PDA

Bekijk Volledige Versie : Paypal



chielsen
16/12/03, 21:11
Paypal is opzich handig. Je hebt direct geld en veel mensen zijn er klant.
Wij doen veel zaken met het buitenland, dus zijn we er eigenlijk wel op aangewezen.

Maar ik vind ze steeds slechter. Naast de hoge fees die ze vragen, is hun manier van werken naar merchants toe ook erg slecht.

Na twee keer de betaling van dikke order terug gevorderd te zien (waar jij wel kosten aan hebt gemaakt). Maken ze het nu wel erg bont.
Nu was er een betalinkje van $6.37 die werd terug gevorderd. Na onderzoek te hebben gedaan, hebben ze de volle 6.37 teruggestort. DIt betekent dat ik dus fee heb betaald voor niks (55 cent). Daarnaast halen ze ook zomaar 10 dollar extra van mijn account af. Een of andere reversal fee ofzo. Nou ben ik dus mijn geld kwijt, en daar betaal ik ook nog eens 10.55 fee voor.

Dat mag toch zomaar niet?

Cripton
16/12/03, 22:02
hebben ze ook gezegd WAAROM ze dat hebben gedaan?

sander
16/12/03, 22:55
ik heb zelf ook een hele slechte ervaring met paypal, ik had op een geven moment tegen de 900 euro eropstaan ook wat dollar , nu vraag je je af waarom ik het niet naar mijn bank toe storte, de koers was zeer ongunstig om dollar om te wisselen naar euro dus ik wachte nog maar ff af. op een gegeven moment was mijn account limited. ik moest van paypal informatie sturen zodat ze konden zien of ik de regelmatige eigenaar ervan was.

ik heb ze alles opgestuurd , steeds vonden ze het niet genoeg en vroegen ze meer, naar bellen , faxen en mailen nog limited account.
op een gegeven moment zeiden ze aan de telefoon dat ik genoeg had gestuurd en de zaak zou worden onderzocht en dat iemand van hun kantoor uit nl contact met mij zou opnemen , 2 weken later nog niks..,
ik weer gebeld moest opeens weer informatie sturen , hoorde niks meer van hun.. ik heb op internet veel informatie gevonden onderandere op www.paypalsucks.com , daar staan de zelfde praktijken die ik heb meegemaakt. Volgens die website is het zo dat als je veel geld op je paypal account hebt staan dat ze die gewoon gaan bevriezen en dat ze zeer moeilijk gaan doen zodat hun de rente ervanaf kunnen trekken.

Na nog meer gebel zeiden ze zomaar dat ze geen zaken meer met mij wouden doen en dat ze na 180 dagen het geld in een check zouden opsturen, op de vraag wat is de reden waarom jullie geen zaken met mij willen doen was het ff stil (20 sec) daarop kon ze geen antwoord geven het was van hogere hand gekomen.
Waarna ik de vraag nog eens herhaalde , wees ze me erop dat het niet zal lukken hoedan ook de account nog te activeren.

Nu dus zien of ik na die 180 dagen mijn 900 euro terug krijg.

Ik werk nu dus nooit meer samen met paypal ik raad het dan ook iedereen af!

Phretorian
17/12/03, 11:08
Ik ben net ermee begonnen ... en heb eergisteren mijn eerste betaling hiervan gekregen. Ik ben ook heel voorzichtig ermee ... ben ik sowieso maar bij t lezen van dit en die website schrok ik toch wel.

Ik had toch ik het geld bij paypal binnenkreeg meteen opdracht gegeven om het over te maken maken ... dus ik hoop dat het goed gaat.

Qua provisie vond ik het wel meevallen ... klant betaalde 59,88 en er ging 3,72 vanaf. Mwja op zich wel veel, maar aan de andere kant levert het wel weer klanten op omdat ik gemerkt heb dat die het wel fijn vinden om zo te betalen.

TMourik
17/12/03, 11:48
hier schrik ook van! dit had ik eerlijk gezegt niet verwacht.

zelf was ik bezig met aanmelden etc, maar ik wacht nu nog even met ingebruik nemen. Voorlopig laat ik het dus even links liggen

momenteel bezig met way2pay mbt implementeren in de website.

maar ik vind dit negatieve reclame voor paypal. ben benieuwd

chielsen
17/12/03, 14:36
http://www.paypal.com/cgi-bin/webscr?cmd=p/gen/ua/policy_spp-outside

Dat rechtvaardigt die 10 dollar fee. Maar wat een slechte naam hebben ze aan die policy gegeven zeg (Seller Protection Policy).
DIt is echt een erg dom beleid. Je moet aan al die punten voldoen om de chargeback te voorkomen.
Punt 2a doet ons al de das om. We zijn geen amerikaanse of engelse verkoper. En de kopers komen ook niet uit amerika of engeland (soms dan).

Zoals ik het lees, kan dus iedereen iets bestellen en daarna annuleren. Nu kan je als hoster wel het pakket dan weer annuleren, maar bijv domeinregistraties niet. Voor andere mensen is het helemaal mooi. DIe hebben het product wel geleverd, maar kunnen fluiten naar hun geld.

Zijn er niet wat mensen die meer verstand van financieele zaken hebben? Misschien kunnen we onze eigen paypal opzetten.

BlkRaven
17/12/03, 16:12
This protection applies only to the sale of physical goods, and not to any services, intangible goods or sales or licenses of digital content. This protection does not cover reversals arising from claims that goods are "not as described."

het anuleren kan dus alleen als het om goederen gaan, dus niet bij hosting services.

EgoH
17/12/03, 17:08
Werkt met creditcard precies hetzelfde hoor.
Die charge-backs kunnen ze altijd uitvoeren als bescherming van de koper.

chielsen
17/12/03, 21:45
Origineel geplaatst door BlkRaven
This protection applies only to the sale of physical goods, and not to any services, intangible goods or sales or licenses of digital content. This protection does not cover reversals arising from claims that goods are "not as described."

het anuleren kan dus alleen als het om goederen gaan, dus niet bij hosting services.

Nee, de bescherming tegen onterechte annuleringen kan alleen als het om tastbare goederen gaat.

EgoH, ja dat is ook zo volgens mij. Maar dat is ook al zo'n loos beleid. En ik weet niet of ze je daar ook nog boetes geven.

twinhost
18/12/03, 15:38
Ik heb zelf nu 2 jaar paypal in gebruik gehad en nog nooit van die problemen gehad. 1 keer een refund omdat iemand iets te snel betaalde voor iets wat hij niet wilde maar dat ging op zijn kosten en niet de mijne. Ik kreeg netjes eerst een e-Mail dat er een melding was en dat ik het probleem in overleg kon oplossen. Maar wat wel hoog is zijn die Fees. Maar dat heb ik opgelost om kleine abbo's per jaar te laten betalen. En iets van administratie kosten toe te voegen.

RobTD
18/12/03, 22:55
Welke goede alternatieven zijn er dan? :-)

sander
18/12/03, 22:58
ik gebruik nu voor grote bedragen western union beetje omslachtig maar het werkt 100% zekerheid van je geld, in bedrijven zoals paypal ga ik niet meer in zee.

misschien kan je paypal gebruiken voor kleine bedragen..

fattee77
19/12/03, 16:07
Alternatieven: 2co.com, Paysystems.com

iFast
19/12/03, 17:45
tja maar supporten die ook nederlandse bankrekeningen en zijn er veel mensen die het gebruiken. Want denk niet dat elke klant zich weer wilt laten registreren voor nog een ander copycat van PayPal want dan kan ie zich misschien in de toekomst wel voor 100 bedrijven gaan registreren op verschillende paypal sites...

Phantium
30/12/03, 11:26
Nooit problemen met paypal gehad, tevens een geactiveerde account.

Erik
31/12/03, 12:54
Ik gebruik ook al een aantal jaren paypal. Ik heb ook vervelende dingen meegemaakt. Een creditcard van me was misbruikt, natuurlijk snel laten blokkeren met als gevolg dat paypal per se een mastercard wilde i.p.v. een VISA kaart. Ik heb toen een maand moeten wachten voor ik weer paypal kon gebruiken omdat je per maand je creditcard afsschrift krijgt (met die controle code van paypal erop..).

Zolang het goed gaat is het een mooi systeem. Helaas moet ik er wel op vertrouwen omdat ik zaken doe in de US. Grote bedragen (>$8000) per cheque laten versturen vind ik minder veilig dan de paypal manier. Ik hoop dat de banken binnenkort een makkelijkere manier hebben voor internationale betalingen, dat zou een hoop ellende schelen.

Ahead-IT
31/12/03, 23:25
Ik was al een tijdje aan het denken om paypal toe te voegen aan onze betalingsmethodes aangezien ze nu nog zeer beperkt zijn.

Heeft iemand een URL met de voordelen, en vooral de nadelen van paypal? Eventueel de werkwijze. Paypal heeft toch wereldwijd al zijn naam ... dat moet toch enige goeie redenen hebben? Met kleine bedrijfjes ga ik niet in zee.

*edit* Blijkbaar is het gebaseerd op een creditcard. Toch zou ik graag de objectieve voor- en nadelen weten en vooral de kostprijs per transactie voor de klant. Zelf zouden we er nooit mee betalen, alleen ontvangen :)

Erik
02/01/04, 14:31
PCDOC, alles wat je wilt weten kan je zelf vinden. De prijzen en kosten zijn gewoon op de paypal site te vinden. Hoe bedoel je gebaseerd op een creditcard? Je moet wel een creditcard hebben ja, maar dat heb je als bedrijf toch wel? Een creditcard is ook niet zo heel duur, dat hoeft toch geen belemmering te zijn lijkt me.
De echte voor- en nadelen kan ik je niet vertellen. Ik gebruik het voornamelijk voor internationale betalingen. Voor binnen Nederland is er bijna geen belangstelling voor heb ik het idee.

twinhost
02/01/04, 14:51
Erik heeft wel gelijk over de belangstelling van creditcard gebruik in Nederland. Wat ik ook doe is gewoon een pdf sturen met rek en ze laten tekenen voor dat ze iets krijgen. En die wap2pay en andere meuk vind ik ook maar niks.

Wordt eens tijd dat alle banken van NL eens een goed en simpel betalingsysteem bouwen. Ik heb wel eens met de SNS een test gedaan met een paslezer aan je toetsenbord zodat je via je chipknip kon betalen. Alleen bleek de beveiliging weer tegentevallen (toegankelijk systeem en dus gevoelig voor fraude).

We zien het wel weer.

mihosnet
02/01/04, 16:09
Origineel geplaatst door twinhost
En die wap2pay en andere meuk vind ik ook maar niks.

Way2Pay werkt bij ons uitstekend, heb nog geen rare dingen meegemaakt zoals bij PayPal.

sander
03/01/04, 02:34
ik heb dus zeer slechte ervaringen met paypal zoals je al hebt kunnen lezen in de posts hierboven , ik ken dus ook meerdere mensen met paypal die handelden in grote bedragen en dus veel geld op hun paypal account hebben/hadden waarbij hun account nu ook disabled is.

ik raad mensen aan eerst maar eens goed te zoeken met google over paypal en vooral op forums lezen wat andere mensen ervan vinden en dan je conclusie trekken, ik werk dus nooit meer met paypal samen.

jeffrey
05/01/04, 12:53
Origineel geplaatst door PCDOC
Ik was al een tijdje aan het denken om paypal toe te voegen aan onze betalingsmethodes aangezien ze nu nog zeer beperkt zijn.

Heeft iemand een URL met de voordelen, en vooral de nadelen van paypal? Eventueel de werkwijze. Paypal heeft toch wereldwijd al zijn naam ... dat moet toch enige goeie redenen hebben? Met kleine bedrijfjes ga ik niet in zee.

*edit* Blijkbaar is het gebaseerd op een creditcard. Toch zou ik graag de objectieve voor- en nadelen weten en vooral de kostprijs per transactie voor de klant. Zelf zouden we er nooit mee betalen, alleen ontvangen :)

Het lijkt me niet verstandig om dit te gaan gebruiken.
er gebeuren veel vreemde zaken met paypal.
wanneer iemand een creditcard van iemand anders gebruikt, om jou te betalen, ben jij dus de gene die in de boot gaat.

wanneer men erachter komt dat het een valse creditcard was, ben jij je geld kwijt, en de persoon aan wie je de server levert?
die werkt waarschijnlijk onder een valse naam.

ik zou je eerder betalingsmethodes adviseren als western union money transfer.

hierbij moet je wel een bepaald bedrag betalen om de transactie te maken, maar dit komt op kosten van de klant.

de klant moet gewoon het desbetreffende bedrag betalen aan het postkantoor, en daarbij dus de extra transactie kosten.
vervolgens krijgt de klant een code, deze moet die aan jou geven, en hiermee kan je op het postkantoor het geld ophalen ( na jezelf te hebben gelegitimeerd. )

cridea
05/01/04, 12:55
Als je 10 klanten hebt die zo betalen is het misschien wel te doen, maar 100?

sander
05/01/04, 15:40
wat jeffrey zegt ben ik het mee eens ik zou paypal niet adviseren voor grote bedragen , voor de grote zou ik western union doen of dan maar via de bank met hoge transactie kosten.

er zijn veel abusers bij paypal en die weten er aardig gebruik van te maken ook.

Big business
08/03/04, 15:24
hoi ik krijg binnenkort een flink aantal dollars voor een verkoop ... Als ik de dollars zou inwisselen zou ik veel minder euros ervoor terugkrijgen dus dat doe k maar niet. Ik denk datk het beste wat van dat geld in amerika kan kopen , maar dan krijg je weer te makien met verzendkosten enzo. Weet iemand een veilige en niet al te dure manier ?
]
Alvast bedankt

Mikey
08/03/04, 20:05
Ik gebruik paypal alleen voor bank - > paypal -> registrar. Dus ik stort er zelf geld heen. Op die manier hoef ik niet te betalen met een cc op inet.

Evilarlos
08/03/04, 22:05
Ik heb een gratis account en heb nog niet met grotere bedragen als 100 euro gewerkt. Nooit problemen gehad. Mocht dat wel zijn dan ben ik heel snel weg. Dus laat ze het maar goed doen anders hebben ze straks geen klant meer over.

Ook leuk: Briefje sturen naar het hoofdkantoor.

euro-access
09/03/04, 00:24
wij draaien al 4 jaar met paypal
ook grote bedragen (1000+)
nooit problemen gehad.

freddy
10/03/04, 13:08
Over vreemde dingen bij paypal gesproken :

http://news.bbc.co.uk/1/hi/business/3544795.stm

Hier de tweakers.net vertaling:

PayPal heeft toegegeven dat het eBay-klanten een vals gevoel van veiligheid heeft geboden door hen te laten geloven dat gekochte producten verzekerd waren zoals dat ook bij creditcardmaatschappijen gebeurt. Wanneer klanten via eBay een product aanschaffen en het product wordt niet geleverd terwijl er al wel betaald is, betaalt PayPal niet in alle omstandigheden het al overgemaakte bedrag terug. Om deze zaak in der minne op te lossen, is PayPal overeengekomen 150.000 dollar te betalen aan een advocaat die de zaak aanhangig had gemaakt. Vorig jaar hebben twee creditcardmaatschappijen, American Express en Discover, besloten wel de "chargebacks", de technische term voor terugbetalingen in geval van fraude, te betalen. Aangezien PayPal niet onder hetzelfde systeem valt als de twee maatschappijen, is het bedrijf niet verplicht om mee te doen aan dit systeem. Dit is niet de enige zaak waarbij PayPal betrokken is. Er wordt, ondermeer door de Amerikaanse Federal Trade Commission, onderzoek uitgevoerd naar het bedrijf.

Bron: http://www.tweakers.net/nieuws/31493

Santario
10/03/04, 13:13
Chargebacks regelingen zouden eens aangescherpt moeten worden, niet alleen door Paypal maar door alle merchants/CC companies.