PDA

Bekijk Volledige Versie : Enveloppen



neetie
13/12/03, 14:31
Hey People...!!

Ik ben hier nieuw op dit forum.. Ik wil in het komende jaar me eigen hostingsbedrijf runnen.. Mijn designer is momenteel al bezig voor een stijl en een logo...

Mijn vraag is nu of jullie de klanten per post iets sturen? En zo ja wat voor envelop gebruiken jullie dan? Want ik wil ze graag een factuur per post sturen en dan wil ik zo'n half a4tje envelop met mij logo erop. Weet iemand een bedrijf die dit voor niet al te duur aanbiedt?

Alvast bedankt..

René

Dennis
13/12/03, 14:34
Wij gebruiken nu vrij saaie enveloppen, maar zijn ook wel geinteresseerd in mooie Citus-enveloppen in citus-style tegen een lage prijs.

Zijn er mensen die dit al hebben?

TMourik
13/12/03, 14:51
misschien is dit wat?

www.primaprint.nl

neetie
13/12/03, 14:56
Ja daar heb ik echt waar aan... Bedankt! Misschien weet iemand nog een ander bedrijf?

svbeek
13/12/03, 15:03
Wij gebruiken voorlopig gewoon lekker saaie (en goedkope) enveloppen van de office centre ;)

neetie
13/12/03, 15:06
Hehehe, daar zat ik zelf eerst ook aan te denken maar als ik een onderneming start wil ik het gelijk ook goed doen en professioneel over komen ;)

RobbertC
13/12/03, 15:13
Origineel geplaatst door svbeek
Wij gebruiken voorlopig gewoon lekker saaie (en goedkope) enveloppen van de office centre ;) Ik ook, maar dan wel met zo'n mooie zelfplakkende rand ;)

Daar print ik zelf m'n logo, adres en geadresseerde op. In de toekomst wil ik toch eens kijken naar een totaalpakket aan voorgedrukte enveloppen, briefpapier etc.

InstantXs
13/12/03, 16:11
Wij hebben wel "echte" enveloppen.. 1500 stukts laten drukken bij een ECHTE drukker(dus niet digitaal geprint).

zwart + 2 steunkleuren(PMS kleuren) was 350 ex btw..
tja t kost wat, maar dan heb je ook wat.

We hebben trouwens ook gedrukte a4 enveloppen MET en ZONDER venster (van elk 500)

btw... een half a4tje is een a5 ;)

The MAzTER
13/12/03, 16:14
zat net op www.primaprint.nl te kijken, en zoveel kost het nog geen eens.

WebBizz
13/12/03, 16:57
www.drukenbestel.nl

mihosnet
13/12/03, 17:12
Gewoon van de officecentre :)

superior-is
13/12/03, 21:56
Wij hadden pas geleden bij Multicopy zo'n 4000 vlopjes laten drukken. Volgens mij was dat maar 450 euro ofzo. Helemaal niet duur en zeer goede kwaliteit. Ben er zelf erg tevreden over. :)

neetie
13/12/03, 22:39
Oké, bedankt people.. Ik weet genoeg !

Ray
14/12/03, 10:11
hmmz ik ben bezig met een bedrijf oprichten.
Mijn vader heeft ook al z'n eigen bedrijf en zijn kantoor staat naast ons huis. Hier mag ik eigenlijk alles gebruiken wat ik wil.

Nu heeft hij ook een kleurenlaserprinter en vroeg ik me af of het nie veel goedkoper voor mij is om gewoon daarmee de enveloppen te bedrukken en het brierpapier. Of denken jullie dat dit niet zo'n goede kwaliteit zal geven?

montu
14/12/03, 10:52
De kwaliteit zal natuurlijk minder zijn, maar is wel goedkoper zoals je zelf al aangaf.

Samuel
14/12/03, 11:07
Origineel geplaatst door neetie
Hey People...!!

Ik ben hier nieuw op dit forum.. Ik wil in het komende jaar me eigen hostingsbedrijf runnen.. Mijn designer is momenteel al bezig voor een stijl en een logo...

Mijn vraag is nu of jullie de klanten per post iets sturen? En zo ja wat voor envelop gebruiken jullie dan? Want ik wil ze graag een factuur per post sturen en dan wil ik zo'n half a4tje envelop met mij logo erop. Weet iemand een bedrijf die dit voor niet al te duur aanbiedt?

Alvast bedankt..

René

Wij hebben hier een mooi all in one printerke staan dat tot A3 kan gaan, steken onze enveloppekes er vanboven in en drukken er zelf ons logo op

Ik ga er vanuit dat het niet over duizenden en duizenden enveloppen per maand gaat

xserve
14/12/03, 12:28
De kwaliteit zal wel iets minder zijn met een kleuren laser printer. Maar dat zal de normale klant toch niet zien, het gaat er toch ook gewoon om dat post van jou bedrijf herkenbaar is?

Samuel
14/12/03, 18:59
Origineel geplaatst door xserve
De kwaliteit zal wel iets minder zijn met een kleuren laser printer. Maar dat zal de normale klant toch niet zien, het gaat er toch ook gewoon om dat post van jou bedrijf herkenbaar is?

Dat zou ik niet durven zeggen ... het is een Professioneel Model van printer ( vrij groot ) ... en print echt wel in topkwaliteit

montu
14/12/03, 20:28
Dan weet je het antwoord zelf toch al?
Als hij in top kwaliteit print...

RonZo
14/12/03, 20:33
Hey...., we zijn toch allemaal internetbedrijven hier? Dan ga je toch zo min mogelijk per snailmail post versturen? En als het dan echt noodzakelijk is komt het hier gewoon uit de printer vallen hoor :)

InstantXs
14/12/03, 22:05
De kwaliteit van een printer is ALTIJD minder dan van offset druk.
Dit komt oa doordat een printer maar 4 kleuren heeft(yellow,magenta, cyaan, black), alle andere kleuren zijn uit deze 4 opgebouwd.

Wil je het proffesioneel aanpakken dan laat je ze drukken. zo duur is dat niet, maar ziet er gewoon veel beter uit.

RonZo
14/12/03, 22:22
Origineel geplaatst door InstantXs
De kwaliteit van een printer is ALTIJD minder dan van offset druk.
Dit komt oa doordat een printer maar 4 kleuren heeft(yellow,magenta, cyaan, black), alle andere kleuren zijn uit deze 4 opgebouwd.

Wil je het proffesioneel aanpakken dan laat je ze drukken. zo duur is dat niet, maar ziet er gewoon veel beter uit.
Uhmmm.... ik mag je er zeker wel op wijzen dat er tegenwoordig ook (inkjet)printers zijn die ook wat meer aan kunnen dan alleen cmyk??
Ik bedoel maar... onze printers doen maar ff 5760 dpi en dat in "6" kleuren... (lc-c-lm-m-y-k). Als dat op het juiste papier wordt geprint dan ziet geen hond het verschil tussen "drukwerk" en "printjob" :p

InstantXs
14/12/03, 22:26
nee, maar dan zit je weer met het probleem dat je op den duur juist duurder uit bent aan inkt, dan wanneer je het zou laten drukken...

RonZo
14/12/03, 22:31
Origineel geplaatst door InstantXs
nee, maar dan zit je weer met het probleem dat je op den duur juist duurder uit bent aan inkt, dan wanneer je het zou laten drukken...
Stuur jij meer dan 1000 facturen/brieven/enveloppen per maand dan?
Zo ja dan heb je gelijk dat je het laat drukken.

InstantXs
14/12/03, 22:44
nee, lang niet..
maar daarom wil ik nog wel een proffesionele indruk achterlaten.
Misschien komt het wel omdat ik bij een reclame bureau heb gewerkt..
Wanneer je een complete huisstijl laat maken ga je dit natuurlijk niet zelf uitprinten.
daarbij: als je geen geld hebt om het te laten drukken moet je je dan niet afvragen of je niet iets verkeerd doet?

RonZo
14/12/03, 23:22
Origineel geplaatst door InstantXs
nee, lang niet..
maar daarom wil ik nog wel een proffesionele indruk achterlaten.

En dat kan dan ook met de huidige generatie printers :p


Misschien komt het wel omdat ik bij een reclame bureau heb gewerkt..
Wanneer je een complete huisstijl laat maken ga je dit natuurlijk niet zelf uitprinten.

Da's natuurlijk flauwekul :O
Met de huidige mogelijkheden kun je alles zo instellen dat het er perfecto uit de printer komt rollen. Je laat je huisstijl ontwerpen en vervolgens laat je door dat zelfde reclamebureau al je formulieren etc. door hen klaar maken voor alle soorten (digitaal)gebruik. Precies zo ingesteld en het personeel alleen maar dat kan doen met het document wat het mag doen met het document.


daarbij: als je geen geld hebt om het te laten drukken moet je je dan niet afvragen of je niet iets verkeerd doet?
Het gaat niet om het wel of niet geld hebben ergens voor maar om het geld dat je hebt zo effectief mogelijk in te zetten voor dat wat je als bedrijf wilt. Dat is heel normaal in het bedrijfsleven. En als wij berekend hebben dat zoals wij het doen goedkoper is dan prestitieus met duur briefpapier en dito enveloppen naar buiten te treden dan is dat onze strategie. Wij geven liever ons geld uit aan geregistreerde software, goede service, perfecte hardware, etc..
En nogmaals, de huidige genenaratie printers (waar we dus wel geld aan uitgeven) kunnen zeef-, ofset-, of tampondruk voor 99,99999% benaderen. Vraag maar eens een CD-R proefdruk aan :p

Pantsy
14/12/03, 23:24
Yeah right... op sommige punten heb je een beetje gelijk maar verder...

RonZo
14/12/03, 23:26
Origineel geplaatst door TrancePitt
Yeah right... op sommige punten heb je een beetje gelijk maar verder...
Uhmmm tegen wie had je het?

Pantsy
14/12/03, 23:41
Tegen degene die zich aangesproken voelt... jij dus :)

RonZo
14/12/03, 23:46
Origineel geplaatst door TrancePitt
Tegen degene die zich aangesproken voelt... jij dus :)
Leuk dat je je dan ook nader verklaart :rolleyes: in je post :X

Pantsy
14/12/03, 23:48
Nou kijk, drukwerk is opzich helemaal niet zo prijzig als je het in wat grotere getallen laat drukken. Met normale printers komt de kwaliteit misschien wel in de buurt maar de toners gaan niet lang mee (welke gewoon belachelijk duur zijn).

Dat is een klein stukje toegelicht.

RonZo
15/12/03, 00:12
Origineel geplaatst door TrancePitt
Nou kijk, drukwerk is opzich helemaal niet zo prijzig als je het in wat grotere getallen laat drukken. Met normale printers komt de kwaliteit misschien wel in de buurt maar de toners gaan niet lang mee (welke gewoon belachelijk duur zijn).

Dat is een klein stukje toegelicht.
Vertel mij nix over drukken in aantallen ;) We doen niet anders maar dan alleen op CD's :p
En ook daar geldt hoe hoger de oplage hoe goedkoper :)

Maar wat doen wij nou met briefpapier.... Bijna niets. Facturen gaan per email en de enkeling die er op staat om het per snailmail wenst te ontvangen....

Het ging er toch d8 ik om of je als beginnend bedrijf maar gelijk ff honderden of duizenden stuks briefpapier en bijbehorende enveloppen moest laten drukken.
En wat ik dus wil zeggen is dat het met de huidige generatie printers niet echt noodzakelijk is.
Men kope een behoorlijke printer dat op 2880 tot 5760 dpi kan printen € 149,00 - bijbehorende cartridges € 50,00 - 90 grams papier 500 vel €6,00
Nah dan kom je toch niet hoger dan 3 eurocent per volledig geprint a-4tje uit?
Leuk hoor al dat drukwerk.... dat komt dan op 2 eurocent uit maar heb je ineens een wijziging in je gegevens dan moet het wel ff weer opnieuw gedrukt worden. Uiteinedelijk blijkt het dan allemaal duurder te zijn dan wanneer het uit je printer komt rollen ;)

Pantsy
15/12/03, 00:17
Dan hebben wij een duidelijk meningsverschil ;)

InstantXs
15/12/03, 00:20
ik kan je garanderen dat iedereen met normale ogen het verschil tussen print enoffset kan zien.
zeker met pms kleuren is dit verschil DUIDELIJK te zien.

RonZo
15/12/03, 00:27
Origineel geplaatst door TrancePitt
Dan hebben wij een duidelijk meningsverschil ;)
Mensen verschillen...., meningen ook gelukkig :)

RonZo
15/12/03, 00:28
Origineel geplaatst door InstantXs
ik kan je garanderen dat iedereen met normale ogen het verschil tussen print enoffset kan zien.
zeker met pms kleuren is dit verschil DUIDELIJK te zien.
Zie ^^ ;)

Ray
15/12/03, 09:02
Hmmz voor het ontwerp van je hele huisstijl doen jullie dit zelf? Of hebben jullie dit laten doen?

Ik moet eigenlijk nog een logo hebben, en hebben jullie de huisstijl van de website laten maken. Of de website van de huisstijl?


Dus drukwerk kost maar 2€-cent per vel bij een aantal van 500 ongeveer?

xserve
15/12/03, 18:13
Drukwerk kost veel meer dan 2 cent per vel. Reken maar dat je ongeveer tussen de 100 en de 300 euro kwijt bent voor 1000 papieren als je er een paar kleuren in hebt.

En printen met een kleuren-inkjet-printer kost echt VEEL meer dan dat je even naar een drukker gaat.

Maar als je niet echt een duidelijke huisstyle hebt dan is het inderdaad zonde om het te laten drukken, als je weer eens van huisstyle verandert omdat je opeens een andere smaak hebt dan kun je het beter zelf printen ja. Of bedoel je dat niet RonZo?

Bestlevel
15/12/03, 19:53
Ik heb bij multicopy een vrij grote onderneming eens een offerte aangevraagd.

Dit waren de prijzen:

500 vel briefpapier eenzijdig bedrukt in een PMS-kleur + zwart
op 90 grams papier EUR 153,-

1000 vel als boven omschreven EUR 180.-

500 vensterenveloppen A5 eenzijdig bedrukt in een PMS-kleur + zwart, envelop
90 grs. EUR 175,-

1000 enveloppen als boven omschreven EUR 228,-

Prijzen op basis van aan te leveren grafisch verwerkbare digitale bestanden
en exclusief BTW.

xserve
15/12/03, 21:13
Dat zijn naar mijn ervaring wel redelijke prijzen.

Dat red je echt niet met een inkt-jet printer, die prijs.

RonZo
15/12/03, 22:39
Origineel geplaatst door xserve
Drukwerk kost veel meer dan 2 cent per vel. Reken maar dat je ongeveer tussen de 100 en de 300 euro kwijt bent voor 1000 papieren als je er een paar kleuren in hebt.

En printen met een kleuren-inkjet-printer kost echt VEEL meer dan dat je even naar een drukker gaat.

Maar als je niet echt een duidelijke huisstyle hebt dan is het inderdaad zonde om het te laten drukken, als je weer eens van huisstyle verandert omdat je opeens een andere smaak hebt dan kun je het beter zelf printen ja. Of bedoel je dat niet RonZo?
wjah zo kun je het ongeveer stellen.
Kijk als je niet wekelijks 100 brieven de deur uit duwt maar 10 dan is het zelf printen gewoon goedkoper.
Zoals ik al eerder schreef, facturen zenden wij per email en de klant kan door in te loggen op een bepaalde url de openstaande of nieuwe facturen bekijken. Als we es een "brief" versturen dan is het een herinnering en dat zijn er hooguit 8 per week.
Als wij dan 1000 vel laten drukken voor 180 euro dan doen wij daar ca. 125 weken mee.... ruim 2 jaar dus :/ En per vel kost dat dan 0,18. Tel daar dan nog ff gemiddeld 0,04 aan inkt bij voor de tekste die op dat vel komt en je zit al aan de 0,22 per brief.

Nu een andere berekening.....
Epson stylus photo aanschaf 149,00 in 3 jaar af te schrijven is 49,66 per jaar bij 8 brieven per week is 0,11 per brief (natuurlijk gebruik je die printer ook voor andere printjobs dus ligt het eigenlijk lager maar goed....).
1x zwarte cartridge en 1x kleuren goed voor in totaal 800 prints is 51,00
dus 0,06 per print.
We zitten dus nu op de 0,17 per brief.
Maar daar komt natuurlijk nog het papier bij, 90 grams 500 vel... 0,01 per vel is alle uiteindelijk slechts 0,18 per vel ........
En dat bij slechts 8 brieven per week is dat dus 0,04 per vel goedkoper dan drukwerk :p

En geloof me een inkjetprinter op 5760 dpi geeft ècht de zelfde kwaliteit als regulier drukwerk ;)

superior-is
16/12/03, 09:54
Origineel geplaatst door RonZo

En geloof me een inkjetprinter op 5760 dpi geeft ècht de zelfde kwaliteit als regulier drukwerk ;)

Dat ligt een beetje aan je huisstijl. Bij ons is bijvoorbeeld de gehele achterkant van een a4tje rood. Print dat maar eens uit. ;)

RonZo
16/12/03, 23:37
Origineel geplaatst door superior-is


Dat ligt een beetje aan je huisstijl. Bij ons is bijvoorbeeld de gehele achterkant van een a4tje rood. Print dat maar eens uit. ;)
Maar dan betaal je ook geen 180 euro voor 1000 vel :p

Dreas
16/12/03, 23:42
Wij gaan er vanuit dat de klant geinteresseerd is in de informatie van de brief en dat het geheel er verzorgt uitziet. Dat de kwaliteit niet 100% professioneel is als je er met een vergrootglas boven gaat hangen maakt ze echt niet uit ..

Wij hebben vensterenveloppen met brede venster waarachter op ons briefpapier precies het logo verschijnt (of ten minste ons bedrijfsnaam) met daaronder het adres waar de brief naartoe moet.

Ziet er netjes uit en verder erg simpel toe te passen.

superior-is
17/12/03, 09:22
Origineel geplaatst door RonZo

Maar dan betaal je ook geen 180 euro voor 1000 vel :p

Nee dat klopt -> 117,50 per 1000.