PDA

Bekijk Volledige Versie : Bluepark / Adloox



chielsen
09/12/03, 14:57
Bluepark is een onderdeel van Adloox Industries. Het is een bedrijfje van een vrij berucht persoon op het internet.

Vroeger is Adloox gestart als een webmasterprogramma waar je geld kon verdienen. Ik deed daar toen aan mee, en had dus referrallinks naar die site geplaatst. Dit was nog op een site gehost bij wanadoo (gratis ruimte). Aangezien ik dat al tijden achter me heb gelaten en ook al tijden niet meer bij wanadoo zit, heb ik die site gewoon laten 'wegrotten'.

Tot opeens, ik mails kreeg dat ik de naam "Adloox" misbruikte. Ze eisten dat ik de naam zou verwijderen. Dit is erg triest want ten eerste deden die links niks meer, ten tweede kwamen alleen zij op die site ong, en wie maakt zich nu druk op zoiets???

Zij wel, ze hebben me zelfs een brief gestuurd. Nu kreeg ik laatst een factuur. Om toch maar vreemde acties te ontwijken heb ik ff met wanadoo gebeld en het laten verwijderen.

Echter, deze vreemde acties heb ik ook op een forum geplaatst. De mensen daar zijn op de hoogte van de acties van deze persoon, dus is de sfeer niet echt positief. Er kwamen toen meer mensen die zelfde mailings als ik hadden gehad, en andere akkefietjes.

Nu eisen ze van mij dat ik die discussie laat verwijderen (ik ben er geen beheerder). Tevens moet ik in een contract vastleggen dat ik nooit meer kriktiek plaats, en op dat forum mag ook nooit meer kriktiek worden geplaatst.

Dat is dus dikke onzin. Als ze niet tegen kriktiek kunnen is dat hun probleem. Moeten ze het maar oplossen / niet veroorzaken.

Omdat ik dus niet accoord ga met hun belachelijke voorwaarden, willen ze een deurwaarder sturen en een rechtzaak aanspannen. Nu heb ik wel meer mensen zo horen blaten, maar hen ik zie het ook nog echt gaan doen.

Maar wat kunnen ze mij doen? Ik heb gewoon gedaan wat ze wilden. En sinds wanneer mag je geen kriktiek op een forum plaatsten (1 forum, geen laster oid).


Zoals je dus al snapt wil je je niet inlaten met zulke mensen (als klanten). Wat me ook opviel is dit:

Op de site bluepark.nl staat een reactie van een klant die erg tevreden is. Deze klant zegt eigenaar van de site jouwmening.nl te zijn. Echter, op die site staat duidelijk dat het een initiatief is dezelfde persoon als de eigenaar van bluepark.nl


Bluepark is dus echt een dikke afrader (de eigenaar had al een slechte naam). Ze kunnen toch echt niets voorelkaar kunnen krijgen?

m@rcel
09/12/03, 15:10
Tot opeens, ik mails kreeg dat ik de naam "Adloox" misbruikte. Ze eisten dat ik de naam zou verwijderen. Dit is erg triest want ten eerste deden die links niks meer, ten tweede kwamen alleen zij op die site ong, en wie maakt zich nu druk op zoiets???


Dit stukje snap ik eigenlijk niet helemaal...

Maar goed... je mag best je mening betreffende een provider op het Internet plaatsen. Het lijkt me sterk dat ze je hiervoor kunnen aanpakken... zelf zou ik dat in elk geval erg kinderachtig vinden, mits je natuurlijk erg gekke dingen hebt uitgehaald ;)

Bluepark zit in ieder geval bij Interxs in het netwerk.

Dennis
09/12/03, 15:19
Vaag bedrijf, jij hebt een link geplaatst naar adloox.nl?
Wat voor site had je?
Wat was de naam van de link?
Hoezo is meneer Bos ook eigenaar van Adloox?

Die logica van btw. van dingen die zij betalen snap ik ook niet helemaal. Zij betalen je toch? Waarom doen ze zowel met als zonder 19% btw? (Bij resellers in het menu)

chielsen
09/12/03, 15:31
Ik had een site, met oa een formuliertje waar mensen aan konden vinken welke nieuwsbrieven ze wilden ontvangen. Als ze dan ook nog hun e-mailadres meegaven, werden ze bij die nieuwsbrieven ingeschreven. Als adloox dan hen mailde kreeg ik daar geld voor.

Onderaan dat formuliertje stond nog een referral link met de tekst "I.S.M Adloox".

Over dat geld... Hij is met deze dienst zomaar gestopt. Veel mensen hadden een aardig bedrag opgebouwd en velen hebben dat nog steeds niet gekregen.



Dit stukje snap ik eigenlijk niet helemaal...


Daar vertel ik dat ik e-mails van hen kreeg dat ik die link van die pagina moest verwijderen.

Maar:

- Die link ging naar een niet bestaande pagina op hun site
- DIe link stond op een site waar al eeuwen maar wat aangedaan was en waar nooit iemand op komt.
- Het erg sneu is dat je je hier zo druk om maakt.

chielsen
09/12/03, 15:34
Origineel geplaatst door DennisCitus
Hoezo is meneer Bos ook eigenaar van Adloox?


Nee, das iemand die niet bestaat (nou ja, er zijn er genoeg die zo heten).
Op de site jouwmening.nl en dan "over ons" staat duidelijk dat meneer Kalfsbeek de oprichter is, niet meneer Bos.

chielsen
10/12/03, 18:54
*bump*, reageer eens! Kan ie wat doen of niet.


Ik heb nu nog een mail gekregen dat deze thread weg moet, anders klaagt ie me aan wegens smaad. Dit is gewoon gegronde kritiek. Wat hij doet is bedreiging oid of niet?

electric
10/12/03, 19:20
Ik snap niet zo waar Bluepark / Adloox zich allemaal zo druk om maken.
en dat mailtje lijkt inderdaad op bedreiging omdat je ze verder niet zwart maakt maar een gegronde mening/kritiek geeft. zou daar dan ook maar weinig aandacht aan besteden.

ik weet niet of Bluepark / Adloox hier op de forum zitten maar als dat wel zo is zouden ze misschien ( als ze zo volwassen kunnen zijn ) hier duidelijk vermelden wat het probleem nou is.

@chielsen: ik wil je gerust hier mee verder helpen. als je wilt kan je me een PB sturen met verdere info :)

chielsen
10/12/03, 19:30
Ja ze zitten hier op het forum. Anders wisten ze ook niet dat ik hier een thread was begonnen.

Ik heb ff gezocht op bluepark en er kwam een recente tread in voor, waar ook al iemand problemen met hen had. Er werd verder ook in gezegd dat ze sowieso al niet erg netjes te werk gaan.


Ook heb ik ff de letterlijke betekenis van "smaad" opgezocht.
Dit is "aantasting van iemands eer of goede naam in woord of geschrift => hoon".

Maar wat is nou zo ironisch, het blijkt dat er geen sprake is van eer of goede naam :)

@electric, bedankt voor het aanbod. Ik zou graag informatie van je willen hebben, maar ik probeer het gewoon met adloox op te lossen (alhoewel ik daar weinig kans in zie).

electric
10/12/03, 19:48
dat soort bedrijven gooien tegenwoordig maar met dure woorden zoals smaad e.d. en dan soms zonder dat ze eigenlijk weten wat 't betekend :p
Nooit geweten dat je eigen mening ( en dan nog een goed gegronde mening ) uiten tegenwoordig ook al onder "smaad" valt :p

chielsen
10/12/03, 19:51
Ja, iedereen die ook maar een beetje kriktiek geeft kan je aan gaan klagen. We nemen alles over uit amerika, wist je dat nog niet?? ;)

Mog
11/12/03, 01:32
Altijd maar weer die advocaten en die rechtszaken,
bel die lui eens op en vraag wat t probleem is als je t wil weten.




ff zoeken doet wonderen;

M. Kalfsbeek
Olof Palmelaan 16
9649 BH MUNTENDAM
0598-632454

Arjanvt
11/12/03, 17:51
TIP: Laat Adloox maar een rechtszaak aanspannen.

Mijn broer is in het verleden ook meerdere malen bedreigd (door een bekend internet bedrijf) met rechtszaken en deurwaarders. Omdat m'n broer bang was geworden heeft hij aan een aantal eisen van hun voldaan toendertijd.

Uiteindelijk kwamen er meer bedreigen met rechtszaken (en nog veel meer stierepoep) waarna mijn vader hierachter een stop heeft gezet door zelf een rechtszaak aan te spannen tegen dat internetbedrijfje. De rechtszaak duurde iets minder dan een jaar en de rechter heeft ons in het gelijk gesteld. We hebben ook een behoorlijk bedrag aan schadevergoeding teruggekregen.... en geloof het of niet, m'n vader had dit bedrag volledig uit z'n duim gezogen...

Ik zeg dus niet dat je die rechtszaak easy wint, maar Adloox zal voor hun aanklacht met KEIHARDE bewijzen moeten komen.

Kortom, laat je niet zomaar intimideren maar denk tegelijkertijd ook goed na over wat je gaat doen...

hope it helps.... succes...

Phretorian
12/12/03, 09:22
Het wordt steeds gekker hier in nederland

Arjanvt
12/12/03, 16:39
Ja idd...

Maar mensen laten zich te snel intimideren door woorden zoals: "rechtszaak" of "deurwaarder"....

Keuningen
13/12/03, 17:24
Ik zou als ik jou was als je een beetje lef hebt een proces tegen die lui aanspannen wegens dreigen met rechtzaken zonder ongegronde redenen en het jou ontnemen van het recht op een eigen mening.

Als je nog een beetje jong bent onder de 20 ofzo... laat je vader de zaak aanspannen en hang een lulverhaal op over emotionele problemen door dit probleem :)

Of anders in eerste instantie gewoon een overdreven brief ofzo ...

timespot
15/12/03, 02:03
Beste chielsen,

Neem het met een korrel zout de heer Kalfsbeek weet denk ik niet waar die over praat. Neem anders eens contact op met een rechtswinkel die willen je graag even helpen met deze ONZIN !.

Mvg, Timespot

chielsen
16/12/03, 13:06
Ja, ik wist allang dat het onzin was hoor. Ik heb ook dubbel gelegen toen ik die facturen enzo kreeg.
Maar ik zit niet echt op een rechtzaak te wachten, en wilde ook ff andere meningen over dit voorval horen. Maar goed, ik heb weer een e-mail gehad.

De heer Kalfsbeek begint al in te binden. ALs ik nu netjes deze discussie afsluit en schriftelijk bevestig geen andere discussies te beginnen, dan is het voor hem goed. Zo goed ben ik nou ook weer niet natuurlijk.

Ik heb hem gezegd dat ik heb gedaan wat ie van me in eerste instantie wilde (link weg). Meer ga ik ook echt niet doen hoor. Ik laat me al helemaal niet voorschrijven of ik wel of geen kriktiek plaats.

electric
16/12/03, 15:14
Vrijheid van menings uiting.. hebben ze daar wel eens van gehoord ? :)
ik VIND ( ja, dit is een mening :) ) dat de heer Kalfsbeek eens moet opgroeien en niet zo kinderachtig moet gedragen. 't enige wat hij nu veroorzaakt is slechte reclame.

Blurp
16/12/03, 15:33
ik VIND dat dat wel voor meerdere mensen geldt

electric
16/12/03, 15:39
Origineel geplaatst door Blurp
ik VIND dat dat wel voor meerdere mensen geldt
Tja, wie de schoen past...