PDA

Bekijk Volledige Versie : meningen over cpanel



gijs
11/12/03, 14:36
Beste webhosters,

Momenteel heb ik een kleine non-provit webhosting community. Simpel debian bakje, met mail (plus spamfilters), webhosting, MySQL, PHP en sommige users shell toegang.

Hosting is gratis, beheer is gratis (ik), website is gratis gemaakt. Heerlijk gratis allemaal. De enige beperking is dat de users wat leuks met hun account doen (vette website ofzo).

Ik heb rond de 60 gebruikers, sommige snappen er allemaal niet zoveel van. Ik word soms gek van de vragen en veel dingen worden niet gebruikt omdat niemand weet hoe ze werken.

Momenteel doe ik het beheer met de hand en via Webmin (soms erg handig), en mijn gebruikertjes kunnen een beetje pielen in Usermin. Echter veel snappen het niet, en dit kan ik ook wel begrijpen.

Mijn aandacht werd gewezen op cPanel, en als ik de screenshots zie voldoet dit eigenlijk wel zo'n beetje aan mijn eisen. Nu lees ik op de website dat de Debian versie nog in ontwikkeling is. De non-provit licence kost $30,-, ik denk dat ik daarvoor in aanmerking kan komen.

Nou zijn mijn vragen, voordat misschien onnodig mijn tijd ga verspillen:

> Wat zijn jullie ervaringen met cPanel (en debian)?
> Heb ik zelf nog genoeg vrijheid naast cPanel om handmatig teconfiggen?
> Zijn er nog andere zeer goede alternatieven?


Bedankt in geval van feedback,

Gijs Molenaar
beheerder looze.net community

FSCJasper
11/12/03, 16:52
Ik weet alleen dat Cpanel heel handig, makkelijk en gewoon goed is. Ik ben daar heel tevreden over,gebruik het ook. Ik raad het je wel aan, ookal is het iets duurder dan andere panels.

kickuh
11/12/03, 21:23
cpanel en debian zijn lang niet zo compatible als cpanel en redhat

ik draai redhat 7.3 met cpanel. Als een zonnetje... werkelijk waar...
ik hoef nooit meer in de root updates uit te voeren, of me druk te maken over security updates.... wordt allemaal automatisch aangegeven en geinstalleerd met een klik op de link...

Erg handig...

gijs
12/12/03, 12:25
Maar je hebt debian + cPanel geprobeerd?

Wat werkt er dan niet zo fantastisch?