PDA

Bekijk Volledige Versie : Domeinkaping? Cybersquatting? Graag hoor ik jullie mening.



ihost
17/12/03, 08:54
Wat is jullie mening voor wat betreft het registreren van meerdere domeinnamen met als doel deze met winst te verkopen.

The MAzTER
17/12/03, 10:11
Ik vind het zonde van sommige goede domeins gewoon niet gebruikt worden terwijl iemand anders deze goed zou kunnen gebruiken. En als jij laat weten dat je eventueel intresse in het domein zou hebben dat ze je dan gaan uitbuiten.

Ik vind het niet erg als iemand een goed domein regt en deze in de komde 2 -3 maanden probeerd te verkopen, maar ik vind het schandalig als er een domein geregt word en deze 3 jaar behouden omdat ze er zo nodig 10.000 euro aan willen verdienen.

Mja.. zolang er mensen zijn die er intrappen om een vermoge voor een domein neer te leggen blijf je dit altijd houden (vaak doe je dat uit voorzorg dat je concurentie hem dan niet kan kopen, maar denk even na, 10.000 euro or meer voor een domein naam pff).

Domenico
17/12/03, 11:13
Origineel geplaatst door The MAzTER
maar denk even na, 10.000 euro or meer voor een domein naam pff).

10.000 euro voor bijvoorbeeld sex.com is een koopje (zelfs 10 miljoen euro voor sex.com is een koopje) en ik zou dan ook gelijk betalen zonder na te denken. Erg extreem voorbeeld natuurlijk aangezien sex.com de meest winstgevende naam is die ooit zal bestaan maar ok.


Het is inderdaad jammer dat er namen geregistreerd zijn puur voor de winst en nu dus niet gebruikt worden maar zo zit deze wereld nu eenmaal in elkaar. Ook jammer is dat grote bedrijven niet zo sportief reageren als een klein bedrijfje of persoon sneller was met registreren van een voor het bedrijf belangrijke domeinnaam. Ipv het spel te spelen zoals zij het zelf ook elke dag spelen (kopen en veel duurder verkopen) dreigen ze gelijk met dure advocaten. Waarom? Omdat zo bijna altijd de winst (domeinnaam) binnen wordt gehaald zonder extra kosten. Waarom? ja dat is een verhaal van 20 a4tjes en meer maar dat kun je zelf wel bedenken. De wereld is fucked up en totaal niet eerlijk. Er wordt elke dag met voorkennis gehandeld en daar wordt helemaal niets aan gedaan. Grond voor de neus van de concurrent wegkopen en met 100 voudige winst verkopen mag wel, waarom zou dat niet mogen met een domeinnaam? Omdat de bedrijven dan de dupe zijn ten opzichte van het individu en dat is toch echt niet volgens de door de bedrijven bedachte regels dus daar heb je een antwoord.


Money makes the world go around en dat wordt elke dag keer op keer bewezen.


btw. ik vind het zonde dat er elke dag mensen sterven van de honger. Zet hier het domeinkapen eens tegenover en zie waar de mens zich nu eigenlijk druk over maakt.

The MAzTER
17/12/03, 11:26
Origineel geplaatst door Domenico
btw. ik vind het zonde dat er elke dag mensen sterven van de honger.

neem genoegen met minder (winst/loon) en schenk het overige gedeelte naar een goed doel die dat soort zaken tegen gaan.

Rik
17/12/03, 13:26
Origineel geplaatst door The MAzTER


neem genoegen met minder (winst/loon) en schenk het overige gedeelte naar een goed doel die dat soort zaken tegen gaan.

Doe jij dat ?
:D

Ik denk dat het gewone handel is.
Gister toevallig ook nog wat namen gecontroleerd, verbazing dat ze vrij waren... waarom niet registreren en er wat aan verdienen ?

Domeinkaping zie ik meer negatief, wat ik heb meegemaakt is dat een plan wordt besproken en dat iemand met de naam er vandoor ging terwijl die WIST dat de ander de naam wou gaan gebruiken...
Dat noem ik "kaping" .

Gewoon een leuke naam registreren en hopen dat je er winst op maakt = gewoon handel...

xserve
17/12/03, 22:54
Ik vind het echt jammer dat mensen hiermee flink geld proberen te incasseren. Oke, "vroeger" toen de mooiste domeinnamen nog niet geregistreerd was is het logisch dat dat soort dingen gebeuren. Maar tegenwoordig vind ik het belachelijk. Kijk nou naar die Amalia gekte. catErina-amalia.nl enzo worden allemaal snel geregistreerd. Omdat er een letter anders is, dus misschien tikt iemand het wel perongeluk in. Gewoon erg slecht en het is inderdaad jammer dat veel goede domeinnamen niet worden gebruikt.

Ionstar
18/12/03, 04:05
Wat is er verkeerd aan domein handel? Ik zie ook wel eens namen die ik zou kunnen gebruiken om een site omheen te bouwen, maar helaas is die naam al weg. Ik kan voor sommige idee-en al niet eens meer een geschikte naam vinden, tenzij ik een 4e rangs extensie pak. Mja daar is niets aan te doen. Ik registreer zelf ook flink wat namen, niet per definitie om te verkopen, maar omdat ik er idee-en voor heb... ookal worden die idee-en misschien nooit waarheid.

Dat betekent overigens niet dat de domeinen niet tekoop zijn. Het is voor mij een hobby, net als postzegels verzamelen. En ik ben denk ik niet alleen met mijn domein hobby :D

_arno_
19/12/03, 10:30
Origineel geplaatst door The MAzTER
Ik vind het niet erg als iemand een goed domein regt en deze in de komde 2 -3 maanden probeerd te verkopen, maar ik vind het schandalig als er een domein geregt word en deze 3 jaar behouden omdat ze er zo nodig 10.000 euro aan willen verdienen.


Ben ik het niet mee eens, je hebt er zelf als persoon geld ingestoken.
waarom niet met dikke winst verkopen.
je gaat em niet laten gaan omdat je er principieel op tegen bent , natuurlijk niet
handel is handel


maar als je ff wilt kijken of een domein vrij is en de provider waar je dat bekeek die domein gelijk heeft geregistreerd is een beetje irritant.
dat vind ik dan wel "naaien van".
Het is handel voor hun waarschijnlijk , maar Dit is niet echt leuk van zon bedrijf.