PDA

Bekijk Volledige Versie : Ladot



jolleenisabel
21/12/03, 10:57
Prachtige site, deze webhostingtalk.nl!
Laat ik ook maar eens een steentje bijdragen aan het welbehagen van mijn mede-programmeurs/ webmasters. (we hoeven immers niet allemaal de zelfde fout te maken!)
Ladot maakt de laatste tijd veel reklame voor hun hostingpakketten. Naar aanleiding van mijn ervaring met Ladot een waarschuwing: Maak geen gebruik van hun diensten!
Ik wilde wat features voor mijn pagina, die zij niet ondersteunen, tevens was de helpdesk slecht bereikbaar. Daarom wilde ik van Ladot verhuizen, en toen begon het.
Gelukkig wijzigde Ladot de voorwaarden en mocht ik dus (volgens de wet) mijn contract opzeggen. Hieraan werd voldaan, na heel veel geduld, en heel veel wachttijd op de helpdesk telefoon werd uiteindelijk het domein vrijgegeven. Uiteindelijk kreeg ik ook nog eens niet mijn vooruitbetaalde contributie terug. Kortom ik betaalde voor een product dat ik niet kreeg! Eenmaal heb ik een argument gekregen: "u heeft vooraf betaald, en wij betalen geen vooraf betaald abonnementsgeld terug", ik kan hier dus niets mee, en volgens mij heb ik recht op mijn geld terug.
Bij Ladot ging vervolgens een knop om: zij zijn niet meer bereikbaar en reageren niet meer op e-mail, fax, brief noch telefoon. Ik ben dus OPGELICHT.

paas
21/12/03, 12:13
Origineel geplaatst door jolleenisabel
Maak geen gebruik van hun diensten!

Ik heb inmiddels, op verzoek, diversen domeinen voor klanten verhuisd van Ladot naar Eurodomein.Net

Dat gaat inderdaad niet van harte.

Vandaar dat ik je gelijk moet geven; "Maak geen gebruik van hun diensten!"

mihosnet
21/12/03, 19:58
Ik heb nog nooit problemen gehad met verhuizingen van ladot naar ons toe..

RonZo
21/12/03, 20:22
Origineel geplaatst door mihosnet
Ik heb nog nooit problemen gehad met verhuizingen van ladot naar ons toe..
Zolang je het spelletje met hun meespeelt niet nee. Maar wees eerlijk..., ze doen het toch niet echt op de gebruikelijke manier heh.

mihosnet
21/12/03, 20:49
Wat versta jij onder dat spelletje?

RonZo
21/12/03, 20:56
Origineel geplaatst door mihosnet
Wat versta jij onder dat spelletje?
Afwijkende gedragsregels onder andere.
Ze zadelen klanten die weg willen op met onnodige administratieve handelingen en kosten.

Kurt
22/12/03, 09:28
Bij deze wil ik dan ook meteen zeggen dat je niet met protagonist in zee moet gaan, die zijn pas irritant.

Flydesign.nl
22/12/03, 19:51
Ladot, dat ken ik ook jah.

Mijn allereerste domein heb ik daar gehad, of bij het bedrijf dat door Ladot overgenomen is. Het domein kreeg ik via een actie, ik hoefde deeerste paar maanden niet te betalen en daarna was er een bedrag per jaar afgesproken. Helemaal geen probleem, prima service. Totdat het plotseling Ladot ging heten :mad:

Ik had ondertussen een contract bij een ander bedrijf en wilde m'n domein verhuizen. Plots kreeg ik halverwege het jaar een onbekende afschrijving van Ladot op m'n rekening en een factuur die veel te hoog was. Stond in mijn contract, zo werd gezegd, maar dat contract hebben ze me nooit laten zien. Ik heb namelijk daar nooit een handtekening onder gezet. De automatische incasso had ik toestemming voor gegeven bij het andere bedrijf, maar dit abnormale hoge bedrag heb ik gelijk terug gevorderd via de bank.
Dus ik heb per post een klacht ingedient en kreeg bericht terug dat ik gewoon moest betalen. Ik heb besloten om dat domein op te geven een nieuwe domein te nemen en bij het andere bedrijf verder te gaan. Per brief heb ik laten weten dat ik nooit zou betalen en hierbij mijn account volledig wil opzeggen.
Weken later krijg ik de 4e (en laatste) herinnering en de waarschuwing dat een incassobureau was ingeschakelt. Het rare is dat ik maar 2 facturen heb ontvangen, de 2e en 3e herinnering heb ik nooit gezien.
Na nogmaals een brief te schrijven, krijg ik een pakket met formulieren toegezonden waarmee ik alles kan opzeggen. Ze hadden hier namelijk een handtekening voor nodig (stond ook onder de brief die ik hen gezonden had). Maar goed, alles ingevuld en opgestuurt.

Het jaar daarna blijkt mijn domein en account nog actief en kan ik gewoon nog inloggen. En weer wordt het volledige bedrag van mijn bankrekening geschreven en krijg ik een torenhoge factuur van Ladot. Weer teruggevorderd en een brief op hoge poten naar Ladot gezonden. Tot nu toe nog nooit een reactie gehad, ik heb gelukkig via de bank de automatische afschrijvingen van Ladot kunnen blokeren, dus ben van het gedoe af.

Mijn advies: NOOIT met ladot in zee gaan!!!

RonZo
22/12/03, 20:06
Dat bedoel ik nou met het meespelen van hun spelletje ...

Flydesign.nl
22/12/03, 20:07
Origineel geplaatst door RonZo
Dat bedoel ik nou met het meespelen van hun spelletje ...

Jah, ben nu van het gedoe af. Meestal weet je dat soort dingen niet van te voren. Als het wel zo zou zijn, begin je er geeneens aan!!

mihosnet
22/12/03, 20:29
Ok, dat soort verhalen had ik nog nooit gehoord van mijn klanten.. Maar ik snap wat je bedoelt ;)

djenzie
22/12/03, 20:46
hahah ik vind mijn verhaal wel grappig... ik betaal al een jaar niets omdat mijn account zogenaamd is "afgezegt"

RonZo
22/12/03, 20:53
Origineel geplaatst door djenzie
hahah ik vind mijn verhaal wel grappig... ik betaal al een jaar niets omdat mijn account zogenaamd is "afgezegt"
Maar als het afgezegd is en je wilt het bij Ladot geregistreerde domein verhuizen naar een andere provider dan krijg je alsnog heel leuk de rekening gepresenteerd :p

djenzie
22/12/03, 20:54
Origineel geplaatst door RonZo

Maar als het afgezegd is en je wilt het bij Ladot geregistreerde domein verhuizen naar een andere provider dan krijg je alsnog heel leuk de rekening gepresenteerd :p

zit me wel goed zo... heb thuis een bevestiging liggen dat me account + domein is opgezegt... laat ze maar komen...

(het was november 2002)

RonZo
22/12/03, 20:58
Origineel geplaatst door djenzie


zit me wel goed zo... heb thuis een bevestiging liggen dat me account + domein is opgezegt... laat ze maar komen...

(het was november 2002)
En dat domein staat op jouw naam? Ladot staat er om bekend dat het domeinen niet op naam van aanvragers zette hè.

djenzie
22/12/03, 21:02
Origineel geplaatst door RonZo

En dat domein staat op jouw naam? Ladot staat er om bekend dat het domeinen niet op naam van aanvragers zette hè.

nee dat staat hij niet...

maakt me ook niet echt uit omdat de website toch bagger loopt en ik er geen tijd in steek...


waarom denk je dat ik hem heb afgezegt ;)

RonZo
22/12/03, 21:13
sigh

rjf
17/01/04, 23:04
Ik heb deze zelfde ervaringen met activeISP, wat nu ook LADOT heet.

Twee boeidende ervaringen rijker weet ik één ding zeker ga NIET met hun in zee.:X

Eerst heb ik een domainnaam bij hun met een webhosting pakket.
Netjes op tijd (ergen in december) heb ik deze opgezegd met als einddatum april, dan liep ook de overeenkomst af.
Wat schetst mijn verbazing, eind december ben ik alles kwijt.
Na veel mailen (met domme antwoorden terug) en uiteindelijk naar elk mailadres van ladot de melding gedaan dat ik hun aansprakelijke ging stellen kreeg ik een reactie. SORRY we hebben uw domain perongeluk al gewist en nee ook geen backup meer............

Toen was ik ze zat en wilde mijn andere domain overzetten maar dat ging ook niet makkelijk waardoor ik toevallig ook nog een extra jaar moest betalen. Ja was hun antwoord de opzeg termijn is 6 maanden

Need i say more ?????

ThePostman
18/01/04, 00:57
Hm, het is ondertussen al bekend dat ladot bagger is maar er gaan helaas te veel bedrijven of particuliere mee in zee. Waarom? Er word toch genoeg voor gewaarschuwd door topics zoals deze.

Ik bestel (als ik een domeinnaam bestel) het maar bij één bedrijf:
Citus

Prima service.

Rik
18/01/04, 01:13
Mensen vergeten dat Ladot voortkomt uit Freehosting ?, wat de grootste bagger allertijden was :D

®on
18/01/04, 02:15
Ik heb weinigs positiefs te melden over ladot, op 1 puntje na dan: ik ben ooit netjes en correct bijgestaan door de juridische afdeling van Ladot inzake een domeinnaam conflict. Wat dat betreft zeer goede support van hen gehad.

Wirelessnetwork
18/01/04, 18:17
Sorry dat ik het zeg, maar ladot is KUT! ik heb nu een jaar adsl bij hun, en heb nog steeds niet de beloofde dvd speler, ik betaal nu voor 512/256 51 euro permaannd!! en de helpdesk is ook slecht, ze "zijn"er vaak niet, een duur 0900 nummer en als je dus belt als ze er niet zijn, dan ben je eerst al die toetsen aan het indrukken(je keuzes maken) en Dan op het laatst hoor je: Sorry, op dit moment zijn wij niet aanwezig. :S

h4mm3r3r
29/01/04, 21:52
Gelukkig ligt het dus niet aan mij...

Ik heb een factuur gekregen van Ladot voor een domein dat ik in 2000 GRATIS heb laten registreren bij FREEHOSTING.nl

Ik heb destijds nooit iets ontvangen of gehoord dat de GRATIS dienst nu ineens geld gaat kosten.
Dan had ik namelijk direct opgezegd!

Nu krijg ik ineens een factuur over 2002/2003 en 2004, of ik even wil betalen binnen 14 dagen.

@$#%&

Wordt vervolgd...

AlfaHosting
30/01/04, 13:12
We hebben zelf ook niet zo een positieve ervaringen voor de verhuis van domeinen. Uiteindelijk lukt het wel maar dan komt er vaak wel wat gedreig van de zijde van de klant bij te pas.

taas
01/02/04, 11:07
Mmmm, als je Ladot eindelijk aan de telefoon krijgt vertellen ze je dat je de enige bent.....

Mijn ervaringen, lees ze hier:
http://www.taas.it/fuckladot.html

Elgervdwel
01/02/04, 11:37
Ik heb zelf toen ik nog niks van hosting afwist een pakket besteld bij Ladot. Ik kwam er al snel achter dat het ruk was. Klantenservice kenden ze zowieso niet en op de server werd niks ondersteund. Ik heb dus ook zodra het kon dat pakket opgezegd. Maar wat zag ik toen ik dat wilde doen. Het domein was van begin mei 2002 , terwijl mijn pakket pas eind mei 2002 online ging! Ik dus bellen met de "klantenservice" krijg een reactie van; dat domein komt gewoon vrij, komt helemaal goed. Verhuizen kon overigens niet, want het domein stond op hun naam.

We schrijven inmiddels februari 2004 en het domein met pakket is nog steeds online en ik kan nog steeds inloggen; een factuur voor mijn tweede jaar is overigens uitgebleven.

ronaldlokers
01/02/04, 16:52
ik heb ook een goede reden om niet naar hun te gaan, ze draaien hele oude php :S nog niet eens 4.0 :S

kan zijn dat dat alleen op die server van brandweerroden.nl is - site van een klant van me - maar daar schrok ik echt van :|


Taas: Da's wel een goeie haha, je account weer activeren :D wat een domme actie van hun

M-BahZ
01/02/04, 17:35
Origineel geplaatst door taas
Mijn enige genoegdoening bij dit bedrijf is dat mijn ervaringen met Ladot nog steeds door Ladot gehost worden.

Lees ze hier:
http://www.martientazelaar.com
Toen ik in een ver verleden Ladot ervaringen op mn website plaatst had ik smorgens opeens een pr manager van Ladot aan de telefoon. ;)

Wiljon
01/02/04, 19:19
Origineel geplaatst door M-BahZ

Toen ik in een ver verleden Ladot ervaringen op mn website plaatst had ik smorgens opeens een pr manager van Ladot aan de telefoon. ;)

En toen?

M-BahZ
01/02/04, 19:41
Toen was ik smorgens voor 12en wakker op een vrije dag. ;)

Maar ik heb toen gewoon besloten de bevindingen van de site te halen, los van hun telefoontje, en gewoon een waardeloze html redirekt aan te maken.
Hun fasciliteiten gebruikte ik toch niet aktief meer.

Verder heb ik in de bijna 5 jaar dat ik het account heb nooit een faktuur ontvangen. :)

taas
01/02/04, 19:58
Origineel geplaatst door M-BahZ

Toen ik in een ver verleden Ladot ervaringen op mn website plaatst had ik smorgens opeens een pr manager van Ladot aan de telefoon. ;)

Nou dat doen ze tegenwoordig niet meer hoor. Daarvoor hebben ze teveel bezuinigd op alles wat ook maar enigszins naar klant-interesse dreigt te ruiken.

evil_skrievil
08/02/04, 20:34
Origineel geplaatst door h4mm3r3r
Gelukkig ligt het dus niet aan mij...

Ik heb een factuur gekregen van Ladot voor een domein dat ik in 2000 GRATIS heb laten registreren bij FREEHOSTING.nl

Ik heb destijds nooit iets ontvangen of gehoord dat de GRATIS dienst nu ineens geld gaat kosten.
Dan had ik namelijk direct opgezegd!

Nu krijg ik ineens een factuur over 2002/2003 en 2004, of ik even wil betalen binnen 14 dagen.

@$#%&

Wordt vervolgd...

Hmm ik heb ook zoiets ontvangen, alleen ik heb helemaal geen idee hoe ze dat domein hebben kunnen registreren. Ik heb er nooit opdracht toe gegeven.
Ook heb ik nooit iets per post ontvangen als bevestiging of zo, ik heb echt geen idee hoe ze aan mijn naam " overigens met de verkeerde voorletters " en adres komen.

Maar ik houd je op de hoogte.

KDISS
10/02/04, 03:27
Ik kan me herrinneren dat ik ook een geschil had met Ladot
over een domeinnaam van een klant. Deze klant had gelukkig
wel de contracten en overige papieren in orde.

Ik had toen Ladot opgebeld of ze vriendelijk de domeinnaam
wouden overdragen. In het begin deden ze erg moeilijk.
Naar mijn gevoel lang gewacht te hebben ben ik gaan dreigen
met een rechtzaak, en toen werd de domeinnaam direct overgedragen.

Misschien een tip :D

h4mm3r3r
07/04/04, 23:00
Nou we zijn inmiddels in april beland en ben nog steeds niet verlost van de Ladot ellende.

Inmiddels is de eerste aanmaning binnen en neemt niemand daar op de afdeling Finance mijn verzoek serieus om met de documenten op de proppen te komen waarin ik akkoord ben gegaan met de voorgenomen kosten.
(die bestaan ook helemaal niet...)



Het enige wat ik terug krijg "U dient de factuur in zijn geheel te voldoen"

Wordt vervolgd...