PDA

Bekijk Volledige Versie : Dedi, Co-lo?



JohnnyP
13/12/03, 20:50
Hallo beste whtalkers,

Ik zat laatst eraan te denken om iets te huren zodat ik de 'surfers' reselling, webhosting kan aanbieden.
Alleen ik heb geen flauw idee wat ik dan moet nemen.
Ik weet niet wat Dedicated, Co-located allemaal inhoudt.

Dus ik hoop dat jullie me kunnen uitleggen wat dat Dedicated en Co-located nou eigenlijk inhoudt en wat ik moet nemen om reselling, webhosting te kunnen aanbieden.
Voor de rest wil ik wel eens een gemiddelde prijs weten van dat gene dat ik moet hebben om resellers, webhosting te kunnen aanbieden.

Met vriendelijke groet,

Johnny

Phretorian
13/12/03, 21:00
Colocation:
Je plaatst je eigen server in het datacenter en je betaald daarvoor in rackspace en traffic. Iets goedkoper, maar een grotere investering omdat je zelf een server koopt

Dedicated:
Je huurt een server die in het datacenter staat. Traffic betaal je dan ook, maar je hoeft niet in een server te investeren en grote installaties / patches worden meestal ook voor je verzorgt. Je betaald daarom iets meer dan colocation, maar als starter meer interessant omdat een server al gauw 500 euro kost.

Voor reselling maakt het niet zoveel uit welke je neemt je hebt in beide gevallen je eigen server. Wij hebben een dedicated server aanbieding voor 99 euro per maand ... meer informatie hierover staat in de aanbiedingen post ... daar staan naast die van ons ook nog van andere providers aanbiedingen

unex
13/12/03, 21:00
colocating houdt in dat jij zelf een server koopt (dus alle hardware) en deze dan in een rack hangt bij een provider. Je moet dan zelf alles onderhouden maar dan heb je ook een hele server waarvan je zelf mag weten wat je er mee doet.

een dedicated server is ongeveer hetzelfde als colocaten, alleen nu zorgt de hoster voor de server en onderhoud deze voor jou, je krijgt dus een hele server voor je alleen maar je hoeft je geen zorgen te maken over updates, eventuele kapotte hardware etc.

Je hebt ook nog een reseller account, dan geeft iemand jou wat ruimte op zijn server en wat dataverkeer, en dan kan jij dat weer doorverhuren en kan je accounts aanmaken via een control panel.

als iemand hier nog op aan kan vullen of verbeteren doe het gerust ;)

JohnnyP
13/12/03, 23:16
Dus het is het beste om dedicated hosting te nemen?
En dat is ook het goedkoopst?
Kan ik daar trouwens ook Gameservers op hosten?
En owja ik ken iemand die huurt voor 10 euro per maand een server, dat zich bevind ergens in de VS, heeft hij dan Dedicated of Co-located?

Met vriendelijke groet,
Johnny

mihosnet
14/12/03, 00:09
Voor 10 euro? Daar kan je geen dedicated voor krijgen, zelfs niet in de VS. Ik denk dat het om een shared hosting account gaat.

JohnnyP
14/12/03, 02:10
Origineel geplaatst door mihosnet
Voor 10 euro? Daar kan je geen dedicated voor krijgen, zelfs niet in de VS. Ik denk dat het om een shared hosting account gaat.
wat is 'shared hosting' dan weer?
Ik word gek van al die dingen:D

Rik
14/12/03, 03:36
Origineel geplaatst door JohnnyP

wat is 'shared hosting' dan weer?
Ik word gek van al die dingen:D

Moet je geen hoster worden :D

Raptor
14/12/03, 11:16
Waarom wil je zo graag mensen hosting aanbieden. Misschien moet je je er eerst helemaal in verdiepen.

JohnnyP
14/12/03, 12:32
Origineel geplaatst door Raptor
Waarom wil je zo graag mensen hosting aanbieden. Misschien moet je je er eerst helemaal in verdiepen.

Daar ben ik nu mee bezig, om het te leren dan ;)

FSCJasper
14/12/03, 12:39
Johnny, Shared Hosting is reselling..je huurt een deel van iemand anders server. Een dedicated server van € 10,- p/m is onmogelijk, zoals al aangegeven wordt moet dat Shared Hosting zijn. Als je een fatsoenlijke dedicated server wilt, moet je snel denken aan de € 150,- p/m . Als je geen verstand van servers hebt, moet je je server ook nog laten managen, dat weer rond de € 50,- per maand erbij kost. Ik denk dat Shared Hosting (reselling) de enigste mogelijkheid voor je is..

Edit: En je zegt dat je het wilt leren..je leert het niet meteen. Ik ben (helaas) ook niet voorbereid begonnen, en na 2 maanden ongeveer ben ik nog (relatief) makkelijke zaken aant leren. Het is dus een heel leerproces.

JohnnyP
14/12/03, 12:56
Nee dat begrijp ik ook, dat ik het niet meteen leer,
ik wil er ook mijn tijd voor nemen, ik bedoel kom op ik ben pas 15 :P
Ik heb alle tijd ervoor.
Maar ik wil nu al mijn informatie binnenhalen zodat als ik eenmaal ga beginnen niet meteen met van die foutjes zit die beginners maken.

bjorn
14/12/03, 15:39
Maar waarom wil je beginnen met aanbieden van webhosting?
Heb je enige kennis van programeertalen? heb je enige kennis van netwerken? Heb je enige kennis die verband heeft met het aanbieden van deze diensten? Of wil je het gewoon doen omdat je denk dat deze markt verdienstelijk is?

Ik bedoel maar zo maar kun je niet op het net komen met een site waar je deze diensten gaat aanbieden, stel je loopt goed wat dan je kunt niet blijven servers huren na een tijd zal je dat wel ondervinden dat je dan beter een cabinet huurt en je servers zelf aankoopt, daarna ga je nog een grotere stap moeten zetten je eigen serverruimte huren, dat wil dus zeggen je eigen netwerk maken en dat is alles opzich makkelijk maar als je zelfs niet weet wat een thuis netwerk in elkaar zit of je weet ramper wat shared hosting is dan zit je toch met een probleem.

Ik geef je een tip mee, leer eerst goed, koop een paar boeken en tja als den enige kennis hebt kun je er mee beginnen...

Savvas
14/12/03, 15:44
Origineel geplaatst door Rik


Moet je geen hoster worden :D

Precies :D

Rik
14/12/03, 16:19
Beste Johny,

Ik zal je eens wat dingetjes uitleggen...
Als eerste moet je weten dat het runnen van een bedrijf, een serieus bedrijf, geen eenvoudige opgave is.

Meestal begin je een bedrijf vanuit je hobby, of omdat je over een bepaald onderdeel/branche heel veel weet of mogelijkheden hebt.
Met andere woorden, met hetgeen je gaat doen moet je een bepaalde "relatie" hebben, je moet houden van je vak, en er werkelijk ALLES van weten om een stukje van de markt te kunnen pakken.

Als je zo in je eigen "Business" zit dat je daar niet zoveel tijd aan kwijt bent (leren bv), dan kun je er ook je administratie, je marketing en dat soort zaken bij hebben...

Ga je echter "gewoon" maar wat doen, bijvoorbeeld Hoster worden, "want dat verdiend zo verschrikkelijk goed" dan loop je tegen een muur aan waar jij op dit moment echt NIET overheen komt!

Als je alle kennis eerst in je op moet gaan nemen ben je meer als een jaar kwijt, en dan moet je nog hopen dat je een goede leermeester hebt, en de ruimte (lees: servers) om te kunnen oefenen... het geld om software aan te schaffen enz.....

Daarbij komt dan nog eens ALLES wat er bij het runnen van je eigen bedrijf komt kijken, en geloof mij, dat is VEEL...

Mijn advies: ga kijken of je ergens goed in bent, of heb je kruiwagens om in een andere markt geld te verdienen?, doe dat dan !!
De Hostingmarkt is een harde, moeilijke en ingewikkelde markt om in te beginnen als je echt nog nergens van op de hoogte bent (zoals jij nu).

Kijk maar wat je er mee gaat doen ;) het is een goedbedoeld advies ....

bjorn
14/12/03, 16:26
Origineel geplaatst door Rik
De Hostingmarkt is een harde, moeilijke en ingewikkelde markt om in te beginnen als je echt nog nergens van op de hoogte bent (zoals jij nu).

Foutje het is niet alleen voor hem een harde wereld omdat hij het niet kent maar je klanten vinden is ook niet even zo maar, De Hostingmarkt zo als je het mooi kent zeggen Rik, is voor iedereen die er mee begint de eerste twee jaar een harde wereld, je hebt weinig winst. En niet te vergeten je krijgt je belastingsbrief niet bij je eerste jaar maar bij je twede jaar daar bij gaan veel bedrijven weg omdat ze het niet kunnen betalen omdat die brief nogal hoog is. Dus ik denk als je 4 jaar bezig bent met het aanbieden dat je dan pas een stukje van de markt in je handen krijgt!

Anestheologist
14/12/03, 21:49
ja das mooi gezegd van rik en bjorn, daarbij je klantenbestand opbouwen, facturaties, boekhouding die 3-maandelijks moet ingediend worden, ik weet zelfts niet of je getuigschrift van Bedrijfsbeheer hebt ? (wat in België nodig is)

Ik weet ook niet hoe het in nederland staat maar als student "zelfstandig" worden verloopt niet vlekkeloos, je gaat geld verdienen en als je over bepaalde grenzen komt dan gaan je ouders kinderlgeld verliezen en recht op beurzen enzo ...


Je moet BTW-nummer, handelsregister, etc aanvragen wat ook geld kost.

Ondernemen is een leuke stap maar bekijk eerst de administratieve kanten, en dan de technische kanten

(naar mijn mening)

bjorn
15/12/03, 02:31
Origineel geplaatst door Anestheologist
maar als student "zelfstandig" worden verloopt niet vlekkeloos, je gaat geld verdienen en als je over bepaalde grenzen komt dan gaan je ouders kinderlgeld verliezen en recht op beurzen enzo ...


Daar heb je zeker gelijk in! Ik woon ook in belgie maar ik doe het persoonlijk via een omwegentje ik ben wel legaal bezig maar het staat niet allemaal op mijn naam, om mijn 20ste na dat ik 2 jaar bedrijfsbeheer heb gevolcht ga ik alles op mijn naam laten zetten en tegen dan hoop ik persoonlijk dat My Host als iets mooi is en dat het toch zijn doelgroep en doel heeft berijkt...

Ik ben nog maar 16 dus over 4 jaar wil ik dat My Host toch al wat is!
Maar ik ondervind zelf elke dag last door mijn leeftijd geen zin om naar school te gaan want ik doe dit super graag, dus wil gisteren al beginnen werken dan morgen hoor! Want de support van mijn klanten kan ik gewoon niet goed geven, hoe wel ik dit zeer belangrijk vind, ik ben nu wel bezig met een 0800/0900 nummer zo dat men wel toch wat betere support en service krijgt van mij maar je weet zelf ook wel waarschijnlijk als je 20 bent en je bent heel de dag thuis en je kunt heel de dag voor je bedrijf werken dat dat veel leuker is dan achter die schoolbanken te zitten he

Anestheologist
15/12/03, 09:00
Nuja, als je 20 bent en je bedrijfje loopt goed kun je volledig zelfstandig worden...

Maar als je webbedrijfje opricht is het volgens mij niet voordelig om daar fully zelfstandig mee te worden.

beginnen als bijberoep enzo...

bjorn add me ffe op msn: airball_oli@hotmail.com