PDA

Bekijk Volledige Versie : Resellers op een plesk6 account



belookgratis
16/12/03, 20:29
Ik vraag me af hoe jullie het doen. Vanaf 1 februari krijg ik paar grote resellers onder mij en ik vind de opties in plesk voor resellers maar erg matig. Hoe doen jullie dit met nameservers voor de reseller en ipadressen? Ik moet dit nu iedere keer wijzigigen of is dit makkelijker te doen?

Dennis
16/12/03, 20:57
Ik vind het wel makkelijk hoor. Bij nl-domeinen dienen resellers alleen hun DNS-zone aan te passen.

Dat van IP adressen is toch maar eenmalig?

belookgratis
16/12/03, 21:50
maar als ik een reseller aanmaak. Das gewoon een client met bepaalde extra rechten. En ik wijzig daar de dns dan veranderd ie dat ook bij mijn eigen account.

Phretorian
17/12/03, 11:13
PLESK => nieuw client
aantal domeinen opgeven dat tie mag maken
met daarbij het opslag en traffic verbruik (later nog aan te passen)
1 IP toevoegen is genoeg ... hij kan het goed met namebased hosting doen. Je kunt er later altijd nog wat bij doen.

Met dat DNS ... heeft hij dan een subdomein van jouw dan in de reseller account staan? Want dan kan hij ook de hoofddomein records toevoegen

belookgratis
17/12/03, 12:32
hij heeft een eigen domein bv www.hostingnaam.nl en zijn nameservers moeten dan ns.hostingnaam.nl en ns2.hostingnaam.nl zijn. Dit moet je in de dns wijzigen. Maar als je dat aanpast dan is mijn eigen client ook in deze ingesteld. Dat moet dus niet.

Savvas
17/12/03, 13:31
je zit in de admin interface neem ik aan.

Dan zie je je eigen client met je shared hosting klantjes en een optie om een nieuwe client aan te maken. Wanneer je een nieuwe client aanmaakt met een domein krijgt die de defaults die jij hebt ingesteld, die kan je editen zonder dat het effect heeft op je standaard instellingen