PDA

Bekijk Volledige Versie : ip-adres veranderen.



sjender
17/12/03, 09:20
Als ik me ip adres verander in me DNS gegevens.
durrt het dan weer 48 uur voordat hij overal bereikt kan worden?

InstantXs
17/12/03, 09:22
over het algemeen wel.
Al wordt dat vaak als maximum gebruikt, dus grote kans dat het eerder al werkt.

Digiover
17/12/03, 14:58
Origineel geplaatst door sjender
Als ik me ip adres verander in me DNS gegevens.
durrt het dan weer 48 uur voordat hij overal bereikt kan worden?

Over het algemeen: Nee.
Dit ligt geheel aan de $TTL (Time To Live) / refresh time van je zonefile op je DNS server. Staat deze bijvoorbeeld op 2 uur, dan is de wijziging na 2 uur overal bekend.
Externe DNS servers vragen namelijk deze informatie op aan jouw DNS server, het is niet zo dat alle DNS servers deze informatie zelf moeten opslaan.

Informatie over o.a. $TTL is te vinden in het boek DNS&Bind van O'Reilly.

InstantXs
17/12/03, 15:36
Origineel geplaatst door Digiover


Over het algemeen: Nee.
Dit ligt geheel aan de $TTL (Time To Live) / refresh time van je zonefile op je DNS server. Staat deze bijvoorbeeld op 2 uur, dan is de wijziging na 2 uur overal bekend.
Externe DNS servers vragen namelijk deze informatie op aan jouw DNS server, het is niet zo dat alle DNS servers deze informatie zelf moeten opslaan.

Informatie over o.a. $TTL is te vinden in het boek DNS&Bind van O'Reilly.

Je vergeet te melden dat er VEEEL dns servers zijn die niet naar de TTL kijken, maar een eigen waarde hanteren.
Het is dus slim om een maximale duur van 48 uur naar je klanten te melden. sneller kan natuurlijk wel, maar kan je niet garanderen...

host3000
17/12/03, 16:01
Origineel geplaatst door InstantXs


Je vergeet te melden dat er VEEEL dns servers zijn die niet naar de TTL kijken, maar een eigen waarde hanteren.
Het is dus slim om een maximale duur van 48 uur naar je klanten te melden. sneller kan natuurlijk wel, maar kan je niet garanderen...
En niet te vergeten de onnoemelijke aantallen caching nameservers....:mad:

Dennis
17/12/03, 16:15
Bij de meeste bezoekers die de website nog niet hebben zal hij gewoon direct werken.

DNS servers zelfde, alleen ip's van de a-records veranderd?