PDA

Bekijk Volledige Versie : Belangrijke bestanden opslaan



FSCJasper
18/12/03, 12:49
Ik vroeg me af waar jullie, jullie belangrijke bestanden zoals een klantenregister deden opslaan als backup mocht er iets fout zijn gegaan. Slaan jullie ze op in een computer , of een cd , of misschien een USB flashcard ? Ik maak er wel een poll van ;)

HBCS
18/12/03, 13:11
wij doen het op een syteem dat niet aan het net zit zodat hij dus niet benader baar is door anderen

Rik
18/12/03, 13:16
Origineel geplaatst door herman
wij doen het op een syteem dat niet aan het net zit zodat hij dus niet benader baar is door anderen

Idem...

reneovertoom
18/12/03, 13:55
Ik koop tzt een 'nieuwe' kast, welke naast m'n bigtower compt te staan. Via een adapter zal ik met 1 toetsenbord, 1 monitor, en 1 muis makkelijk support mail kunnen sturen, klantegevens bijwerken etc.
Uiteraard worden deze gegevens automatisch gebackupped, op een 2e interne HD (geen RAID, software matig) en worden deze elke avond per CD-RW gebackupped.
Aardig safe dacht ik zo :)

The MAzTER
18/12/03, 14:01
ik maak nooit backups :P

maar ik zeg het wel altijd tegen andere dat zij het moeten doen (terwijl vorig jaar in 1 jaar 3x 60gb hd kapot zijn gegaan).

reneovertoom
18/12/03, 14:03
Origineel geplaatst door The MAzTER
ik maak nooit backups :P

maar ik zeg het wel altijd tegen andere dat zij het moeten doen (terwijl vorig jaar in 1 jaar 3x 60gb hd kapot zijn gegaan). HILARISCH !! :D

electric
18/12/03, 14:32
ik heb een linux servertje naast me pc staan waar ik alle belangrijke zooi op zet :) ( los van 't internet natuurlijk :) )

Hostfinity
18/12/03, 16:15
Ik mis eigenlijk de dvd.
maar neem aan dat dit onder cd valt ;)

dus ik heb cd gekozen.
heb ik 4.7 Gb aan ruimte welke ik direct wegschrijf op een dvdrw

babak
19/12/03, 00:41
externe HD

directservices
19/12/03, 11:56
Wij slaan onze bestanden elke dag op op 2 aparte computers buiten het systeem. Onze klantgegevens staan dus in backup bestanden op 2 computers en 1x op de systeemserver.

timbertens
02/01/04, 21:54
database (en andere bestanden) gaan op tape. 1 tape/week gaat in de kluis in de bank (het zou maar eens moeten beginnen branden bij ons).

Tim.

RonZo
02/01/04, 23:49
Is een Externe HD een "computer zonder internet"? ;)

Maar ik heb er eigenlijk nog een vraag bij....
Hebben jullie eigenlijk ook nog alle e-mailtjes (inclusief bijlagen) gesaved? En dan bedoel ik niet dat je die dingen per stuk opslaat als een .eml ofzo.
Wij kunnen terug gaan tot augustus 1999 :p

RobbertC
03/01/04, 00:19
Ik kan met e-mail terug gaan tot midden 2000.

Backups maak ik op DVD(+RW).

paas
03/01/04, 01:03
DVD/RW is inderdaad een uitkomst. Kun je mooi 4.7Gb kwijt.

Maar. . . . . . heb van sinterklaas een USB-watch gekregen. Daar gaat ook nog eens 256Mb op.

Phantium
03/01/04, 04:35
Op PC met internet, en anders staan de gegevens nog in de uitgeprinte fakturen.

Savvas
03/01/04, 12:58
Origineel geplaatst door FSCJasper
Ik vroeg me af waar jullie, jullie belangrijke bestanden zoals een klantenregister deden opslaan als backup mocht er iets fout zijn gegaan. Slaan jullie ze op in een computer , of een cd , of misschien een USB flashcard ? Ik maak er wel een poll van ;)

Ik sla het op op een USB flashcard die zorgvuldig bewaard word. Tevens word de data van de USB flashcard nog een overgezet op een workstation, you can never be to save al denk ik dat anderen het wellicht nog een stuk beter regelen..

Cybafish
03/01/04, 13:01
2e HD + externe FTP + CD-R

rq
03/01/04, 13:42
Ik heb belangrijke bestanden op een USB mem stick van 60 mb. aangezien ik op 3 verschillende pc's 'werk' en geen zin heb om elke keer met 3 versies te zitten en spul heen en weer te slepen naar FTP enzo..

En ik maak regelmatig gezipte back ups.

roland
03/01/04, 14:58
Ik maak backups van alle opdrachten en belangrijke gegevens op DVD+RW en op een externe HD. Binnekort komt er nog een extra ontwikkelings pc waar de backups ook nog opgezet zullen worden.

Dit is voor mij wel voldoende, mochten het een en anders crashen dan heb ik het nog op DVD.