PDA

Bekijk Volledige Versie : Adaptec 2010S met RAID10



McRox
22/12/03, 22:09
Iemand ervaringen met de supermicro mobo's + adaptec 2010S en RAID10?

Hoe zit het met de performance vergeleken met RAID0/5/50?

ontopic input is altijd welkom :D

Ahead-IT
22/12/03, 23:54
Ik gebruik steeds RAID0, 1 of 0+1. Raid level 10 gebruik ik nooit, of klanten het doen dat weet ik niet.

Ik begrijp een stukje echter niet over de opstelling:
http://www.acnc.com/04_01_10.html

Is het zo dat de grootte van drive1 = drive2 = (drive3 + drive4) ?

Want drive3 en 4 staan in striping, dus in principe zijn die maar de helft zo groot als drive 1 en 2.

Indien ik correct ben, heb je de snelheid van striping over 2 schijven + 2 backups.

Blurp
23/12/03, 09:24
ik heb een dual channel U320 scsi (Adaptec 2200S) met 4 schijven in RAID 5 icm Dual Xeon 3 Ghz en 2 GB ecc ddr als interne database server. Draait erg stabiel met Freebsd en custom kernel.

twinhost
26/12/03, 20:37
Ik hou het liever op raid 1 en raid 5. Maar hoeveel schijven wil je gebruiken en wat wil je er mee doen. Want sommige applicaties gebruiken niet veel disk acces maar meer memory. Mijn weg naar snelle systemen is Veel Memory.

McRox
27/12/03, 20:45
Origineel geplaatst door PCDOC
Is het zo dat de grootte van drive1 = drive2 = (drive3 + drive4) ?

Want drive3 en 4 staan in striping, dus in principe zijn die maar de helft zo groot als drive 1 en 2.

Indien ik correct ben, heb je de snelheid van striping over 2 schijven + 2 backups.

Begrijp niet helemaal wat je bedoelt, maar ik denk dat raid10 de mirroring benut door te gaan stripen iets na het mirroren.

Theoretisch lijkt dit een versnelling van 33%, maar dan heb je dus ook ongeveer 15% van de webspace per harde schijf.

RAID10 lijkt in ieder geval erg interessant, alleen lijkt het erop dat de 2010S addon kaart dit niet ondesteunt.

Bovendien zijn dr weinig revieuws.


Origineel geplaatst door Blurp
ik heb een dual channel U320 scsi (Adaptec 2200S) met 4 schijven in RAID 5 icm Dual Xeon 3 Ghz en 2 GB ecc ddr als interne database server. Draait erg stabiel met Freebsd en custom kernel.

Welke versie van FreeBSD draai je?

Heb namelijk gehoord dat v5.x een goede SMP ondersteunig heeft, terwijl de oudere een minder goede hebben vergeleken met linux.

RAID5 lijkt qua leessnelheid behoorlijk laag te presteren vergeleken met RAID1. Alleen het schrijven gaat beter.