PDA

Bekijk Volledige Versie : blade servers



twinhost
19/12/03, 13:46
Laatste tijd zie ik veel blade servers aangeboden worden door de verschillende leveranciers zijn er al hosters die er op over zijn gegaan en zo ja wat was het grote voordeel ? En waarom niet gekozen ?

muisje
19/12/03, 16:53
alleen een korte ervaring met HP..
servers waren leuk..

Support was zo slecht als het maar kon..
Dit bedrijf had een gigantisch duur support contract gekocht bij HP met alles er op en der aan...

Ging iets stuk aan de server waardoor deze geheel plat lag.

ik bellen naar HP .. zeggen ze van .. jah is goed volgende week zal er iemand langs gestuurd worden (was maandag).. en dat terwijl ze een contract hadden dat er iemand binnen 2 uur langs zou komen)

HP bleef maar volhouden dat er geen support contract voor die server bestond en dat we het maar uit moesten zoeken..

Uit eindelijk bij een andere leverancier die zelfde dag een zooi tijdelijke servers kunnen regelen die we konden inzetten ..

Extra kosten omdat HP zijn administratie niet in orde had was meer dan 10 ton..

De apparatuur van HP is leuk .. maar de support en administratie van HP is zo slecht als het maar kan naar mijn ervaringen :(

twinhost
19/12/03, 18:07
Ik ben zelf iemand die redelijk veel ervaring heeft met HP Blades. Alleen ik kom ze nooit tegen bij ISP meestal bij bedrijven die echt 1 standaard willen en geen gezeur met kabels en powercords. En dat er snel gewisseld kan worden als er 1 machine dood gaat.

Ik heb zitten rekenen en een vol rack server blades komt met 48 blades bl20 op 5400 euro per blade zit maar dan heb je wel de server kompleet uitgebreid.

En de support van HP lijkt me toch wel vaag dat ze zo raar doen dan moet je degene die het contract voor je heeft afgesloten aanklagen want die zou die problemen moeten oplossen.

muisje
20/12/03, 01:26
En de support van HP lijkt me toch wel vaag dat ze zo raar doen dan moet je degene die het contract voor je heeft afgesloten aanklagen want die zou die problemen moeten oplossen.

Dat was dus een consultant van HP..
het bedrij fis momenteel nogsteeds in juridische strijd met HP om de kosten terug te kunnen krijgen..

maar zoals ik al zij..
de apparatuur vind ik perfect.. maar na in iedergeval al 1 zo'n slechte support case heb je gelijk een heel erg negatief beeld van ze.. (mischien onterecht .. mischien niet)

twinhost
22/12/03, 10:49
Ik ben toch benieuwd wie die consultant was bij HP. Ik werk niet bij HP maar doe wel veel zaken met hun. (Ik werk bij een reseller)
Dus we willen graag weten wie dit nu verkondigd heeft.