PDA

Bekijk Volledige Versie : Waarde: Supermicro.be



Ahead-IT
21/12/03, 00:23
Ik ben totaal niet thuis in de wereld van webhosting, laat staan domeinnamen. Maar toch ben ik nieuwsgierig.

*edit* URL is verwijderd

Rik
21/12/03, 02:29
Wil je hem verkopen of is het gewoon verkapte spam ?? is gewoon je eigen website toch ?

The MAzTER
21/12/03, 03:01
lijkt mij als spam, aangezien je anders supermicro.be had neergezet. Tevens is het zo dat supermicro altijd het domein kan claimen en als een groothandel deze naam wil gebruiken en een goede deal sluit met supermicro dat ze deze naam als nog krijgen.

stel dat supermicro etc nog niet moeilijk doet dan komt het volgende in aanmerking:
1. ik heb een supermirco nodig, ik ga kijken wat zij hebben dus type ik in: www.supermicro.com (nooit geen eigen 'land' domein aangezien je toch zelf wel weet als je enig kennis van zaken heb dat een .com domein meer zekerheid geeft dat je op de juiste site komt.
2. mensen die geen f*ck van servers afweten gaan toch niet naar supermicro.be.

dus naar mijn idee 0,000000000 waard. Ok Ok, 15 euro voor de moeite omdat deze nog vrij was!

edit:
supermicro bezit ook www.supermicro.nl dus ik zou maar uitkijken als ik jouw was.

Ahead-IT
21/12/03, 11:42
Origineel geplaatst door Rik
Wil je hem verkopen of is het gewoon verkapte spam ?? is gewoon je eigen website toch ?

De domeinnaam is geen eigendom van mij, ik heb interesse om die over te kopen. Maar ik heb geen flauw benul van hoeveel zo iets waard is.

Ik zal even de URL verwijderen, als je daar mee tevreden bent.

Ahead-IT
21/12/03, 11:46
Origineel geplaatst door The MAzTER
1. ik heb een supermirco nodig, ik ga kijken wat zij hebben dus type ik in: www.supermicro.com (nooit geen eigen 'land' domein aangezien je toch zelf wel weet als je enig kennis van zaken heb dat een .com domein meer zekerheid geeft dat je op de juiste site komt.
2. mensen die geen f*ck van servers afweten gaan toch niet naar supermicro.be.

dus naar mijn idee 0,000000000 waard. Ok Ok, 15 euro voor de moeite omdat deze nog vrij was!

edit:
supermicro bezit ook www.supermicro.nl dus ik zou maar uitkijken als ik jouw was.

1. Kan best zijn, maar toch is het een leuke domeinnaam. Stel dat er een groot bedrijf bestaat dat "lul" noemt, dan ben je toch niet verplicht lul.nl te verkopen aan dat bedrijf? Dat is nu net de methode dat gebruikt wordt om geld te verdienen met die domeinnamen.
2. Dan heb je nog steeds de mensen die er wel wat van afweten

Anyway, ik wil gewoon de waarde weten zodat ik eventueel een bod kan doen.

Dennis
21/12/03, 11:58
2. Dan heb je nog steeds de mensen die er wel wat van afwetenDat legde hij uit met 1. De mensen die er wel wat van weten gaan wel naar .com (Niet helemaal mee eens trouwens)

1) Supermicro noemt niet toevallig het woord 'supermicro', maar heeft deze naam geregistreerd bij een merkbureau en dit is al jaren de naam van dit grote bedrijf.

Ahead-IT
21/12/03, 12:10
Een soort patent op domeinnamen ofzo?

Dennis
21/12/03, 12:41
Het alleenrecht om een bepaalde naam te mogen gebruiken voor commercieel gedoe. (Niet alle namen mogen geregistreerd worden bij merkenbureau)

Ahead-IT
22/12/03, 14:46
Ik snap wat je bedoeld : http://www.dns.be/nl/index.shtml

Belgie.be overgedragen aan Belgische Staat 18/12/2003

De federale overheid heeft beroep gedaan op de alternatieve geschillenbeslechtingsprocedure voor .be domeinnamen met oog op de recuperatie van belgie.be. De derdebeslisser oordeelde dat de domeinnaam aan de Belgische Staat moet overgedragen worden.

Klik hier voor de uitspraak van de derdebeslisser.

Maar Supermicro.be moet, los van de legaliteit, toch een meerwaarde hebben t.o.v. andere domeinnamen? En dat zou ik graag weten.

Rik
22/12/03, 15:02
Origineel geplaatst door PCDOC
Ik snap wat je bedoeld : http://www.dns.be/nl/index.shtml


Maar Supermicro.be moet, los van de legaliteit, toch een meerwaarde hebben t.o.v. andere domeinnamen? En dat zou ik graag weten.


Die waarde kun je gaan berekenen aan de hand van de huisige omzetten die met dat domein gemaakt worden + de groeipotentie (die er vrijwel niet is omdat de naam idd zo geclaimd kan worden door supermicro zelf)...