PDA

Bekijk Volledige Versie : overzetten naam



domeinverkoop
12/12/03, 09:18
Ik heb een aantal domeinnamen die ik moet overzetten naar een andere eigenaar. Ik heb bij drie.Org namen die naam van de eigenaar al veranderd, maar nu krijg ik een mailtje terug dat die ze niet kan overhalen en dat hij misschien gelocked is? Volgens het bedrijf waar ik ze heb geregistreed zijn ze dat niet. Wat doe ik nu fout dan?
Tevens voor een.com naam heb ik dit ook, daar kan die nieuwe eigenaar hem ook niet van overhalen.

Phretorian
12/12/03, 14:24
met .com en .org moet de huidige ISP een goedkeuring geven. Deze blocking is dus dat de huidige ISP niet het mailtje van de registrar heeft beantwoord of gezegt heeft dat die klant nog niet overmag (met als reden dat het b.v. niet betaald / opgezegt is)

ik heb daar in NL ook last van gehad bij vuurwerk ... sterker nog ... inmiddels na bijna n jaar nog steeds niet over gezet is :(

paas
12/12/03, 16:38
Wanneer een domein gelocked is kun je het niet overzetten/verhuizen.
Locking wordt vaak automatisch ingesteld. Meestal wordt locking, nadat het domein bijv. 6 weken geleden in geregistreerd, ook weer automatisch verwijderd.

Daarnaast moet inderdaad, de huidige ISP, goedkeuring verlenen.

De tenaamstelling van het domein maakt niet zoveel uit. Wel het administratief email-contact. Daar wordt namelijk automatisch het bericht naartoe gestuurd wanneer iemand het domein wil verhuizen.

De huidige ISP hoeft dan alleen maar op "OK" te klikken, en het domein kan binnen 1 werkdag helemaal zijn verhuisd.

domeinverkoop
12/12/03, 17:56
Maar moet ik dan een trade opstarten?
Ik dacht dat ik deze zelf handmatig kon overzetten? De naam staat al op die van de rechtmatige eigenaar namelijk. Maar ik heb bijvoorbeeld de nameservers niet veranderd. Moeten die dan ook verandert worden in di van de toekomstige eigenaar
?

Rico
12/12/03, 20:03
Je kan een domein gewoon pushen bij sommige registrars b.v Enom, namecheap, godaddy en VELEN anderen.
Al verkoop je een domein pull je gewoon het domein naar je favoriete registrar, en zal de koper wel alles naar zijn wens omzetten

Registrar zal automatisch de lock eraf halen.