PDA

Bekijk Volledige Versie : Ervaringen en wensen Co-lo



mevers
18/12/03, 17:16
Ervaringsonderzoekje..

De meesten hebben wel enige ervaring met co-lo, graag wil ik weten wat jullie nog missen bij jullie hosting providers betreffende Co-lo

Van een aantal mensen gehoord dat de onduidelijkheid van dataverkeer de grootste ergenis is. (vooral de inzichtelijkheid schijnt er onduidelijk te zijn bij een aantal partijen)

Laat eens horen wat jullie vinden..

Mevers

twinhost
18/12/03, 17:27
Dingen die ik mis bij COLO's is bijv
-niet iedereen sluit je aan op een APC en/of geeft JOU controle over die poort.
-Dat jezelf kunt aanmelden bij de coloruimte begeleid of niet. Kan me wel iets bij voorstellen hoor. Want niet iedereen is serieus of kan zijn tengels van andermans spullen blijven.
-Standaard de mogelijkheid de provider als MX/dns-backup te gebruiken.

Zal eens vaker op de opmaak letten

The MAzTER
18/12/03, 17:40
Origineel geplaatst door twinhost
Dingen die ik mis bij COLO's is bijv:
- niet iedereen sluit je aan op een APC en/of geeft JOU controle over die poort.
- Dat jezelf kunnen aanmelden bij de coloruimte begeleid of niet. Kan me wel iets bij voorstellen hoor. Want niet iedereen is serieus of kan zijn tengels van andermans spullen blijven.
- Standaard de mogelijkheid de provider als MX/dns-backup te gebruiken.

mevers
18/12/03, 17:45
The MAzTER is het er mee eens ? snap ik dat goed..

Mevers

luser
18/12/03, 17:58
Origineel geplaatst door twinhost
Dingen die ik mis bij COLO's is bijv niet iedereen sluit je aan op een APC en/of geeft JOU controle over die poort.


Mjah zo een APC Masterswitch met 8 poorten kost bij de 500euro, dus beetje normaal vindik.

mevers
18/12/03, 18:02
Zon APC kost wel geld maar dan kan er toch een stukje in de prijs berekend worden ?

Of is dat bij jullie partijen heel duur ?

Mevers

twinhost
18/12/03, 18:09
nou kijk ik wil best voor de poort dokken. Waarom niet. Maar ik zou wel zelf controle willen hebben over die poort want ik betaal er toch voor. En als de ISP het goed doet hoeft hij niet bang te zijn voor misbruik.

The MAzTER
18/12/03, 18:42
Origineel geplaatst door mevers
The MAzTER is het er mee eens ? snap ik dat goed..

Mevers

nee had het even wat leesbaarder gemaakt ;)
voor de edit van twinhost was het namelijk niet te lezen wat hij nu wilde zeggen ;)

luser
18/12/03, 18:43
Origineel geplaatst door twinhost
nou kijk ik wil best voor de poort dokken. Waarom niet. Maar ik zou wel zelf controle willen hebben over die poort want ik betaal er toch voor. En als de ISP het goed doet hoeft hij niet bang te zijn voor misbruik.

Geef je 100% gelijk ;)

PimEffting
18/12/03, 21:10
Er zijn echter ook mensen die voor de "me need cheap colo" gaan, en geen 5-10 Euro per maand voor zo'n poortje willen betalen (direct danwel indirect).

Pantsy
18/12/03, 23:23
mja wat meer feestjes in de co-lo zijn ook welkom :P