PDA

Bekijk Volledige Versie : Open-Source project, vervolg op ISO die compleet met webhosting software komt



Qweb
16/12/03, 14:20
(ik hoop dat dit hier kan, in verband met een eerdere posting lijkt me dit de beste plaats)

Dit bericht heeft betrekking op het volgende bericht:
ISO die compleet met webhosting software komt (http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&threadid=34122)

De ISO is inmiddels klaar, het volgende moet nu gebeuren:

- naam voor het beestje bedenken
- apt repository opzetten (gebeurt door ons)
- .deb pakketten maken voor alle software die buiten apt om is geinstalleerd
- licentie klaarmaken
- website opzetten
- ruimte voor de ISO en evt. CVS regelen
- autodetectie van hardware regelen bij installatie
- eventueel webcp verder uitwerken
- software uitbreiden

Kan jij hiermee helpen? Neem dan contact op met mij.

In het bijzonder zijn we op zoek naar een projectleider, bij voorkeur iemand die al ervaring heeft met een open-source project, met nog vrije tijd voor dit project.

Zodra de initiele stappen genomen zijn (aanmelden bij SourceForge en eerste stappen voor de website zetten) zal er een ISO (momenteel zo'n 550 MB) ter download aangeboden worden.

Graag geen berichten in deze topic omtrent de beschikbaarheid van de ISO, zodra die online staat zullen wij dit in dit topic bekendmaken.

Phretorian
16/12/03, 16:06
reactie weggehaald

wdv
16/12/03, 17:25
Over het algemeen is SourceForge een ramp qua CVS.

Domenico
16/12/03, 17:36
Origineel geplaatst door wdv
Over het algemeen is SourceForge een ramp qua CVS.

Heb je dan een andere suggestie?

wdv
16/12/03, 17:49
Origineel geplaatst door Domenico


Heb je dan een andere suggestie?

Misschien even aan de web://cp mensen vragen of ze een webcp_modified TAG aan willen maken?

Ik ben één van de developers van web://cp.. heb alleen niet het beheer over CVS, maar ik weet zeker dat dat kan.

montu
18/12/03, 09:53
Hoe hebben jullie WebCP eigenlijk aan de praat gekregen,
veel mensen hebben hier problemen mee namelijk.

Qweb
18/12/03, 13:20
Waar is de rest gebleven?

Ik heb tot op heden 4 reacties ontvangen, komt de rest ook nog? Of wacht de rest op een flitsende presentatie in Flash?

HBCS
18/12/03, 13:29
ik zit een naam te bedenken maar valt niet mee
Qserver of iets dergelijks

ik geef maar even een gil

tjsystems
18/12/03, 20:25
OS-HOCM --> Open Source HOsting Contol Manager

spreek uit als OS Hokm

tis maar een idee

wdv
18/12/03, 22:54
Of gewoon web://cp Automatic Installer? Zie niet helemaal waarom je er een helemaal andere naam aan zou geven..

montu
19/12/03, 10:04
CWS -> Complete Web Server

Mikey
20/12/03, 12:39
wsfd { webserver for dummy's }

Norman
30/12/03, 18:02
waar blijf ie nou ? :)

montu
30/12/03, 20:06
Ja idd, ik wil nou wel eens een release zien

Phantium
30/12/03, 23:30
Ik kan wel eventueel helpen met het programmeren ervan. :)

tjsystems
02/01/04, 15:12
Qweb... Kan je iets vertellen over de status?
Als ik het goed heb was er even spraken van een release nog voor 2004???

We horen het graag!

Phantium
03/01/04, 05:24
Origineel geplaatst door tjsystems

Als ik het goed heb was er even spraken van een release nog voor 2004???

Blijkbaar niet. :p

montu
03/01/04, 05:34
Zou eerst half december 2003 zijn....toen eind december....

Nu willen we wel eens wat zien

Mikey
04/01/04, 02:01
komt wsfd eraan :D

Qweb
04/01/04, 13:58
Even een tijdje weggeweest, moesten jullie ook eens doen :)

Ik had gehoopt het rond de jaarwisseling te kunnen plaatsen ergens, maar door tijdgebrek ben ik er helaas nog niet aan toe gekomen om de licentie op de CD te plaatsen en die te tonen bij start installatie. Ik vindt dat een belangrijk punt.

Ik ga niet meer zeggen wanneer het komt, het komt eraan als wij vinden dat het klaar is om gepubliceerd te worden. Juist deze tijdsdruk is 1 van de redenen geweest om het geheel open-source te maken.

Yavuz

Qweb
04/01/04, 15:32
OK, domein is geregistreerd, morgen moet het klaar zijn.

www.completewebserver.nl

(moet morgen nog image uploaden, staat op laptop waar ik momenteel niet achter zit)

In de loop van de week zal er een forum geopend worden, tot die tijd hebben jullie allemaal ( :p ) de tijd om te kijken of die image je server op kan blazen of niet.

PS mocht het nog niet duidelijk zijn, de keuze is gevallen voor de naam Complete Web Server, met dank aan montu

DeWebhosters
04/01/04, 19:27
Wij wachten met smart :)

montu
04/01/04, 19:32
Geen dank ;)

Phantium
04/01/04, 19:59
Origineel geplaatst door DeWebhosters
Wij wachten met smart :)

We shall see. ;)

Slash
04/01/04, 20:50
Origineel geplaatst door Qweb
OK, domein is geregistreerd, morgen moet het klaar zijn.

www.completewebserver.nl

(moet morgen nog image uploaden, staat op laptop waar ik momenteel niet achter zit)

In de loop van de week zal er een forum geopend worden, tot die tijd hebben jullie allemaal ( :p ) de tijd om te kijken of die image je server op kan blazen of niet.

Ga ik zeker proberen, thanks!

Grtz, jeroen

GetHosted
05/01/04, 10:18
De image staat er lijkt het? :D

montu
05/01/04, 10:30
Ben hem aan het downloaden...
en zal ondertussen ff kijken of ik er nog zin in hem om het stukje te vertalen.

montu
05/01/04, 10:47
Dit is experimentele software. Gebruik is op uw eigen risico.
De diensten van Qweb internet kuennen niet worden gehouden in om het even welke omstandigheden aansprakelijk voor schade aan Hardware en/of Software, verloren gegevens of andere directe en/of indirecte schade die uit het gebruik van deze software kan voortvloeien.


In sommide laden worden de Cryptografische Software en andere componenten op CD geregeerd door de verordeningen van de uitvoer en mogen zo niet vrij gekopieerd worden zoals voor software onder de GPL-vergunning anders normaal is.
Als u niet met deze voorwaarden akkoord gaat, wordt u niet teoegelaten verder deze software te gebruiken en/of te delen.
Als u van plan bent deze software commercieel te gebruiken of te verdelen, moet u de noodzakelijke vergunningen en de toestemmingen van alle houders van het auteursrecht van de de niet vrije componenten van de software verwerven, od verwijder deze componenten alvorens de software te verdelen.

montu
05/01/04, 10:57
Klaar :D
ook met downloaden inmiddels, en ben hem nu aan het installeren op een aparte server om hem te testen!

Hij kan allerlij bestanden niet vinden.....
terwijl hij wel zegt dat de image geinstalleerd is lijkt het nietzo....

Herbert
05/01/04, 12:36
Ik ben hem aan het downloaden nu (30 min) intussen even dit bericht..
Is er bewust voor gekozen om een oudere versie van Apache en ProFTPD erop te zetten?

HBCS
05/01/04, 12:52
wat is de blok size van deze image
daar zeurt hij bij mij om ?
ik gebruik nero

Herbert
05/01/04, 13:51
Bij de eerste keer booten van de cd-rom gaat hij naar de resque modus
Kan hem niet instaleren van CD-Rom
De hele install slaat hij over..
Wat te doen nu?

Herbert
05/01/04, 13:52
Origineel geplaatst door herman
wat is de blok size van deze image
daar zeurt hij bij mij om ?
ik gebruik nero
596.035.584 bytes

HBCS
05/01/04, 14:01
ja dat heb ik ook
maar als ik een image wil branden met nero
vraagt hij om de blck size

GetHosted
05/01/04, 14:06
Hij kapte de download hier ineens af op 400mB :X

Herbert
05/01/04, 14:10
Origineel geplaatst door herman
ja dat heb ik ook
maar als ik een image wil branden met nero
vraagt hij om de blck size
Ik gebruik Nero niet maar Roxio, kan je niet verder helpen helaas

tjsystems
05/01/04, 14:36
ben nu aan het dwld... ik ben benieuwd

Qweb
05/01/04, 14:40
alles gewoon standaard laten, is een standaard iso image. Rescue is install, er is geen andere manier om te installeren :P

De oudere versies van software komen van Debian af, in de loop van de tijd zijn we van plan om in ieder geval apache te vervangen door een zelf gebakken .deb

Phantium
05/01/04, 15:45
Erg traag die download, kan geeneens de maximale download van mijn provider halen. ;)

GetHosted
05/01/04, 15:51
Phantium, dan host je hem toch zelf even voor de rest die WEL zijn maximum wil halen?

xserve
05/01/04, 16:00
Al mensen, behalve Qweb die hem wel geïnstalleerd kregen? Ik ben benieuwd hoe het werkt...

Qweb
05/01/04, 16:04
Ik weet niet waarmee jij download, maar ik zit hier even te testen en kom op ongeveer 350 KB/s met een 8 Mbps ADSL aansluiting. Kon ik alles maar met die snelheid downloaden, al is het niet het maximum :)

Herbert
05/01/04, 17:27
Origineel geplaatst door Qweb
alles gewoon standaard laten, is een standaard iso image. Rescue is install, er is geen andere manier om te installeren :P

De oudere versies van software komen van Debian af, in de loop van de tijd zijn we van plan om in ieder geval apache te vervangen door een zelf gebakken .deb
Qweb de install is bij mij in 2 minute klaar zonder dat hij ook maar iets geinstaleerd heeft.
Snap er niets van.. moet je eerst Debian geinstaleerd hebben nee toch?
De computer waar ik hem op instaleer is een pentium3 800EB - 512mb ram dat moet toch goed zijn dacht ik.

tjsystems
05/01/04, 17:41
Origineel geplaatst door Herbert
Qweb de install is bij mij in 2 minute klaar zonder dat hij ook maar iets geinstaleerd heeft.

Z'n probleem heb ik hier ook. Iemand een idee

Herbert
05/01/04, 18:00
Ben even verder aan het kijken geweest hier.
De "install" zet gewoon een backup terug, maar bij de install worden er niet alle mappen aangemaakt en dan kan de backup ook niet terug gezet worden.
p/s jammer dat Qweb niet zo snel reageerd hij zal wel druk zijn :)

Dentist
05/01/04, 18:06
Ik vind dit echt een top initiatief! Ik ben zelf een windows man in hart en nieren. Dit is voor mij een mogelijkheid om eens lekker en vooral makkelijk te snuffelen aan "die andere software".
Keep the good work running!

superior-is
05/01/04, 21:26
Origineel geplaatst door Phantium
Erg traag die download, kan geeneens de maximale download van mijn provider halen. ;)

Eerste en laatste (publieke) waarschuwing. Als ik nog maar 1 keer merk dat je zit te flamen of iemand zit af te katten waarbij niemand iets aan heeft wordt beloond met waarschuwingspunten.

JKW
06/01/04, 00:13
Ik heb heb het .iso bestand nu twee keer gedownload beide keren gaf explorer aan dat de download compleet was. Echter de eerste keer maar 46 mb en de tweede keer 244 mb :D:D terwijl de image toch iets van 568 mb moet zijn???

Hebben meer mensen hier last van????

Andrew
06/01/04, 00:15
Hier had ik hem zo binnen @ 3,45 mb/s en werkte gewoon...

JKW
06/01/04, 00:26
mmmmhhhhm,

Nog maar eens proberen dan

Slash
06/01/04, 00:32
Origineel geplaatst door JKW
Ik heb heb het .iso bestand nu twee keer gedownload beide keren gaf explorer aan dat de download compleet was. Echter de eerste keer maar 46 mb en de tweede keer 244 mb :D:D terwijl de image toch iets van 568 mb moet zijn???

Hebben meer mensen hier last van????

Bij mij stopte hij ook halverwege, maar als je hem download via een downloadmanager (GetRight oid) dan gaat het wel goed!

Grtz, jeroen

tjsystems
06/01/04, 00:57
Origineel geplaatst door JKW
Ik heb heb het .iso bestand nu twee keer gedownload beide keren gaf explorer aan dat de download compleet was. Echter de eerste keer maar 46 mb en de tweede keer 244 mb :D:D terwijl de image toch iets van 568 mb moet zijn???

Hebben meer mensen hier last van????

Misschien zijn er meerdere aan het downloaden.....

TIP: probeer morgen even.

JKW
06/01/04, 01:02
ok

doe ik want nu ging het weer fout en anders probeer ik getright wel ff

GetHosted
06/01/04, 01:10
http://81.23.226.251/cws-0.7.2.iso

Een tijdelijke mirror :)

(Ik heb er ook steeds last van dat hij na xx(x)mb stopt met downloaden :X)

Norman
06/01/04, 01:30
ik heb eerder problemen met de installatie ... bij mij ook het bekende probleem als hierboven omschreven...

Hij kan allemaal files in new root niet vinden ....
Hij zegt ook dat hij partitioneert dus hij zou gewoon standaart moeten werken maar da doet ie niet :(

tjsystems
06/01/04, 02:05
eeehhh Qweb....

Ik ben bang dat de release misschien toch iets te voeg is...Ik ben helaas niet de enige met problemen.

Tim
PS; dit bedoel ik niet of je af-te-zieken... ben nog steeds fan;)

Dentist
06/01/04, 05:08
Ik test hem onder Virtual PC en dit loopt ook nog niet geheel vlekkeloos. Ik ben nu een beetje aan het experimenter met de spec's van mijn virtuele server. Ik hou jullie op de hoogte als ik hem aan het draaien heb.

JKW
06/01/04, 19:37
Ik heb vandaag Complete Webserver kunnen downloaden via www.completewebserver.nl toen wou ik de .iso branden met Nero 5.0 en kreeg een of andere error dat een bepaalde fix niet kon worden uitgevoerd. Dacht dat de file toch niet helemaal goed was. Zag dat Gethosted een mirror had gemaakt hem daar ook maar eens gedownload echter zelfde probleem.

Toen gezocht op internet naar een freeware programma wat ook .iso 's kan branden. Kwam www.burn4free.com tegen en die kan hem wel branden.

Dus als er meer mensen zijn met dit probleem download dan www.burn4free.com is eventueel in het Nederlands en vooral GRATIS :D:D

JKW

montu
06/01/04, 19:43
maar werkt het pakket dan wel?????
dus de server installatie?

Herbert
06/01/04, 21:02
kan er geen nieuwe topic gestart worden met een poll voor wie het wel en niet aan het draaien heeft gekregen en handige tips erbij of de eventuele bugs?
Zo is het niet overzichtelijk meer..

montu
06/01/04, 21:08
Aan de modjes: Dit topic kan nu wel dicht!


Part 2 op:
http://webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&threadid=37928