PDA

Bekijk Volledige Versie : Belasting terugvragen (internationaal)



chielsen
17/12/03, 22:09
Kan je betaalde belasting in het buitenland ook van je btw afdrage aftrekken?

thema
17/12/03, 22:46
Dit moet je volgens mij bij het belastingkantoor doen die buitenlandse zaken afhandeld en zit in Helmond dacht ik?? (belastingdienst.nl?)

Wat je beter in het vervolg kunt doen is je btw nummer doorgeven aan het bedrijf in het buitenland. Deze zal jou dan geen btw berekenen als deze zoch binnen de eu bevindt... (dacht ik...)

Heb je misschien niet zoveel aan maar op de site van de belastingdienst kun je er vast iets over terugvinden.

chielsen
17/12/03, 23:12
Nou het gaat over bedrijven in amerika.

Hostfinity
17/12/03, 23:42
Kan je terugvragen..
moet je een speciale formulier invullen ofzo..
Anders moet je ff de bd opbellen.

original-peter
18/12/03, 23:16
Ga eens informeren bij Intrum Justitia afdeling Vat Rufund Services.
Dit is echt een top dienst van hun!

070-3065123
www.intrum.nl

original-peter
30/12/03, 23:27
Ja en bedankt hoor...

RonZo
30/12/03, 23:32
Origineel geplaatst door original-peter
Ja en bedankt hoor...
:huh: verkeerd knoppie :huh:

Hostfinity
30/12/03, 23:37
Origineel geplaatst door RonZo

:huh: verkeerd knoppie :huh:

ik denk dat hij door TS bedankt wil worden voor zijn advies ofzo :huh:

paulmatthijs
31/12/03, 21:18
Kan je betaalde belasting in het buitenland ook van je btw afdrage aftrekken?

ten eerste: vraag het je boekhouder eens, die heeft er voor geleerd.

ten tweede: als jij als nederlands bedrijf spullen koopt in de vs betaal je geen btw, dus kan je het ook niet aftrekken.

Ahead-IT
31/12/03, 23:15
Origineel geplaatst door paulmatthijs
ten tweede: als jij als nederlands bedrijf spullen koopt in de vs betaal je geen btw, dus kan je het ook niet aftrekken.

Klopt, en heb je die wel betaald dan heb je ( vrees ik ) dikke pech :)

Ik weet het echter niet of je een formulier ofzo kan invullen, wij doen het juist van de 1e keer.

eMiz0r
02/01/04, 03:27
Origineel geplaatst door paulmatthijs
ten tweede: als jij als nederlands bedrijf spullen koopt in de vs betaal je geen btw, dus kan je het ook niet aftrekken.

Ownee ? En wat is dan die (ik meende 8%) belasting die je betaalt over je goederen ? Die betaal je voor de grap zeker ? :)

paulmatthijs
03/01/04, 17:14
En wat is dan die (ik meende 8%) belasting die je betaalt over je goederen ?

daar ben ik wel benieuwd naar, heb je een bonnetje ofzo? wat het zou kunnen zijn is een of andere export/import heffing, maar dan heb je het niet over 'digitale' goederen.

eMiz0r
04/01/04, 01:26
http://www.ev1servers.net/english/index.asp

Eerste voorbeeld wat zo in me op kwam. Linkerkant van de pagina over domeinen kopen: $6,95 + tax (en dat is in de US 8% als ik me niet vergis).

paulmatthijs
05/01/04, 16:43
$6,95 + tax

precies, dat zetten ze er niet speciaal apart bij. je moet het (als het goed is) lezen als 'if applicable'. als jij een server afneemt (als bedrijf!) bij een ev1servers horen ze je geen btw in rekening te brengen. overigens kan ik me ook niet herinneren dat ze het particulieren wel in rekening brengen, maar daar kan ik fout zitten :)

RobbertC
05/01/04, 16:51
Bij Ev1Servers ben je het, zo ver ik weet, verplicht om te betalen. Dat komt door een bepaalde wet in Texas, waar ook buitenlanders niet onderuit komen.

tom
05/01/04, 17:27
ik weet niet hoe de procedures e.d. werken, maar als wij btw moeten terugkrijgen van nederland duurt dit gauw één jaar.

eMiz0r
06/01/04, 03:21
Origineel geplaatst door RobbertC
Bij Ev1Servers ben je het, zo ver ik weet, verplicht om te betalen. Dat komt door een bepaalde wet in Texas, waar ook buitenlanders niet onderuit komen.

Dat zou inderdaad wel eens heel goed de reden kunnen zijn. Zo'n wet staat mij ook iets van bij.