PDA

Bekijk Volledige Versie : .bin bestanden



IT-worX
21/12/03, 23:08
Hallo

Daar het voor hosting"klanten" van belang is hoe snel hun pagina laad (en dus de lijnen zijn) heb ik van een gebruiker (schiet me neer, ik weet echt niet meer wie) het 1mb.bin en 10mb.bin bestandje gedownload en op mijn eigen webspace gezet. 100mb.bin heb ik hier ook reeds gezien, doch aangezien ik als arme reseller maar 500mb space heb ga ik deze niet online zetten. Ik denk dat er maar weinig mensen de 100mb file downloaden. Nu had ik deze graag zelf gemaakt ipv "gepikt" doch ik ken niet genoeg van linux om dergelijk bestand met exacte "afmetingen" te maken. Vandaar volgende vragen:

Kan er iemand even een 5MB en 25MB file maken die ik mag downloaden?
Wat gebeurd er eigenlijk als je zo een file opent? Maw behalve voor de downloadsnelheid te laten zien, wat is het nut?

Groetjes

Kris

superior-is
22/12/03, 11:35
Als je toch ergens een linux prompt met genoeg ruimte kan vinden:


dd if=/dev/zero of=5mb.bin bs=1 count=5M


Dan maak je dus een 5MB bin file. Daarin staat trouwens niets meer en minder dan 0101010 zodat je precies 5MB krijgt aan binaire rommel. Je kan er verder dus niks mee, maar het is wel uitermate geschikt om een download check te maken.

Cybafish
22/12/03, 13:22
Nee, volgens mij moet je /dev/random gebruiken. Anders krijg je hele vage resultaten bij een download van een server waar gzip enabled staat...

Thafusion
22/12/03, 13:26
Of je maakt een nieuwe file aan op je pc aan je typt netzolang totdat je 5 /25 mb hebt .

Digiover
22/12/03, 13:33
Origineel geplaatst door Thafusion
Of je maakt een nieuwe file aan op je pc aan je typt netzolang totdat je 5 /25 mb hebt .

Waarom iets zelf doen als het geautomatiseerd kan? ;)

superior-is
22/12/03, 14:49
Origineel geplaatst door Thafusion
Of je maakt een nieuwe file aan op je pc aan je typt netzolang totdat je 5 /25 mb hebt .

lol :)

M-BahZ
22/12/03, 15:02
Origineel geplaatst door Thafusion
Of je maakt een nieuwe file aan op je pc aan je typt netzolang totdat je 5 /25 mb hebt .
Wordt tijd dat Rik in zijn WHT cursus eens ingaat op de arbo eisen. ;)

IT-worX
23/12/03, 01:47
Euhm kan er dan ook iemand zo n bestandje maken? Ik zit namelijk met windows thuis :s en k heb (als reseller) geen full access tot de server omdat uit te voeren :s

D. ter Horst
26/12/03, 18:24
En het voordeel van een .bin bestandje is dat die niet gecomprimeerd (kunnen?) worden door bijv een proxy, of apache. Daardoor kun je dus exacter de snelheid zien.

electric
26/12/03, 19:34
Origineel geplaatst door Cybafish
Nee, volgens mij moet je /dev/random gebruiken. Anders krijg je hele vage resultaten bij een download van een server waar gzip enabled staat...

Klopt ja, moet inderdaad /dev/random gebruiken anders krijg je inderdaad vage dingen en onjuiste snelheden :) (zoals 200 kb/sec over een isdn lijn :p )

IT-worX
26/12/03, 22:06
Zou iemand dergelijke bestandjes kunnen aanmaken en voor een dagje plaatsen op zn server zodat ik deze even kan downloaden?

tnx!

rhoekman
06/01/04, 03:50
Op FreeBSD is ie weer net iets anders:

dd if=/dev/zero of=10mb.bin bs=1024k count=10

GetHosted
06/01/04, 08:49
ftp://ftp.xs4all.nl/pub/test/

Cybafish
06/01/04, 08:58
http://download.futureflex.nl/10mb.bin
http://download.futureflex.nl/100mb.bin

De 1000mb versie is geheim :D

_arno_
06/01/04, 09:13
voor de windows omgeving, heb in vb proggie gemaakt .........zeg hoe groot .......waar te plaatsen ....en hij zet em neer ........
ik heb alleen getest op 10 mb ......... hij maakte er 10.0 mb van dus
hij zet er spaties in.......dus......

nieuwe attachment oude had stack over flow (verkeerd gedeclareerd) oopsie

had ook even getest op 100mb deed ie prima , trok wel een beetje aan je resources Maar heb geduld