PDA

Bekijk Volledige Versie : Een Gratis .net , .com of .nl domain name????



DaQiX
23/12/03, 16:34
is het mogelijk??? ik hoorde van een jongen dat iemand dat had gedaan dat zou wel cool zijn!

Dennis
23/12/03, 16:36
Er moet altijd door iemand betaald worden aan betreffende registry. Er zijn op het moment volgens mij geen websites die gratis-domeinnamen aanbieden om hier zelf voor te betalen. (Door op andere manieren geld te verdienen)

DiedX
23/12/03, 16:43
Het kan wel degelijk. Voor een jaar, daarna moet je heel vet dokken.

De eigenaar wordt de register. Dok je niet, dan verlies je je kostbare domeinnaam.

Dus; niet aan beginnen!

DaQiX
23/12/03, 16:49
oww oke want als dat er wel was zou iedereen het hebben gedaan daarom geloofde ik hem niet meteen :P anywayz thnx for de info

Gerrit
23/12/03, 17:07
Ik ken ook wel enkele mensen die een gratis domein hebben, maar die hebben dat domein gewonnen. Als je een gratis domein wilt, dan moet je eens met Google zoeken of er nergens geen bedrijfje is waar een wedstrijd loopt om een domeinnaam mee te winnen. Momenteel kan je bijvoorbeeld een .DJ domein winnen !

op www.URLtalk.com (domeinforum) krijgen de eerste 10 mensen met 100 posts of meer, een gratis domein. Tenminste, dat is wat ze vertelden. Ik heb al meer dan 1 maand lang meer dan 100 posts, maar heb nog geen gratis domein gekregen :( Maar goed, het forum is van eigenaar veranderd, misschien lopen ze daarom vertraging op. Ik geef ze in elk geval nog wat tijd :)

Raptor
23/12/03, 18:02
Huh, jij hoeft toch niet persé dat domein te krijgen??

En dat forum is een beetje dood.

faisj
24/12/03, 12:53
Origineel geplaatst door Raptor
Huh, jij hoeft toch niet persé dat domein te krijgen??

En dat forum is een beetje dood.

inderdaad heel erg dood

Gerrit
26/12/03, 18:27
Origineel geplaatst door Raptor
Huh, jij hoeft toch niet persé dat domein te krijgen??

En dat forum is een beetje dood.


juist daarom dat er wat nieuwe leden welkom zijn. Ikzelf poste er geregeld, tot de andere persoon die steeds antwoordde plots off-line was omdat z'n vader in ernstige gezondheidsproblemen verkeert. Ik denk dat eens hij niet meer zo vaak naar het hospitaal moet het forum weer erg levendig wordt :)

Wat mij betreft moeten ze me geen gratis domein geven, maar dan breken ze wel hun eigen reclameslogan : "de eerste 10 mensen met meer dan honderd posts winnen een gratis domein". Misleidende reclame als dat dan niet gebeurt :)

Jenga
27/12/03, 06:44
Als je een gratis domein zoekt, moet je het eens met .TK proberen:

http://www.dot.tk/


There are two important notes on all free domain names:

- You can register up to three free domain names.
- Domain names that are not used in a 90-day period by at least 25 homepage visitors will be cancelled and made available to other registrants. Therefore, the legal ownership and transfer rights of your Dot TK domain name will remain with Dot TK.

Je wordt dus geen eigenaar maar hey - voor niks gaat de zon op.

Gerrit
27/12/03, 16:36
Inderdaad. .com.ru is een uitzondering (gratis + eigenaarschap), maar ik weet niet of die zaken betrouwbaar zijn... (zie http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?threadid=33092&pagenumber=1)

.com.np is ook gratis als je een adres in Nepal hebt, maar ik veronderstel dat dat bij jou niet het geval is :)