PDA

Bekijk Volledige Versie : Zoek de fout



what2do
20/12/03, 11:52
Hallo,

In de bijlage vinden jullie een plaatje van mijn server status bij één van mijn hostingbedrijven. Ik noem géén namen, maar volgens mij klopt het één en ander niet. Volgens mis ik een paar dingen, en is de partitie ook niet goed. Vreemd genoeg doet mijn site het wel. Maar voor hoelang?

Ik heb mijn hoster gemaild en die beweerd dat CPanel wel vaker rare meldingen geeft. Maar hebben jullie hier ook wel eens last van dan?

p.s. Webmail doet het helemaal niet. En mailen met veel moeite.

faisj
20/12/03, 14:59
Ik denk dat je gelijk heb en er klopt inderdaad heel wat niet...

( je geeft het zelf aan dat webmail raar doet endit plaatje tsja
dat spreekt een beetje voor zich zelf. Ik zou aan de bel hangen
bij je host )

vaplu
20/12/03, 15:09
Op zich heb ik geen verstand van Cpanel.. maar ik denk wel dat dit frontend door verkeerde instellingen bepaalde dingen anders kan weer geven dan hoe ze echt functioneren... ik zou iig niet aan de hand van een frontend durven zeggen: "dit is goed/fout".

Wbt die partitie, daar zie ik ook niets fout aan. Mijn ervaring is dat linux soms niet zich houd aan een oplopende reeks voor de verschillende partities (ivm primairy/extend/logische stations enzo)

muisje
20/12/03, 15:17
geen ervaring met cpanel maar het kan toch ook de tool zijn waarmee je dit controleerd?

hij checked apache 1.3.29 .. wat als ze apache 2 hebben draaien?

mischien is dat ook een reden..

en wat zou er mis moeten zijn met de patitionering?
ik zie er geen fout in..

Pantsy
20/12/03, 15:41
Ikzelf heb ook vaker gezien dat de end-user panel niet alles correct laat weergeven. Verder dan de rode stipjes... zie ik geen fouten

overload
21/12/03, 13:09
Volgens mij draait cpanel standaard op vijf partities.
Waarvoor die zesde partitie is weet ik niet.

Ik mis wat dingen in de lijst.

Het is natuurlijk mogelijk dat alles nog werkt.
Maar dan zou ik als ik je host was dit toch even in orde maken.
Al is het om dit soort vragen te voorkomen.
En het staat dan natuurlijk netter.

Dit is zoals de status bij mij eruit ziet.

muisje
21/12/03, 13:30
je weet niet waar /boot voor is ? :)..

Zou toch wel een stuk handiger zijn om een /boot paritie te hebben ipv op je root schijf zetten.. zo eng :(

McRox
21/12/03, 20:09
Origineel geplaatst door overload
Volgens mij draait cpanel standaard op vijf partities.


Volgens mij niet :)

http://cpanel.net/install.html

4. The following partitions are recommended prior to installing cPanel:
001 GB /
050 MB /boot
001 GB /tmp
010 GB /usr
007 GB /var
001 GB swap
Remaining space to /home

De eerste verdelingen die op cpanel.net stonden waren overigens ver van het ideale. /var en /usr komen dan een beetje te vroeg vol te zitten terwijl /home helemaal leeg is..

Met /backup erbij kom je dus op 8 partities :)


Origineel geplaatst door overload
Waarvoor die zesde partitie is weet ik niet.


Daar worden de apache error/access logs, domlogs, cpanel bestanden en account gegevens opgeslagen. Als je die niet hebt, wordt het waarschijnlijk in de /var geplaatst..

IT-worX
21/12/03, 22:18
Ik heb wel reseller bij een hoster die CPanel gebruikt, maar bij mij staat er van partities niets bij??

host3000
21/12/03, 22:37
Ik zie toch echt partities staan, hoewel het er niet veel zijn :p

muisje
21/12/03, 22:39
dan staat alles gewoon op de root schijf ..

met hedendaagse grote hardeschijfen hoeven al die iritante kleine partities eigenlijk niet meer (behalve /boot)..

ik doe zelf altijd:

/boot (50 mb)
/home (4gb)
/ (rest)

datafiles komen altijd op andere schijfen te staan dus je krijgt nooit problemen dat je root schijf vol zit..

RonZo
21/12/03, 23:03
hda1 7.7G voor mail
hda5 29G voor saaits
hdb1 19G voor backup's

IT-worX
21/12/03, 23:11
Origineel geplaatst door host3000
Ik zie toch echt partities staan, hoewel het er niet veel zijn :p
Lol natuurlijk staan er partities, maar zoals je zelf zegt: niet zoveel. Vandaar dat ik even verbaasd was die andere screenshots te zien :-)

Groetjes

Kris

Til
21/12/03, 23:34
Ik heb zelf ook een dedicated server en na een reboot staan ook deze drie services in cpanel op rood maar ze werken gewoon wel. Na ongeveer een kwartier zijn ze weer groen maar de services werken dus al sinds het herstarten.

Aangezien je ook zelf al schrijft dat je site het gewoon doet denk ik dat je hoster gelijk heeft dat het een foutieve melding van cpanel is.

vaplu
22/12/03, 00:21
Origineel geplaatst door PlexTeam
De eerste verdelingen die op cpanel.net stonden waren overigens ver van het ideale. /var en /usr komen dan een beetje te vroeg vol te zitten terwijl /home helemaal leeg is..

LVM kan uitkomst bieden als je je een keer verkeken hebt op de grootte van de partities...

LVM: http://tldp.org/HOWTO/LVM-HOWTO/index.html

host3000
22/12/03, 00:31
Origineel geplaatst door Til
Ik heb zelf ook een dedicated server en na een reboot staan ook deze drie services in cpanel op rood maar ze werken gewoon wel. Na ongeveer een kwartier zijn ze weer groen maar de services werken dus al sinds het herstarten.

Aangezien je ook zelf al schrijft dat je site het gewoon doet denk ik dat je hoster gelijk heeft dat het een foutieve melding van cpanel is.
Als de servers uitgevallen zijn, is het normaal dat de indicatoren na het herstarten enige tijd rood blijven. Het is echter niet normaal als dat zo blijft. Dus als de indicatoren rood blijven wil dat niet persé zeggen dat de servers niet draaien, maar wel dat er even naar gekeken moet worden.