PDA

Bekijk Volledige Versie : windows of linux



directservices
19/12/03, 11:47
Hallo,

Ik heb een vraagje.

Wij willen 1 server gaan installeren voor de klanten die gebruik maken van asp & ODBC. Maar wij gebruiken het liefst linux als OS.

Zijn hier oplossingen voor? Zo ja, welke programma's kunnen wij hier voor gebruiken? Ik heb chilisoft bekeken en getest en dit is alleen voor de ASP. De database functie werkt niet zoals op een windows server.

Alvast bedankt.

The MAzTER
19/12/03, 12:21
sorry hoor maar als je echt asp wilt gaan draaien gebruik echt een win32 server. aangezien chilisoft asp een hel is voor asp scripter.

Mikey
28/12/03, 00:28
Origineel geplaatst door The MAzTER
sorry hoor maar als je echt asp wilt gaan draaien gebruik echt een win32 server. aangezien chilisoft asp een hel is voor asp scripter.

ja maar wat moet je dan ?

tevens waarom geen win32 machine gewoon goed onderhouden en zeer vaak patchen.

eMiz0r
29/12/03, 11:01
Hallo,

Ik heb een vraagje.

Wij willen 1 server gaan installeren voor de klanten die gebruik maken van asp & ODBC. Maar wij gebruiken het liefst linux als OS.

Zijn hier oplossingen voor? Zo ja, welke programma's kunnen wij hier voor gebruiken? Ik heb chilisoft bekeken en getest en dit is alleen voor de ASP. De database functie werkt niet zoals op een windows server.

Alvast bedankt.


Chilisoft ASP is een van de ASP modules die voor linux uitgebracht worden. Het is totaal niet te vergelijken met de echte taal die gebruikt wordt door developers. Als je ASP wilt aanbieden aan je klanten zul je gewoon windows moeten draaien.

Is ODBC ook niet gewoon een windows only database ? :)

Er is maar 1 oplossing voor je probleem: windows.

Cripton
29/12/03, 11:19
er is geen mogelijk op wat voor een manier dan ook om ASP op linux bak te stoppen, je kan toch ook geen linux programma op windows draaien?

EXE files kent linux dacht ik niet

roland
29/12/03, 12:12
Als je serieus ASP wil aanbieden gebruik dan windows, het is een hel voor ontwikkelaars om met Chilisift ASP te werken, en je klanten merken dit direct en die zullen dan echt niet blijven.

Je kan dan gelijk ASP.NET aanbieden, veel beter dan ASP 3 en in de toekomst zal hier meer vraag naar komen dus een beetje voorbereid zijn is nooit slecht.

superior-is
29/12/03, 13:34
Origineel geplaatst door Cripton
er is geen mogelijk op wat voor een manier dan ook om ASP op linux bak te stoppen, je kan toch ook geen linux programma op windows draaien?

EXE files kent linux dacht ik niet

Tja je hebt ook zoiets als Apache ASP, maar of dat iets is. Verder is .NET ondersteuning redelijk (99% compatible) goed op *nix systeem via mono.

EXE files kent linux niet ansich, maar dat wil niet zeggen dat het niet draait. Heb zelf photoshop draaien (wel met de codeweavers plug-in, maar toch).

Mikey
29/12/03, 18:50
Origineel geplaatst door Cripton
er is geen mogelijk op wat voor een manier dan ook om ASP op linux bak te stoppen, je kan toch ook geen linux programma op windows draaien?

EXE files kent linux dacht ik niet

hehe wel eens may payne op linux gespeeld :)

dan erbij meeste progs zijn aardig te compilen vanuit de linux omgeving om ze toch te gebruiken in de windows omgeving cygwin etc etc