PDA

Bekijk Volledige Versie : Waarde: lul.com



Ionstar
14/12/03, 12:07
Oke, het staat misschien wat raar die naam, maar toch... Ik had me op deze verlopen naam ingeschreven bij Pool en ben een van de gelukkigen die op die naam mag bieden. Het hoogste bod tot nu toe is $3100. Wat is volgens jullie de mogelijke waarde van dit domein?

Ik zie mezelf al helemaal met e-mail adressen voor die naam rondlopen... geweldig ;)

superior-is
14/12/03, 12:13
Haha, sorry daar kan ik geen zinnig antwoord opgeven. :) Het is wel zo dat drieletterige domeinnamen (vooral in de .com sfeer) erg erg schaars zijn en daarom zijn prijs kennen.
Maar om daar nou da'k 3500 dollar oid voor te betalen... :)

Ionstar
14/12/03, 12:18
Dat is zo, maar misschien zijn wij in Nederland wat nuchterder op dat gebied. Feit is dat in de VS sommige (niet alle) 3 letter .com's meer dan het dubbele kunnen opbrengen dan wat tot nu toe is geboden. De veiling voor die naam bij Pool is nog maar een halve dag aan de gang en de prijs staat al op $3100, met nog 2.5 dagen te gaan. Ben benieuwd waar de uiteindelijek waarde op uit komt.

Hmm je zou maar een bedrijf in de VS hebben met dat domein als acronym en zaken gaan doen in Nederland. :D

Dennis
14/12/03, 12:50
MG.com $100K
UG.com $5K - 8K
877.com sold 13k at pool

Ik had er echt eerder bij moeten zijn! Dit is zo easy money!

Rico
14/12/03, 13:50
:)

Rico
14/12/03, 13:54
strax zijn de 3 letter .nets ook aan de beurt om in waarde te gaan stijgen

Dennis
14/12/03, 14:36
Dat denk ik niet hoor... ik denk niet dat ze ooit meer dan 2x zo weinig als .com waard zullen worden.

Je had trouwens je smile-post best mogen editen voor deze aanvulling.

Rico
14/12/03, 15:01
http://www.dnjournal.com Intressant nieuws over de prijzen waar 3 letter .nets de laatste tijd zijn geveild @ pool.

En ja, ik had beter even kunnen aanvullen jah,
modjes u mag mijn smilie verwijderen als ie irriteert.

RobbertC
14/12/03, 15:24
Origineel geplaatst door Rico
strax zijn de 3 letter .nets ook aan de beurt om in waarde te gaan stijgen Ik heb er een paar maanden geleden een paar gekocht voor $17 per stuk ;)

Rico
14/12/03, 15:28
Welke?

Ionstar
15/12/03, 11:46
Ik heb er een paar maanden geleden een paar gekocht voor $17 per stuk

Met alleen letters en geen cijfers? Die .com's met letter/cijfer combinaties zijn al vrij weinig waard, ook al zitten daar uitzonderingen tussen. Bijvoorbeeld letter-letter-cijfer is meer waard dan cijfer-letter-letter. Waarom dat is weet iik niet :)

Rico
15/12/03, 14:09
omdat letter leter cijfer b.v een spel of film kan zijn :)

ps2.com < GOUD
ssx3.com < GOUD
re2.com < resident evil 2
Enzo kan ik er nog wel een zooitje ;)
letter letter 1 - 2 - 3 .com hebben de meeste potentie IMO.

Rico
17/12/03, 08:27
lul.com - final price $3.5K
Niet echt super duur voor zo een mooie naam ;]

Ionstar
17/12/03, 21:00
He Rico, zat jij ook in de bid lijst? :) Ik had hem graag gehad die naam, maar alleen als ik zeker wist dat ik hem voor meer redelijk snel weer kwijt kon. Anders is het toch een aardige hap uit mijn budget.

RobbertC
17/12/03, 21:10
Origineel geplaatst door Rico
Welke? Bij nader inzien was het 1 .net en .com voor in totaal $35.

x55.net (alweer verlopen)
m3l.com

Doe jij veel aan domeinnamen? Ik zag je ook al rondlopen op DNforum.com

Rico
17/12/03, 21:40
Origineel geplaatst door Adonis
He Rico, zat jij ook in de bid lijst? :) Ik had hem graag gehad die naam, maar alleen als ik zeker wist dat ik hem voor meer redelijk snel weer kwijt kon. Anders is het toch een aardige hap uit mijn budget.

Ik had 3000 geboden.
Meer had ik er niet voor over, omdat die acronym ook een beetje lullig klinkt voor ander soort bedrijven, en de l en de u zijn niet echt marketable om te verkopen..
Ging puur om de nederlandse betekenis ervan,
ik weet zeker dat degene die hem heeft gekocht voor 3.5K hem voor meer gaat kwijt raken in de loop van de tijd.

Rico
17/12/03, 21:42
Origineel geplaatst door RobbertC
Bij nader inzien was het 1 .net en .com voor in totaal $35.

x55.net (alweer verlopen)
m3l.com

Doe jij veel aan domeinnamen? Ik zag je ook al rondlopen op DNforum.com

Dat zijn 3 char domains, niet echt veel waard, tenzij het een beteknis heeft.
En ja ik zit bij DNforum.com IMO het beste domainforum out there :]

RobbertC
17/12/03, 21:45
Origineel geplaatst door Rico


Dat zijn 3 char domains, niet echt veel waard, tenzij het een beteknis heeft.
En ja ik zit bij DNforum.com IMO het beste domainforum out there :] Wat zou m3l.com waard zijn denk je? $75-$100?

Rico
17/12/03, 21:49
Niet veel, tenzij er hot item gaat komen dat m3l gaat heten.
Er expiren elke dag velen van dit soort domains, zie http://www.deleteddomains.com

m3l heeft 0 ovt search results en op google vind ik 7K results..
dus, ik zou hem dit jaar nog vasthouden, en kijken hoe 3 char .coms het gaan doen.. en als het niks word of er gaat niet iets m3l heten zou ik hem laten expiren.

Ionstar
17/12/03, 22:08
Dit soort .com's doen niet veel. Persoonlijk zie ik meer in bijv letter-2-letter of letter-4-letter (bijv mijn q2r.com en L2o.com), maar ook die zijn aan de straatstenen niet kwijt te raken.

Maar ik heb niet geboden voor lul.com, ik wilde hem ook graag hebben vanwege de Nederlandse betekenis en had nog wel meer kunnen bieden dan $3500. De vraag was alleen of ik hem binnen zeer afzienbare tijd ook weer kwijt zou kunnen raken. Het is helaas niet zoals met aandelen die je dezelfde dag weer van de hand kunt doen.

Rico
17/12/03, 22:15
Origineel geplaatst door Adonis
Dit soort .com's doen niet veel. Persoonlijk zie ik meer in bijv letter-2-letter of letter-4-letter (bijv mijn q2r.com en L2o.com), maar ook die zijn aan de straatstenen niet kwijt te raken.

Maar ik heb niet geboden voor lul.com, ik wilde hem ook graag hebben vanwege de Nederlandse betekenis en had nog wel meer kunnen bieden dan $3500. De vraag was alleen of ik hem binnen zeer afzienbare tijd ook weer kwijt zou kunnen raken. Het is helaas niet zoals met aandelen die je dezelfde dag weer van de hand kunt doen.

Als je even alle bedrijven gaat meelen die LUL als acronym hebben, heb je grote kans hem voor veel meer weg te doen,
en anders gewoon een jaartje bewaren, ik geloof er heilig in dat ze met de dag meer waard worden.

Ionstar
17/12/03, 22:36
Das waar... als ik hem voor 2000 dollar had kunnen krijgen had ik het ook wel gedaan, maar 3500 is een toch wat te grote gok voor mijn bankrekening. Maar ik had hem ook kunnen gebruiken om mail adresjes en forwards uit te geven @lul.com. Ik denk dat veel mensen zoiets wel leuk zouden vinden. Nederlandstaligen dan he :)