PDA

Bekijk Volledige Versie : Diploma



DeWebhosters
17/12/03, 16:51
Hallo,

Al snel even gekeken, maar hoe zit dat met een diploma. Is een diploma een verreiste als je een bedrijf gaat starten in game of webhosting ? Ik meende van niet, altijd handig natuurlijk.

Danku!

Eris
17/12/03, 16:53
Hellaas van niet

bjorn
17/12/03, 16:58
In Belgie wel, dat is een bedrijfsberheer diploma, spijtig genoeg moet je dat in Nederland niet hebben :(

M-BahZ
17/12/03, 18:02
Origineel geplaatst door bjorn
In Belgie wel, dat is een bedrijfsberheer diploma, spijtig genoeg moet je dat in Nederland niet hebben :(
In Nederland moet je overigens wel gewoon je zaken op orde hebben en kan je ook zondermeer aansprakelijk worden gesteld bij wanbeleid.
Dus het nadeel van geen diploma verplichting is voornamelijk voor mensen die onvoorbereid een bedrijf op zetten omdat het zo makkelijk lijkt. ;)

TMourik
17/12/03, 18:19
misschien dit interessant:

http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&threadid=37152

maar inderdaad, helaas heb je geen verplichting meer tot een diploma...

Erik
31/12/03, 14:25
Veel mensen roepen hier "helaas niet" maar de verantwoordelijkheid ligt gewoon bij jezelf. Als je iets begint en je weet er niets van, dan ben je gewoon stom bezig. Slimmerikken en mensen met een een beetje goed zakelijk inzicht hebben naar mijn mening geen speciale ondernemers opleiding nodig om succes te boeken. De hulp ligt bij wijze van spreke op straat. Je kan op forums zoals dit forum en van verschillende instanties informatie inwinnen om je zaken goed op orde te krijgen voor je echt van start gaat.

Dat er hierdoor een aantal sufferds/kids een bedrijfje starten en dat op niets uitloop is dan jammer.

Ik moet er persoonlijk niet aan denken dat ik ook nog eens een cursus of avondopleiding naast m'n studie moet gaan doen om te mogen ondernemen. Maar op het moment dat je merkt dat je de kennis niet hebt moet je je verantwoordelijkheid nemen en zelf zo'n cursus gaan doen.

paulmatthijs
31/12/03, 22:16
een basiscursus ondernemen zou niet gek zijn, dan ben je van het eeuwige gevraag af a la 'wat is btw', ''kvk, dat is toch voor de grap', 'ib, dat is toch die studentenflat in utrecht'...

Ahead-IT
01/01/04, 00:18
Belgiƫ is zeer lastig op dat vlak. Ten eerste MOET je bedrijfsbeheer gevolgt hebben of daar een diploma van hebben. Dan moet je nog voor elke branche waar je actief wilt zijn in de bedrijfswereld een diploma of bewijs van ervaring hebben.

Ik bezie deze papierslomt echter als voordelig, als ik zo wat rondkijk wat er op de Nederlandse markt gebeurt ... sjeeses.

iFast
01/01/04, 19:09
erik zei: Dat er hierdoor een aantal sufferds/kids een bedrijfje starten en dat op niets uitloop is dan jammer.


Ik vind dat gedeelte wat minder! Want jah er zijn "kids" die geen hersens hebben en klanten oplichten en afspraken niet nakomen en dergelijke en geen verstand van zaken hebben. Maar er zijn ook uitzonderingen hoor en ik vind dat je dat er wel even bij mag zeggen wat dit klink behoorlijk denigrerend.

Erik
02/01/04, 15:35
iFast, ik generaliseer niet met die opmerking. (dat was tenminste niet de bedoeling :)) Ik bedoel dat handjevol personen die het gewoon niet in zich hebben en toch stug doorgaan waardoor de klant en de hele marktsector de dupe word.

iFast
02/01/04, 15:36
Okay dan is het goed :D. Tis je vergeven :P ;)

Erik
02/01/04, 15:50
Phew ;)

rhoekman
03/01/04, 04:39
http://www.roc.nl/default.php?frame=cursus&id=11893

Het AOV wordt nog wel gegeven ook al is het niet meer verplicht..