PDA

Bekijk Volledige Versie : Starten



olafber
19/12/03, 21:22
Starten van een bedrijf is lastig. Hoe begin je met klantenbestand opbouwen?
Niet roepen promotie doen,maar geef eens duidelijke voorbeelden! Denk dat een hoop mensen er wat aan hebben. Ik zelf niet hoor ik ben werknemer:p
ik hoor het wel

Rick L.
19/12/03, 23:11
Beginnen in je vriendenkring en langzaam een goede naam proberen op te bouwen... Het beste is om alles op lange termijn te bekijken... En misschien nog wel het belangrijkste: mond-op-mond-reclame is de beste en belangrijkste manier van promotie! Als je dus binnen je vriendenkring begint kom je al een heel eind (als je een goede service biedt zullen ze je naam al snel doorgeven aan derden!).

Rik
20/12/03, 02:19
Origineel geplaatst door olafber
Starten van een bedrijf is lastig. Hoe begin je met klantenbestand opbouwen?
Niet roepen promotie doen,maar geef eens duidelijke voorbeelden! Denk dat een hoop mensen er wat aan hebben. Ik zelf niet hoor ik ben werknemer:p
ik hoor het wel

Beginnen met een goede klantenanalyse :D

DaQiX
23/12/03, 15:33
Origineel geplaatst door olafber
Starten van een bedrijf is lastig. Hoe begin je met klantenbestand opbouwen?
Niet roepen promotie doen,maar geef eens duidelijke voorbeelden! Denk dat een hoop mensen er wat aan hebben. Ik zelf niet hoor ik ben werknemer:p
ik hoor het wel

Ik zocht ook op het antwoord daarop want ik ben van plan om een kantenbestand op tebouwen de vraag is HOE :P

Dennis
23/12/03, 15:41
1. Begin aub. niet zonder website (Kan wel, is alleen minder *)
2. Plaats eens een advertentie op Webhostingtalk.nl
3. Gebruik voortaan een @hostingbedrijf.nl e-mail adres voor e-mail en MSN
4. Zet voortaan @ hostingbedrijf.nl in je MSN-naam
5. Gebruik in al je mail een mooie signature met veel bedrijfsgegevens
6. Vraag vrienden om eens mee te helpen met promotie
7. Begin eventueel met sponsoring/reselling systeem
8. Meld je bedrijf overal aan (Webhosters, Webselect, Internetten)
9. Zorg dat je website search-engine-friendly is en meld je site bij de 15 grootste zoekmachines aan (must!)

Rik
23/12/03, 15:50
... en tot slot:

10. Behandel elke klant met respect, ook al wil hij alleen info !!!

DaQiX
23/12/03, 15:53
GOEIE TipS!! Als ik met me andere plannen klaar ben zalk ik beginnen

Dennis
23/12/03, 16:05
Origineel geplaatst door Rik
... en tot slot:

10. Behandel elke klant met respect, ook al wil hij alleen info !!! Zeer goede!

11. Neem het jezelf kwalijk als je iemand niet binnen 24 uur kunt beantwoorden. Probeer ook op vaste tijden gewoon binnen 30 minuten te reageren. (Bijvoorbeeld: maandag t/m vrijdag van 8:00 tot 18:00 of elke dag van de week tussen 18:00 en 21:00)

12. MSN Support is fijn voor klanten, zeer fijn, maar is zeker niet beter als duidelijke/goede e-mail support/helpdesk waarbij snel wordt geantwoord.

13. Graag veel informatie op de pagina. En probeer te zorgen dat vrijwel alle informatie op de site te vinden is. (Prijzen, NameServers, Opties, Extra kosten, e.d.)

14. Bestelformulier / Contactformulier (Minimaal vind ik zelf)

15. Pagina met adres-informatie, contact-informatie en eventueel extra bedrijfsinformatie.

Help eens mee! :)

Rik
23/12/03, 16:09
16. Ga opzoek naar je doelgroep (en dan niet "jongeren" oid)

17. Breng je directe concurrenten alvast in kaart...

18. Ga werken aan een concreet marketingplan om klanten te vinden en vast te houden....

Dennis
23/12/03, 20:27
Ik wil nog even bevestigen dat ook zoekmachinevriendelijk zijn, veel bezoekers kan opleveren!
http://www.saiyanarena.com/webstat/usage_200312.html#TOPSEARCH
http://www.nedstatbasic.net/s?tab=1&link=1&id=1865249
http://www.nedstatbasic.net/s?tab=1&link=4&id=1865249

Waarschijnlijk wel 15% van SA-bezoekers komt tegenwoordig via zoekmachines. (Totaal is 10.000 per dag)

(Hieronder een bevestigende foto!)