PDA

Bekijk Volledige Versie : Juridische informatie gevraagt.



GoGowebserver
17/12/03, 19:32
Een paar weken terug heb ik een domein gekocht.
Nu werdt maandag de hosting provider op gebelt om de gegevens op te vragen wie het domein hadt bestel. Hier kregen hun antwoord op dat ze alleen konde vragen aan de klant of dat die wilde bellen naar hun om te over leggen.
Die dag later werden hun weer op gebeld met de mededeling als er niks werd onder nomen dat er een rechtzaak kwam omdat ze meer dan 20.000 euro aan onkoste hadden omdat ze dat domein niet konde krijgen omdat het al op alle briefen waren gedrukt enz enz.
Maar op wat voorn juridische wet wouden ze mij als klant van het domein voor de rechter slepen.

WebBizz
17/12/03, 19:41
Een .nl-domeinnaam kan slechts één keer uitgegeven worden. De uitgifte vindt plaats op basis van het principe “wie het eerst komt die het eerst maalt”.

Domein hadden ze moeten vastleggen voordat ze 'm gingen gebruiken op briefpapier.

GoGowebserver
17/12/03, 19:46
Dus eigenlijk kunnen ze je niks maken... maar waarom vertellen ze ons dan dat de atvocaat heeft gezegt als ze dit met opzet hadden gedaan wel een boete konde krijgen. ?

Ionstar
17/12/03, 20:34
Dat is een bekende tactiek :) De eigenaar bang maken en dan hopen dat ie het domein overdraagt. Ik zou eens het volgende uitzoeken als ik jou was:

1. Had jij de naam eerder dan zij hun bedrijf hadden (indien zelfde naam)?. Dit kun je doen door een uittreksel op te vragen bij de KvK.

2. Kijk even of de naam een geregistreerd trademark is.

Als jij de naam eerder had dan de KvK registratie, dan heb je weinig te vrezen. Een KvK registratie stelt namelijk bar weinig voor. Hebben ze wel een trademark, dan zou ik het risico op een rechtzaak niet lopen.

WebBizz
17/12/03, 20:42
En voor juridische informatie kun je het beste naar een advocaat gaan i.p.v. een forum :)

The MAzTER
17/12/03, 20:54
niet iedereen kan zo maar een advocaat betalen WebBizz.

Verkoop het domein voor de helft, 10.000 euro dus. Scheeld hun iedergeval 10.000 euro als ze alles opnieuw moeten laten drukken :)

Dennis
17/12/03, 21:07
Misschien kun je zoiets beter vragen op higher-level.nl (aanrader)

En 'The MAzTER', dat is inderdaad een leuke tactiek.

Fabian
17/12/03, 21:23
Kun je ook vertellen om welk domein het gaat ?

tjsystems
17/12/03, 23:45
Kijk eens bij www.domjur.nl daar haal ik altijd m'n info vandaan

***DomJur publiceert Nederlandse uitspraken en artikelen met betrekking tot domeinnamen. De inhoud van deze site is met name bedoeld voor juristen, maar bevat ook informatie voor bezoekers die in mindere mate bekend zijn met domeinnamen en de daaraan vastzittende juridische aspecten.***