PDA

Bekijk Volledige Versie : [windows] Merak + Spamassassin werkend krijgen?



mabit
09/12/03, 11:16
In principe heb ik Spamassassin 2.70 werkend gekregen op mijn Windows server, is ook niet zo gek moeilijk zijn goede how-to's voor te vinden:

http://www.openhandhome.com/howtosa260.html

Maar nu krijg ik e.e.a niet lekker met Merak samenwerkend. Ik dacht altijd dat SpamAssassin het orginele bestand (dat je als parameter meestuurt) kon wijzigen. Maar het kan alleen van file1 file2 maken (volgens mij) waarbij file2 dan een opgeschoonde versie van file1 is.

In merak kan ik voor iedere externe sender een executable aanroepen met als parameter het mailbericht. Dit gaat allemaal goed. Maar het eind resultaat: opgeschoonde mail in de popbox wil nog niet echt werken.

Daarnaast vindt ik dat SpamAssassin ook vrij langzaam is. Het scannen van 1 bericht duurt circa 5 seconden. Ik heb de 3 opties die niet onder Windows werken uitgezet (zie de uri hier boven).

Ik gebruik nu de instant anti-spam van Merak, en die is mij te vaag. Een hoop false postive's, berichten van hotmail.com worden standaard als Spam aangemerkt (door de DNS blacklists), ik kan niet zien op basis van welke argumenten iets als Spam wordt aangemerkt. Een met de hand getikt mailtje in OE kan zomaar Spam-Percentage van 50% mee krijgen, terwijl dat het absoluut niet is.

Wie heeft SpamAssassin + Merak werkend? Is het bij iedereen zo langzaam? Zijn er betere (open source) anti-spam tools van dezelfde kwaliteit.