PDA

Bekijk Volledige Versie : .name-domein



paas
18/12/03, 09:44
Iemand enig idee hoe die .name-domeinen in de markt liggen?
Wordt het veel gebruikt, of is het iets voor de toekomst?

Een .name-domein bestaat uit 2 delen, bijv:

pietje.puk.name

TMourik
18/12/03, 10:32
als ik me mening mag geven, ik vind het niks...
ik zie er dus ook geen toekomst in qua waarde

belookgratis
18/12/03, 12:20
Sinds enige tijd mogen ze nu ook gewoon bedrijfsnaam.name doen.

paas
18/12/03, 12:24
Origineel geplaatst door belookgratis
Sinds enige tijd mogen ze nu ook gewoon bedrijfsnaam.name doen.

Maar de naam moet toch wel uit 2 delen bestaan?

web.hosting.name kan wel
webhosting.name zou dus niet kunnen. Toch?

god65
18/12/03, 17:28
Hi,

Kijk even hier.

http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&threadid=37103

paas
18/12/03, 17:50
Ok, maar de .NAME-domeinen zijn al te registreren hoor!

god65
18/12/03, 18:11
Origineel geplaatst door paas
Ok, maar de .NAME-domeinen zijn al te registreren hoor!


Nieuwe versie?

Waar?

paas
18/12/03, 18:21
registerfly

TIP: Oorspronkelijk doel van het .NAME-domein is volgens mij het kunnen reggen van domein op basis van voornaam en achternaam.

Maar ook alle andere combinaties zijn mogelijk. Zo zijn bijv. al niet meer beschikbaar:

web.hosting.name
catharina.amalia.name
etc.

paas
18/12/03, 18:33
Ook vrij, wie durft . . . .

ruud.gullit.name
willem.alexander.name


Volgens mij is er nog heel veel vrij en zullen er nog vele rechtszaken volgen . . . .

god65
18/12/03, 20:05
Origineel geplaatst door paas
registerfly


etc.

Daar kan je ze dus ook niet registreren op de nieuwe manier.

paas
18/12/03, 20:12
Wat bedoel je met: "De nieuwe manier"?

Ik heb een account bij RegisterFly en kan daar o.a. gewoon .name-domeinen reggen.

god65
18/12/03, 20:56
Wat ik bedoel is dus......

blabla.name en niet bla.bla.name maw je kunt ze straks net zo registreren als een .com, .nl, .net, etc, extensie.

Nu alleen nog maar bla.bla.name

paas
18/12/03, 23:57
Ok, ik snap 'm. Heb 'n ticket ingediend.

Wordt vervolgd.

paas
19/12/03, 22:13
Origineel geplaatst door god65
Wat ik bedoel is dus......

blabla.name en niet bla.bla.name maw je kunt ze straks net zo registreren als een .com, .nl, .net, etc, extensie.

Nu alleen nog maar bla.bla.name

Ik heb bericht ontvangen.

Nu, en in de toekomst, is het NIET mogelijk om bla.name te reggen.
Het blijft dus bla.bla.name

god65
20/12/03, 02:26
niet dus....

Vanaf 14 januari 2004

paas
20/12/03, 11:40
? Vreemd.
Kun je ook vertellen waar ik dat kan terug lezen?

god65
20/12/03, 12:19
Origineel geplaatst door paas
? Vreemd.
Kun je ook vertellen waar ik dat kan terug lezen?

http://www.nic.name

faisj
20/12/03, 15:36
Wij verkopen .info al een tijdje, geen enkel probleem...

electric
20/12/03, 15:42
Origineel geplaatst door faisj
Wij verkopen .info al een tijdje, geen enkel probleem...
het gaat over .name domeinen hoor :)

faisj
20/12/03, 15:54
zo sorry, ik moet niet te veel werken op zaterdag hahahha
maar, wat ik bedoelde was .name (3rd level)

god65
21/12/03, 09:47
Origineel geplaatst door faisj
zo sorry, ik moet niet te veel werken op zaterdag hahahha
maar, wat ik bedoelde was .name (3rd level)


Ben blij dat je de discussie hebt gevolgd........

Het gaat dus om #2 level .name......

En voordat je reageert lees even alle postings....

Het is nu zondag :-)

god65
21/12/03, 09:49
Breaking News: Global Name Registry will open up its second level for registrations, meaning names like spike.name, abc.name, pmorgan.name, will be available.


.name opens its second level domain space for the first time, scheduled for
11:30AM EST on 14 January 2004.

At exactly this time, hundreds of thousands of extremely attractive names, taken on most other TLDs like .com, .net, .org and .info, suddenly becomes available, probably for the last time in many years. .NAME is the last TLD to open its second level domain space of the 7 new top-level-domains introduced by ICANN in 2001

Opening the .name second level solves the complexities that .name has had with its third level product. It has over the past 12 months been hard or difficult for registrars and resellers to adapt their systems and products to integrate with the 3rd level registrations that was previously the only available, i.e. domain name registrations like 'first.last.name' and email addresses of the type 'first@last.name'.

With the opening of the second level, .name becomes structurally and technically identical to e.g. .com and .net, and registrations of personal names can be made directly on the second level, e.g. jim.name. Allowing 2nd level domain registrations will greatly facilitate sales processes and product management for Registrars and resellers worldwide and will enable all ICANN Accredited Registrars to sell .name using their existing systems and products.


Bron: http://www.nic.name/bf_news.html

Gerrit
22/12/03, 19:23
Origineel geplaatst door paas
Ook vrij, wie durft . . . .

ruud.gullit.name
willem.alexander.name


Volgens mij is er nog heel veel vrij en zullen er nog vele rechtszaken volgen . . . .


Vergeet het maar... Je moet ofwel echt zo heten ofwel het gebruiksrecht op een artiestennaam hebben, anders mag je het domein niet registreren.
Anders zou iemand gewoon om een ander te jennen gewoon kunnen zijn voornaam.naam.name registreren zonder er zelf wat mee aan te vangen.

Je moet echt wel Ruud Gullit heten, anders krijg je ruud.gullit.name of gullit.ruud.name niet !

Gerrit
22/12/03, 19:24
Origineel geplaatst door god65
Breaking News: Global Name Registry will open up its second level for registrations, meaning names like spike.name, abc.name, pmorgan.name, will be available.


.name opens its second level domain space for the first time, scheduled for
11:30AM EST on 14 January 2004.

At exactly this time, hundreds of thousands of extremely attractive names, taken on most other TLDs like .com, .net, .org and .info, suddenly becomes available, probably for the last time in many years. .NAME is the last TLD to open its second level domain space of the 7 new top-level-domains introduced by ICANN in 2001

Opening the .name second level solves the complexities that .name has had with its third level product. It has over the past 12 months been hard or difficult for registrars and resellers to adapt their systems and products to integrate with the 3rd level registrations that was previously the only available, i.e. domain name registrations like 'first.last.name' and email addresses of the type 'first@last.name'.

With the opening of the second level, .name becomes structurally and technically identical to e.g. .com and .net, and registrations of personal names can be made directly on the second level, e.g. jim.name. Allowing 2nd level domain registrations will greatly facilitate sales processes and product management for Registrars and resellers worldwide and will enable all ICANN Accredited Registrars to sell .name using their existing systems and products.


Bron: http://www.nic.name/bf_news.html


de voornaam.naam.name met 2 puntjes blijven toch ook bestaan, hoop ik ? Gewoon als hebbeding zou ik mijn voornaam.naam.name wel willen als ik iets meer geld heb :)