PDA

Bekijk Volledige Versie : Webmin



Domenico
18/07/02, 20:54
Gebruikt er hier ook iemand daadwerkelijk Webmin (http://www.webmin.com/webmin/) voor zijn klanten?

Groeten,
Domenico

pdreissen
18/07/02, 22:18
Domenico,

We zijn er mee aan de slag gegaan, het pakket werkt best wel goed. Probleem is dat het volgens mijn opinie niet echt goed ingezet kan worden voor klanten.

Oa. sendmail configuratie is niet echt prettig in te stellen (in combinatie met je aliasses).

En op sommige punten schort het in mijn ogen aan security.

Qweb
19/07/02, 11:00
Wij gebruiken webmail dagelijks op al onze servers behalve Cobalts. Ook op onze ServeLinux server hebben wij geen Plesk (of Slash zoals zij dat noemen) draaien, geen behoefte aan. We hebben wel een aantal scripts geschreven om het een en ander te vergemakkelijken bij het toevoegen van het account en dergeleijke, en we zijn bezig om er een module van te maken voor webmin. Met een beetje geluk zal die nog GPL worden ook ;-)

StarInternet
20/07/02, 16:33
Ik heb drie klanten laten testen maar ze vonden het niet echt lekker werken.
We draaien nu op een Cobalt RAQ 4 server.
Binnenkort wordt dat een normale server met Suse 8.0

superior-is
20/07/02, 20:27
Wat hebben mensen toch tegen een Sun Cobalt machine? Voor starters is het ideaal en zelfs de meest n00b klant weet hoe hij met het webinterface vooruit moet. Nadeeltje dat het toch vrij prijzig i.p.v. een kloon, maar dat heb ik er graag voor over (want hij ziet er leuk uit en is maar 1HE).

StarInternet
20/07/02, 21:02
Origineel geplaatst door superior-is
Wat hebben mensen toch tegen een Sun Cobalt machine? Voor starters is het ideaal en zelfs de meest n00b klant weet hoe hij met het webinterface vooruit moet. Nadeeltje dat het toch vrij prijzig i.p.v. een kloon, maar dat heb ik er graag voor over (want hij ziet er leuk uit en is maar 1HE).
Zijn vrij leuke dingen maar ik vertrouw servers met een AMD cpu.
En sommige cobalts hebben dat (onderanderen onze)
Plus moest ik vrij veel zelf alles opnieuw installeren om oude gaten te dichten.
En de Control Panel van de cobalt vind ik nog erg traag vooral als je wat bezoekers op die server krijgt.

superior-is
21/07/02, 15:37
Je bedoelt dat je geen servers vertrouwt met AMD processor? Ik heb nog nooit een AMD proc. zien haperen in een server. Ze worden wel snel warm, maar als je zorgt voor goede koeling dan zie ik verder niet zoveel problemen.

De nieuwste versie (de 550) draait nu wel onder een Intel processor en het webinterface heeft ook een flinke schop onder de kont gekregen. ;)

Zie ook deze pagina (http://www.sun.com/hardware/serverappliances/raq550/features.html)

StarInternet
21/07/02, 20:44
Op zich is die cobalt erg goed qua GUI.
De meeste mensen snappen het.
Maar ik heb er flink aan moeten knutsellen om hem klaar te maken voor de klanten.

En vaak berichten over overload etc,
Maar die server heeft niks te doen.
De grooste website heeft niet meer dan 500 a 1000 hits per dag.
en perl/cgi/asp staat uit bij 99% van de klanten.

Gelukkig mijn server niet (ik beheer hem voor iemand).
En mijn websites blijven gelukkig online.


Origineel geplaatst door superior-is
Je bedoelt dat je geen servers vertrouwt met AMD processor? Ik heb nog nooit een AMD proc. zien haperen in een server. Ze worden wel snel warm, maar als je zorgt voor goede koeling dan zie ik verder niet zoveel problemen.

De nieuwste versie (de 550) draait nu wel onder een Intel processor en het webinterface heeft ook een flinke schop onder de kont gekregen. ;)

Zie ook deze pagina (http://www.sun.com/hardware/serverappliances/raq550/features.html)