PDA

Bekijk Volledige Versie : Djibouti verkoopt domeinen aan deejays



Gerrit
13/12/03, 19:44
De .DJ domeinen van het Afrikaanse landje Djibouti worden nu verkocht aan deejays... weer een ccTLD dat verkracht wordt (remember .TV , .FM , .PH en vooral .WS)

Dennis
13/12/03, 19:47
Public domein toch gewoon? Alleen de persoon die het domein heeft overgekocht denkt er mee te kunnen verdienen door de mooie extensie.

Maar .TV bijvoorbeeld is volgens mij van VeriSign (.TV - Television volgens hun)

Maar sommige registrars houden niet vast aan 1 afkorting. Die geven bijna alle mogelijkheden op de frontpage waar .xx de afkorting wel niet van kan zijn (H)

http://www.la/ bijvoorbeeld :)

Congratulations!
This domain will be registered:
arnie.la : $200.00/year (premium domain) Nog vrij?

host3000
13/12/03, 20:33
Huh???
Ik heb al een tijdje holland.dj in m'n bezit, dus zo nieuw is het niet ;)

The MAzTER
13/12/03, 20:46
mag je nu wel of niet zo'n domein reggen zonder dat je iets met muziek te maken hebt?

host3000
13/12/03, 20:55
.dj is een landextensie, dus heeft gewoon niets met muziek te maken.

Dennis
13/12/03, 22:05
Klopt. De registrar wil er gewoon zoveel mogelijk geld mee verdienen en daarom promoten ze het met DeeJay.

Gerrit
13/12/03, 23:25
en hoeveel kost zo'n .DJ ? Waar kan je ze kopen ?


Er zijn tal van extenties waar je als je wil iets moois mee kan doen. SC zou perfect kunnen verkocht worden als "SCotland", als "SportClub" of als "SexClub" (haast je en registreer oral.sc !! :))

Vreemd dat nog geen enkel land de afkorting .PC heeft opgeëist, daar zou ook veel mee te verdienen zijn !

Gerrit
13/12/03, 23:28
Origineel geplaatst door DennisCitus
Public domein toch gewoon? Alleen de persoon die het domein heeft overgekocht denkt er mee te kunnen verdienen door de mooie extensie.

Maar .TV bijvoorbeeld is volgens mij van VeriSign (.TV - Television volgens hun)

Maar sommige registrars houden niet vast aan 1 afkorting. Die geven bijna alle mogelijkheden op de frontpage waar .xx de afkorting wel niet van kan zijn (H)

http://www.la/ bijvoorbeeld :)
Nog vrij?


.LA is de extentie van het Aziatische land Laos, maar wordt door een bedrijf dat geld rook verkocht als het domein van de stad Los Angeles. Op de registratiesite bluffen ze dan ook dat LA de enige stad ter wereld is met een eigen extentie, terwijl ze gewoon de extentie van Laos gebruiken :)
Als er een land zou zijn met .NY zou je het perfect als New York kunnen gaan verkopen.

Arnie verwijst naar Schwarzenegger natuurlijk, en die is gouverneur van California. En in welke staat ligt LA ???
Je begrijpt al waarom hij zo duur is :) Ik vraag me zelfs af of de echte Schwarzenegger het domein juridisch niet zou kunnen opeisen. Een delicate kwestie, want hij heeft wel iets met LA te maken, maar niet met Laos. En hoe oordeelt een rechtbank dan ? Zien zij .LA als een domein voor de stad LA of voor het land Laos ??