PDA

Bekijk Volledige Versie : AlleKleuren.NL -> oplichters!



montu
23/12/03, 12:24
Hallo,

Ik kreeg laatst een telefoontje waarin mij een bod werd gedaan
om voor slechts honderd eurie mijn link op hun site te krijgen.

Nou ik gaf natuurlijk aan NIET geintresseerd te zijn.
Nu enkele weken later kreeg ik een brief,

"hartelijk dank dat u zich heeft in geschreven bij AlleKleuren.nl"

en of ik direct maar even wilde gaan betalen,
ik dus weer druk bellen met ze & krijg ik 1 of andere student aan de lijn:

"oh NIET sorry hoor, dat had ik niet gehoord"
"ik haal u wel even uit ons bestand"

Nou lekker hoor, stelletje oplichters!

Rik
23/12/03, 12:29
Tja, gewoon goed blijven opletten mensen, en zeker de gene die de administraties doen !

Zorg dat "anderen" hun gemaakte afspraken over dit soort plaatsingen ergens noteren zodat het voor anderen te controleren is binnen het bedrijf, daar zit namelijk meestal de fout waar men op hoopt ;)

bjorn
23/12/03, 20:24
Werk ook zo als hun, dan kom je mischien snel aan wat geld :D

montu
23/12/03, 20:33
@ bjorn: En binnen de kortste keren zit je dan bij radar!

Dennis
23/12/03, 20:35
Ik vind dit toch best kunnen. Deze mensen hebben inderdaad een fout gemaakt, maar zegt dit iets over hun (on)betrouwbaarheid?

Nadat ik de topic weer heb gelezen... best wel zwak eigenlijk :p

montu
23/12/03, 20:39
Een fout, ik geloof er geen bal van.
Ik ken dat soort bedrijven een paar weken geleden stond hier ook al zo'n topic alleen dan van een ander bedrijf.

Wordt weer zo'n rage, net als toen met de spook rekeningen....

eMiz0r
23/12/03, 20:43
Mwah simpel toch ? Zolang jij nergens een contract getekent hebt betaal je niet en sta je in je volste recht. Laat hun die link lekker hosten, betaling kunnen ze echter naar fluiten :)

montu
23/12/03, 20:52
Ja dat is wel weer zo.

Dennis
23/12/03, 21:15
Origineel geplaatst door eMiz0r
Mwah simpel toch ? Zolang jij nergens een contract getekent hebt betaal je niet en sta je in je volste recht. Laat hun die link lekker hosten, betaling kunnen ze echter naar fluiten :) Geld dat altijd? Als je een factuur hebt binnen gekregen met meerdere herrinneringen verspreid over 3 maanden en deze gewoon negeer... dan geldt het nog?

Leandros
23/12/03, 21:23
zolang je het voor de rechter kan bewijzen wel... maarja ik zou wel het incassobureau inlichten maar mochten ze dan nog willen doorzetten gewoon de rechter goed inlichten

RonZo
23/12/03, 21:27
Wij krijgen hier regelmatig facturen binnen van e.o.a. Bizz. gids over een vermelding in hun telefoongids. Die gaan regelrecht bij het oud papier :p
Ergens op de factuur staat in "puntje1" font (dus heeeeeeeeeeeel klein) dat het geen factuur betreft maar als je het bedrag wel over maakt je dan wordt opgenomen in de gids. En geloof me er zijn zat bedrijven waar bij de afdeling administratie het gewoon klakkeloos overmaakt heh :/

eMiz0r
24/12/03, 00:40
Origineel geplaatst door DennisCitus
Geld dat altijd? Als je een factuur hebt binnen gekregen met meerdere herrinneringen verspreid over 3 maanden en deze gewoon negeer... dan geldt het nog?

Natuurlijk geldt dat altijd :) Als jij nergens een handtekening onder hebt gezet of een bestelformulier hebt ingevuld hebben zij nergens een bewijs dat jij je aangemeld hebt. Het zou wat zijn als ik mijn buurman zomaar een factuur van 100 euro zou sturen en hij deze nog verplicht is te betalen ook..

Garfo
15/03/04, 17:51
Hallo,

Hierbij een reactie op het bericht van Montu, waarin hij allekleuren.nl voor oplichters uitmaakt.

Ik ben zelf werkzaam bij allekleuren.nl en weet dat de gang van zaken zoals hij die schetst geen goed beeld van de werkelijkheid weergeeft. Dit is niet de manier waarop wij zaken doen en wij voelen ons dan ook zeer in onze goede naam en eer aangetast.

Wij hebben een advocaat ingeschakeld om te bekijken welke juridische stappen genomen kunnen worden tegen dit soort beschuldigingen. Verder is er contact gezocht met webhostingtalk om uit te zoeken wat hier tegen gedaan kan worden. Het lijkt me niet juist dat deze persoon zomaar in het wilde weg wilde beschuldigingen kan uiten.

allekleuren.nl is een jong en startend bedrijf met goede maatschappelijke bedoelingen, en een zuiver bedrijfsbeleid. Deze persoon is er kennelijk op gericht ons schade toe te brengen. Triest en zeer betreurenswaardig dat hij/ zij gemeend heeft dit zo te moeten aanpakken. Maar zoals gezegd zullen wij hier actie tegen ondernemen en alles doen om onze goede naam te zuiveren!

RobbertC
15/03/04, 18:16
En geloof me er zijn zat bedrijven waar bij de afdeling administratie het gewoon klakkeloos overmaakt heh :/Precies, vooral bij de wat grotere bedrijven met een eigen administratieafdeling. Die zien een "factuur" van zeg €100 en dan zal het meestal wel goed zijn voor zo'n bedrag.

De meeste bedrijven hier zijn kleiner, vaak eenmanszaken, en die kijken vaak iets beter naar dat soort dingen ;)

Al die facturen of aanbiedingen van bedrijvengidsen en dat soort ongein krijgen hier ook meteen een enkele reis richting papierbak.

TMourik
15/03/04, 18:20
Origineel geplaatst door Garfo
heel verhaal Dit gaat u niet menen? Kan het namelijk best wel begrijpen van Montu.

Hij heeft (Volgens zijn verhaal) duidelijk nee gezegt en dan alsnog ontvangt hij een factuur. Persoonlijk vind ik het een slechte manier van zaken doen, vergissing moet kunnen, maar dan alsnog.

Johan-nl
15/03/04, 18:25
Origineel geplaatst door Garfo
Hallo,

Hierbij een reactie op het bericht van Montu, waarin hij allekleuren.nl voor oplichters uitmaakt.

Ik ben zelf werkzaam bij allekleuren.nl en weet dat de gang van zaken zoals hij die schetst geen goed beeld van de werkelijkheid weergeeft. Dit is niet de manier waarop wij zaken doen en wij voelen ons dan ook zeer in onze goede naam en eer aangetast.

Wij hebben een advocaat ingeschakeld om te bekijken welke juridische stappen genomen kunnen worden tegen dit soort beschuldigingen. Verder is er contact gezocht met webhostingtalk om uit te zoeken wat hier tegen gedaan kan worden. Het lijkt me niet juist dat deze persoon zomaar in het wilde weg wilde beschuldigingen kan uiten.

allekleuren.nl is een jong en startend bedrijf met goede maatschappelijke bedoelingen, en een zuiver bedrijfsbeleid. Deze persoon is er kennelijk op gericht ons schade toe te brengen. Triest en zeer betreurenswaardig dat hij/ zij gemeend heeft dit zo te moeten aanpakken. Maar zoals gezegd zullen wij hier actie tegen ondernemen en alles doen om onze goede naam te zuiveren!


We zullen wel zien wat er van komt :o

ThePostman
15/03/04, 18:53
Origineel geplaatst door Johan-nl



We zullen wel zien wat er van komt :o

haha lekker op tijd :D

TS posted @ 23-12-2003
TS: Banned :D

Johant
15/03/04, 19:20
Hallo,

Ik kreeg laatst een telefoontje waarin mij een bod werd gedaan
om voor slechts honderd eurie mijn link op hun site te krijgen.

dat kan. Ook een hele leuke manier van adverteren. Begint een beetje te lijken op die reclames van tele 2. Werd hier ook bijna 4 keer per week door hun gebeld en maar nee blijven zeggen en maar verrot schelden. Wordt tijd dat hierop ook maar is een verbod moet komen.



Nou ik gaf natuurlijk aan NIET geintresseerd te zijn.

Vaak wel logisch



Nu enkele weken later kreeg ik een brief,

"hartelijk dank dat u zich heeft in geschreven bij AlleKleuren.nl"

en of ik direct maar even wilde gaan betalen,

Heel leuk dat je dan nog een factuur krijgt. Ik weet niet hoe hun administratie is geregeld als ze dit valse beschuldigingen noemen. Ik neem aan dat ze jou hebben gevonden in de telefoongids of op jou site. Ik geloof dus niet dat ze een database hebben met adres gegevens.



ik dus weer druk bellen met ze & krijg ik 1 of andere student aan de lijn:

"oh NIET sorry hoor, dat had ik niet gehoord"
"ik haal u wel even uit ons bestand"

Nou lekker hoor, stelletje oplichters!






Origineel geplaatst door Garfo
Hallo,

Hierbij een reactie op het bericht van Montu, waarin hij allekleuren.nl voor oplichters uitmaakt.

Ik ben zelf werkzaam bij allekleuren.nl en weet dat de gang van zaken zoals hij die schetst geen goed beeld van de werkelijkheid weergeeft. Dit is niet de manier waarop wij zaken doen en wij voelen ons dan ook zeer in onze goede naam en eer aangetast.

Knap dan dat je hem toch een factuurtje stuurt. Advies: "een goede administratie bijhouden".



Wij hebben een advocaat ingeschakeld om te bekijken welke juridische stappen genomen kunnen worden tegen dit soort beschuldigingen. Verder is er contact gezocht met webhostingtalk om uit te zoeken wat hier tegen gedaan kan worden. Het lijkt me niet juist dat deze persoon zomaar in het wilde weg wilde beschuldigingen kan uiten.

Ik hoop dat je verzekerd bent hiervoor. Ik geef jullie weinig kans van slagen.



allekleuren.nl is een jong en startend bedrijf met goede maatschappelijke bedoelingen, en een zuiver bedrijfsbeleid. Deze persoon is er kennelijk op gericht ons schade toe te brengen. Triest en zeer betreurenswaardig dat hij/ zij gemeend heeft dit zo te moeten aanpakken. Maar zoals gezegd zullen wij hier actie tegen ondernemen en alles doen om onze goede naam te zuiveren!
[/quote]

Of misschien waren jullie er op gericht om geld te verdienen op een oneerlijke manier.
Ik wacht met smart af op de uitkomst hiervan. Succes met het "zuiveren van jullie naam".

Clearhosting
15/03/04, 22:19
Origineel geplaatst door Garfo
Hallo,

Hierbij een reactie op het bericht van Montu, waarin hij allekleuren.nl voor oplichters uitmaakt.

Ik ben zelf werkzaam bij allekleuren.nl en weet dat de gang van zaken zoals hij die schetst geen goed beeld van de werkelijkheid weergeeft. Dit is niet de manier waarop wij zaken doen en wij voelen ons dan ook zeer in onze goede naam en eer aangetast.

Wij hebben een advocaat ingeschakeld om te bekijken welke juridische stappen genomen kunnen worden tegen dit soort beschuldigingen. Verder is er contact gezocht met webhostingtalk om uit te zoeken wat hier tegen gedaan kan worden. Het lijkt me niet juist dat deze persoon zomaar in het wilde weg wilde beschuldigingen kan uiten.

allekleuren.nl is een jong en startend bedrijf met goede maatschappelijke bedoelingen, en een zuiver bedrijfsbeleid. Deze persoon is er kennelijk op gericht ons schade toe te brengen. Triest en zeer betreurenswaardig dat hij/ zij gemeend heeft dit zo te moeten aanpakken. Maar zoals gezegd zullen wij hier actie tegen ondernemen en alles doen om onze goede naam te zuiveren!

Doe normaal zeg, u weet zelf ook dat het klink-klare onzin is om voor zoiets uw naam te laten zuiveren. Elk zichzelf respecterend advocaat zal u de deur wijzen en u vertellen dat u wat minder lange tenen moet hebben en dat deze kwestie de (rechts)procedure echt niet waard is.

Indien u nou gewoon had gezegd dat u een keurig bedrijf bent en dit het echt om een vergissing ging, klaar was topic nu dicht en had u uzelf niet belachelijk gemaakt.

Ik raad u aan snel uw eigen naam te zuiveren want anders is het snel gedaan met uw "zuivere" bedrijfsbeleid.

Keuningen
16/03/04, 13:37
Wie & wat?
AlleKleuren.nl is een nieuwe en unieke portal waar bezoekers terecht kunnen voor (uitgebreide) informatie over bedrijven in de bedrijvengids, maar ook voor nieuws, amusement, financiën, weer, verkeer en persoonlijke ontwikkeling. Het is eveneens een virtuele ontmoetingsplek voor kleurrijk Nederland: jong en oud, zwart en wit.

Allekleuren.nl is een product van Digital Sharing BV i.o.

Waarom?
Allekleuren.nl wil een herkenbare rol spelen als portal en heeft een belangrijke maatschappelijke functie. Onder meer om Nederlanders met verschillende (culturele) achtergronden van elkaar te laten leren en respect te laten krijgen voor elkaar. Maar ook: laten zien hoe inspirerend en mooi onze kleurrijke maatschappij kan zijn. Hierin onderscheidt allekleuren.nl zich duidelijk van andere portals.


wat zeggen we dan...
--> www.watbenjedan.nl

TMourik
16/03/04, 16:02
en toen hoorde ik een reclame van allekleuren.nl op Radio 538 :)

M-BahZ
16/03/04, 17:00
Origineel geplaatst door Garfo
Maar zoals gezegd zullen wij hier actie tegen ondernemen en alles doen om onze goede naam te zuiveren!
Sinds wanneer is het nodig om een goede naam te zuiveren ?
Een goede naam is namelijk volgens de defenitie van velen een zuivere naam.

Of laat je er een andere defenitie oplos waarin een merknaam met een negatieve bijklank een goede naam is?
Dat zou dan ook wel weer een erg aparte bedrijfsvoering zijn.

Het ontgaat mij in dit geval ernstig waarom een bedrijf wat zo weinig waarde hecht aan forum posts met algeheel begrijpbare defenities besluit juridische stappen te nemen (of hier alleen mee te dreigen) jegens een andere partij die op hetzelfde forum een bericht post met wellicht dezelfde prioriteit.

Overigens valt topic starter niets te verwijten.
Er is inderdaad sprake van oplichting wanneer een bedrijf iemand anders geld afhandig wil maken met bedrog.
Dit lijkt mij persoonlijk in dit geval wel aan de orde wanneer jullie spreken over een inschrijving die gedaan is, terwijl er geen sprake is van een inschrijving.
Telefonisch zou je eventueel een inschrijving (al dan niet door een ander persoon) kunnen bevestigen, of jezelf opgeven, maar inschrijven geschied nog altijd op papier. (alhoewel we in de volksmond hier tegenwoordig internet wel aan toe mogen voegen.)

Keuningen
17/03/04, 11:09
Origineel geplaatst door TMourik
en toen hoorde ik een reclame van allekleuren.nl op Radio 538 :)

//offtopic
wouw... radio 538...
is die via i-net te ontvangen dan?
of ben jij zo'n analoge stoepslet? ;-)

//ontopic
Ik snap idd niet waarom een dergelijk iemand zijn naam om een "posting" op het internet juridisch denkt te moeten zuiveren.

oscar
17/03/04, 17:21
Origineel geplaatst door Keuningen


//offtopic
wouw... radio 538...
is die via i-net te ontvangen dan?
of ben jij zo'n analoge stoepslet? ;-)

//ontopic
Ik snap idd niet waarom een dergelijk iemand zijn naam om een "posting" op het internet juridisch denkt te moeten zuiveren.


http://www.radio538.nl/538/index.jsp
--> Luister Live

Gigantisch leuk.

Keuningen
19/03/04, 09:37
Origineel geplaatst door oscar



http://www.radio538.nl/538/index.jsp
--> Luister Live

Gigantisch leuk.

.me neemt zijn brute beschuldiging terug!