeY.WeB
naja grappig vind ik het niet echt maar wel logisch

Nee ok, maar ik bedoel dat het wel een dom iets is om zo snel al falliet te gaan door je klanten inprincipe op te lichten, zo zie ik het tenminste.

SaMMeY.WeB
04/01/04, 01:12
tja daar heb je gelijk in :)

Cybafish
04/01/04, 01:22
Origineel geplaatst door Rik


Nope, de consument weet dat als hij een bedrijf pakt dat het keurmerk "mag" voeren, dat dan dat bedrijf in ieder geval een KvK inschrijving heeft :D
Groot verschil toch ?

Het is dus niet zo dat er 1 lijst komt met bedrijven die het keurmerk mogen voeren, en 1 aparte lijst met ALLE anderen die dan "niet goed" zouden zijn, zo is het natuurlijk niet.

Dan mag je hopen dat ze deze link (http://www.kvk.nl/handelsregister/zoekenframeset.asp?register=1) nooit ontdekken, dan kan jij je keurmerk opdoeken :P

Rik
04/01/04, 01:24
Origineel geplaatst door Cybafish


Dan mag je hopen dat ze deze link (http://www.kvk.nl/handelsregister/zoekenframeset.asp?register=1) nooit ontdekken, dan kan jij je keurmerk opdoeken :P

1) hoe bedoel je dat ?
2) het is JULLIE keurmerk, ik ben geen webhoster !!!

Grumpy
04/01/04, 01:31
Het keurmerk gaat trouwens meer doen dan een KvK-check. :)

Cybafish
04/01/04, 01:33
Rik bracht het even zo alsof het keurmerk enkel bewijst dat een bedrijf een kvk inschrijving heeft..

Rik
04/01/04, 01:35
Origineel geplaatst door Cybafish
Rik bracht het even zo alsof het keurmerk enkel bewijst dat een bedrijf een kvk inschrijving heeft..

Dat was niet zo bedoeld, wou alleen aangeven dat het keurmerk daar straks iig erg op gaat letten en ook een uittreksel gaat verwachten van haar deelnemers...
Is maar 1 van de criteria.

Gigasystems
04/01/04, 20:56
Goede avond allemaal.
Ik ben Stephan Rutten, directeur van Giga Systems. Ik wil jullie even laten weten dat Giga Systems helemaal buiten deze gebeurtenis valt. Daarbij heeft Giga Systems natuurlijk een KvK nummer en een BTW nummer. Aan sommige het advies zich eerst beter te informeren voordat ze iets zeggen;)Het klopt iderdaad dat mijn broertje Julian Xera.nl onder de naam Giga Systems heeft gebruikt. Ik moet hierbij toegeven dat er enkele fouten zijn ontstaan en daarom heb ik met hem afgspoken om te stoppen met Xera.nl. Zo heeft hij al het geld terug overgemaakt aan de mensen die zaten te wachten op hun hosting. Zo kunnen we weer allemaal rustig verder leven zonder al dat geroddel. Ik hoop jullie hiermee voldoende te hebben ingelicht. Als er nog vragen of problemen zijn mail dan even naar stephanrutten@hotmail.com en houd het buiten het topic.

Met vriendelijke groet,

Stephan Rutten,
Giga Systems

Anestheologist
05/01/04, 12:07
Laten we hopen dat die mensen allemaal hun "geld" terug krijgen

sander
05/01/04, 13:45
ik weet wat voorn persoontje achter xera zit , hij is mij nog geld schuldig, zou hem wel niet gaan flamen maar ik denk dat skyberate hem genoeg zegt.

anders moet ik de als nog aangifte doen bij de politie.

Gigasystems
05/01/04, 16:12
Hallo sander. Het is geld is terug overgemaakt maar kan vertragen door postbank. Daarbij is julian een goed persoon maar een beetje jong om dit te doen, daarom ben ik ingesprongen. Daarbij heeft het geen zin om aangifte te doen want jullie hebben niks getekend. Het geld is iig overgemaakt dan weten jullie dat.

sander
05/01/04, 16:32
het gaat hierbij niet over een webhosting account , maar om andere zaken, onderandere het misbruiken van iemands anders zijn account op onze servers. julian had een gameserver bij ons gehuurd maar heeft daarbij wat dingen gedaan die ons zeer veel dataverkeer heeft gekost ,op de illigale praktijken die hij voerde is hij duidelijk op aangesproken.

ThePostman
05/01/04, 17:59
lekker ventje :S

sander
05/01/04, 18:03
laat dat keurmerk maar snel komen , dan zullen er een stuk mensen worden gedupeerd aan dit soort ondernemingen.

xserve
06/01/04, 00:13
Waarom heeft iedereen het steeds over het keurmerk. Eerst moeten alle 'klanten' van webhosting weten dat het bestaat en het ook kunnen vinden. Ook moet het gerespecteerd worden door iedereen, anders heb je er nog niks aan.

®on
06/01/04, 01:08
Origineel geplaatst door xserve
Waarom heeft iedereen het steeds over het keurmerk. Eerst moeten alle 'klanten' van webhosting weten dat het bestaat en het ook kunnen vinden. Ook moet het gerespecteerd worden door iedereen, anders heb je er nog niks aan.
:W:

Nuff said.

root
06/01/04, 01:19
Dit zal zich zelf bewijzen. Wij steken niet voor niets veel tijd in iets wat nodig is. De klant een objectief beeld geven van een branche die door velen niet serieus genomen wordt. Iedere klant die op weg geholpen wordt naar een goed produkt in plaats van dit soort praktijken is al
meegenomen. Ik denk dat je met de mening moet wachten totdat het keurmerk een feit is.

Gigasystems
06/01/04, 20:03
Waar willen jullie op keuren dan? Xera.nl is geen bedrijf. Ik heb mijn kleine broertje al flink aangepakt op deze gebeurtenis:D. Daarbij had ik eerder al mijn excuses aangeboden over dit incident. En over zijn illigale practijken weet ik niks maar ik zal het hem wel zeggen. Owja even aanvulling ik heb net gevraagd over die illigale praktijken en het verspillen van dataverkeer. Dat is niet Julian geweest. Track het maar na.

sander
06/01/04, 23:05
ik heb met hem hierover gesproken en ook hebben we alle bewijs dat het van zijn ip was, ik dacht dat we hier al een akkoord over hadden gesloten.