PDA

Bekijk Volledige Versie : Freelance marktonderzoek(st)er...



Rik
19/12/03, 14:11
GEZOCHT: student (M/V)

STUDIE: Commercieel (technische) bedrijfskunde of NIMA.

Wij zijn opzoek naar iemand die zijn of haar huidige studie in de praktijk wil brengen...

Wat zoeken wij:

Iemand die Freelance af en toe wat opdrachten voor
ons kan uitvoeren.
Het gaat hier dan met name om kleinere marktonderzoeken
die o.a. gebruikt worden voor Businessplannen.
De branches en markten die onderzocht dienen te gaan worden zijn over het algemeen allemaal in de ICT sector (een X-aantal in de Webhostingbranche...)!

Interesse ?
neem dan Contact (rikvanesser@netadvice.nl) op voor meer informatie of stel hier je vragen...

Mvg Rik van Esser
NETadvice internet ontwikkeling en ondersteuning.

reneovertoom
19/12/03, 19:28
Back to core-business Rik :D ???

Ik ben 3e jaars student Commerciƫle Economie (HBO-Inholland R'dam). Ik voelde me gewoon geroepen om te reageren Rik :D

Nog geheel vrijblijvend, ik neem aan dat er vanuit thuis gewerkt kan worden, wat voor soort onderzoek etc :)?
Groeten
Rene

Rik
20/12/03, 03:14
Origineel geplaatst door reneovertoom
Back to core-business Rik :D ???

Ik ben 3e jaars student Commerciƫle Economie (HBO-Inholland R'dam). Ik voelde me gewoon geroepen om te reageren Rik :D

Nog geheel vrijblijvend, ik neem aan dat er vanuit thuis gewerkt kan worden, wat voor soort onderzoek etc :)?
Groeten
Rene

;)

* Het gaat inderdaad om werk vanuit huis, opdrachten kunnen eenvoudig
verwerkt en bewerkt worden vanuit ons Online kantoor.

* Hoeveel uren per week zou je evt ongeveer beschikbaar kunnen zijn ?

* Het zal met name gaan om diverse onderdelen voor Businessplannen, al enige ervaring mee opgedaan toevallig ? (opzoeken en verwerken van kengetallen, het doen van marktonderzoek (desk- en fieldresearch)...

Grt Rik.

reneovertoom
20/12/03, 19:59
* Ik zend je wel een PM aangezien er wat 'persoonlijk' spul tussen staat ;)

Rik
21/12/03, 03:49
Origineel geplaatst door reneovertoom
* Ik zend je wel een PM aangezien er wat 'persoonlijk' spul tussen staat ;)

Thnx, is inmiddels beantwoord, nog meer gegadigden ?

rq
21/12/03, 05:15
Ik vrees dat je niet zo heel veel response kan verwachten, gezien de toch wel vrij specifieke studierichting die je noemt. Niet omdat er weinig mensen deze richting studeren, maar meer omdat ik vermoed dat de hosters op dit forum toch een andere achtergrond hebben.

Zelf ben ik 2de jaars Bedrijfskunde student. Ik heb echter geen ervaring met het opstellen van een businessplan, op het eens doorlezen van een handleiding van de IMK na. Het Marketing onderdeel wat we het eerste jaar kregen was behoorlijk abstract. Wel hebben we een project Marktonderzoek gehad, waarbij een enquete opgesteld moest worden en vervolgens de (fictieve) resulaten geanalyseerd moesten worden. Maar erg diepgaand was dit ook niet te noemen.

Grumpy
21/12/03, 13:41
Probeer het eens bij een universiteit (of een hbo instelling)... bijvoorbeeld EUR... ze hebben daar vast wel een speciale uitzendbureau voor studenten.

Maar dan is het geen freelancer ...

roland
21/12/03, 14:48
Misschien zijn de personen die small business studeren op de hogeschool in enschede wat?

Rik
21/12/03, 15:50
U studeerd(e) daar ?

roland
22/12/03, 01:08
Ik ken iemand die daar studeerd, vandaar dat ik daar op kwam.
Hier staat iets over de opleiding: http://www.saxion.nl/studiezoekers/opleidingen/alles?id=0000000059

Ik denk dat u daar personen kan vinden hier hier wel intresse in hebben in de vorm van een afstudeer project of iets dergelijks of gewoon wat willen bijverdienen en ervaring op willen doen.

Rik
22/12/03, 03:43
Origineel geplaatst door roland
Ik ken iemand die daar studeerd, vandaar dat ik daar op kwam.
Hier staat iets over de opleiding: http://www.saxion.nl/studiezoekers/opleidingen/alles?id=0000000059

Ik denk dat u daar personen kan vinden hier hier wel intresse in hebben in de vorm van een afstudeer project of iets dergelijks of gewoon wat willen bijverdienen en ervaring op willen doen.

Hardstikke bedankt voor de info, ene... je mag wel je/jij zeggen hoor ;) anders voel ik me zo verdomde oud ;)

reneovertoom
22/12/03, 11:15
Vreemd dat je bij die opleiding wordt toegelaten met het profiel Cultuur en maatschappij :s Dat is alleen Economie I :| , en vast ook zonder Management & Organisatie ;)

Grumpy
22/12/03, 14:44
Origineel geplaatst door reneovertoom
Vreemd dat je bij die opleiding wordt toegelaten met het profiel Cultuur en maatschappij :s Dat is alleen Economie I :| , en vast ook zonder Management & Organisatie ;)
Allereest, in C&M zit geen Economie I. Ze bedoelen dat studenten met het profiel CM Economie I in hun vrije deel moeten hebben.

M&O is een vak die alleen in het vrije deel voorkomt. Het kan zijn dat bepaalde scholen dat vak niet geven.

Dat studenten dat vak niet gevolgd hebben is niet erg. Dat komt zeker wel terug op de hoge school, en dan nog diepgaander dan het vak M&O.

Studenten die M&O hebben gevolgd hebben dan voordeel. Ze hebben 2-3 jaar het vak gehad, kunnen dat makkelijk terughalen en verder in verdiepen, terwijl andere studenten meteen alles moeten leren in een veel kortere tijd.

Dus hoewel M&O geen verplicht vak is, is het wel aangeraden om het te volgen.

xserve
22/12/03, 15:39
Economie 1 zit weldegelijk in het profiel C&M. Iets wat ik persoonlijk wel vreemd vind, maar het is wel zo.

Dat is bij HAVO tenminste zo, volgens mij bij VWO niet.

reneovertoom
22/12/03, 15:39
Ah vandaar, tjah het is al een aardige tijd geleden voor mij ;) Maar ik had indd een voorsprong op medestudenten die geen M&O hadden gehad. Tevens was Economie 1 EN 2 verplicht :)