PDA

Bekijk Volledige Versie : Mohaa Gameserver



CQB Navy
08/12/03, 19:32
Geachte Forumlezers,

Ik ben van plan om in de eerste instantie een (1) gameserver te plaatsen in het netwerk van Leaseweb.

We hebben een leuke offerte gekregen maar ik wil toch eerst met de collega's van ideeen wisselen.

De server zelf zal plaats moeten geven aan 10 clans met pub en private servers.

Totale datatraffic bij de offerte bedraagt 750 Gb.

Mijn vraag is:
Is de datatraffic voldoende?

Heeft iemand ervaring met linux als gameserver vooral op het oog van remote beheer mocht een van de clients crashen?

Gaarne jullie reactie en of aanbevelingen.

Rob

Keuningen
08/12/03, 19:41
Ik raad je aan zonder eigen belang, ik ken de jongen zelf amper, even contact op te nemen met "Arjan" (http://www.webhostingtalk.nl/member.php?s=&action=getinfo&userid=1226).
Hij is gerelateerd met www.clanpoint.com .
Deze hebben een SUPER controlpanel voor gameservers.

Leaseweb zou ik als ik jou was links laten liggen, om de reden dat ik daar de laatste tijd veel slechte dingen over hoor van collega hosters op dit forum.

Kom je er echt niet uit, PM dan maar je nummer.

Zelf doe ik nix met gameserver hosting op het moment...

Deimos
08/12/03, 19:44
Origineel geplaatst door Keuningen

Leaseweb zou ik als ik jou was links laten liggen, om de reden dat ik daar de laatste tijd veel slechte dingen over hoor van collega hosters op dit forum.
Wat offtopic, maar ik zie zulke adviesen altijd graag onderbouwd. Want iets roepen kan iedereen en vooral in de hostingwereld. Zodra je om beargrumentatie vraagt wordt het echter vaak heel erg stil....

wdv
08/12/03, 19:51
Origineel geplaatst door Keuningen
Leaseweb zou ik als ik jou was links laten liggen, om de reden dat ik daar de laatste tijd veel slechte dingen over hoor van collega hosters op dit forum.

Ik kan jou net zo makkelijk vertellen dat wij prima ervaringen met hun hebben. Niet slim om adviezen te geven op basis van andermans ervaringen.

Keuningen
08/12/03, 20:09
Ik dacht niet gezegd te hebben dat ik geen slechte ervaringen met ze heb gehad. Ik wou alleen even eigen ervaringen er buiten laten.

wdv
08/12/03, 20:12
Origineel geplaatst door Keuningen
Ik dacht niet gezegd te hebben dat ik geen slechte ervaringen met ze heb gehad. Ik wou alleen even eigen ervaringen er buiten laten.

Je klonk als: Ik heb van mijn oom gehoord dat de vriend van zijn zus... etc ;)

Deimos
08/12/03, 20:16
EN nu ben ik toch benieuwd naar de beargumentatie waarom jij ze slecht vind. Want die heb ik nog altijd niet kunnen vinden in dit topic.

The MAzTER
08/12/03, 20:53
...

PimEffting
08/12/03, 21:16
Enige minpuntje van Leaseweb kan zijn dat ze per kwartaal incasseren. Maar als je iets serieus wilt doen, maakt dat natuurlijk niet zoveel uit.

Keuningen
08/12/03, 22:13
Waarom dat zo is, dat speelt nog tussen mij en hun.
Daarom zal ik hier ook geen details posten.
Ik weet dat er op dit forum een aantal mensen zijn die mijn ervaring delen.

The MAzTER
08/12/03, 22:19
...

wdv
08/12/03, 22:27
Origineel geplaatst door The MAzTER
nah, dat is nog niet zo'n groot minpunt. Enige min punt is juist dat ze ¬ 0.015 per MB rekenen (achteraf), komt neer op 15 euro per GB

Je mag zelfs op de laatste dag nog upgraden naar een groter datapakket...

royen99
08/12/03, 23:30
Qua bandbreedte durf ik niet veel te zeggen maar zekers aan te raden om deze onder linux te draaien.

Zelf draai ik momenteen een test Call of Duty server (qua server lijkt deze heeeeel sterk op mohaa. en :
1) Tot nu toe niet gecrashed (2 weken non-stop)
2) Bij 'test crashes' (gewoon gekilled) via cronjobje na 5 mins online
3) Minder cpu load/mem usage als W2K3

Draai een 12 slots makkelijk op een P3 600, load average 0.02, 112mb mem voor de cod. (512mb op server).
Server is o.a. ook primairy dns en MX voor 20 (low usage) domains.

mihosnet
09/12/03, 00:06
Origineel geplaatst door Unexplained
Enige minpuntje van Leaseweb kan zijn dat ze per kwartaal incasseren. Maar als je iets serieus wilt doen, maakt dat natuurlijk niet zoveel uit.

Bij €1000p/m + mag je per maand betalen. Ik heb zelf enkel positieve ervaringen met leaseweb.

CQB Navy
09/12/03, 02:49
Ok ff wat specs
Gigabyte Mobo PIV 2.6
1 Gig Ram
40gb Hdd 7200 ide mirrored

U2 kast GS-SR202T
300 watt voeding

Denk dat dit toch voldoende moet zijn voor 10 clients, hoorde ook dat het aantal clients afhankelijk is van de videocard (advies hierin?)

Het punt is dat wij geen ervaring hebben met linux gameservers en bv een remote beheers module speciaal voor de clients zou idd ideaal zijn.

Deimos
09/12/03, 07:53
Origineel geplaatst door CQB Navy

... hoorde ook dat het aantal clients afhankelijk is van de videocard (advies hierin?)
Dit is complete onzin zeker als je linux draait. De videokaart in je server heeft niets maar dan ook niets te maken met de kwaliteit van je gameserver. Een onboard vga kaartje is meer dan voldoende,

MrGlass
09/12/03, 16:42
zijn het nu 10 servers of 10 spelers?!?

CQB Navy
09/12/03, 17:45
10 virtuele pub of private servers met max een aantal slots (lees spelers) op 1 fysieke server.

The MAzTER
09/12/03, 19:38
...

CQB Navy
09/12/03, 23:11
wat raad je me aan?

We hebben geen ervaring met gameservers dus iedere raad aanbeveling is welkom.

The MAzTER
09/12/03, 23:47
4 van 12 slots ofzo. misschien 5. Als het alleen clan servers zijn max 8, maar eerder 6 dan 8.

Het is allemaal wel mogelijk om er 10 te draaien maar ik vind dat de kwaliteid er te veel onder te lijden heeft. Veel te veel lag/ping problemen e.d. voor de spelers.

Keuningen
10/12/03, 04:25
wat Master zegt klopt wel, heb ervaring van een lan dat het netwerk er niet zo toedoet bij gameservers, of hij nou 100 of 10 Mbits hangt, als de specs maar voldoende zijn.

Idd is het niet boeiend wat voor VGA-kaart je neemt.

Kijk hier anders maar een keer:
http://www.pure-mohaa.co.uk/forum/

Phobos
10/12/03, 11:01
Origineel geplaatst door Keuningen
Ik raad je aan zonder eigen belang, ik ken de jongen zelf amper, even contact op te nemen met "Arjan" (http://www.webhostingtalk.nl/member.php?s=&action=getinfo&userid=1226).
Hij is gerelateerd met www.clanpoint.com .
Deze hebben een SUPER controlpanel voor gameservers.

Leaseweb zou ik als ik jou was links laten liggen, om de reden dat ik daar de laatste tijd veel slechte dingen over hoor van collega hosters op dit forum.

Kom je er echt niet uit, PM dan maar je nummer.

Zelf doe ik nix met gameserver hosting op het moment...

Ik heb zelf ook erg slechte ervaringen met deze provider idd, maar dat is niet van belang lijkt mij.


Is dat control panel gratis or what?

CQB Navy
10/12/03, 17:48
Ok ik heb dus begrepen dat met onze spec de server max 8 clients kan draaien, had altijd gedacht dat dat meer zou zijn.

Bij LeaseWeb krijg ik dus 750gb datatraffic ik neem aan dat dit in de eerste instantie voldoende is?

Of zeggen jullie dat is te weinig?

De clients zullen in principe dus 20 man public servers zijn (maximaal)

Ik verwacht echter niet dat ze de hele tijd vol zitten.

The MAzTER
10/12/03, 19:46
8x 20? dus 160 slots totaal? en public?

vergeet dat maar. maak er 4 public slots van 20 van en probeer het eens. misschien dat je zelfs naar terug naar 3 moet.

die 750 zou voldoende moeten zijn denk ik. Weet niet hoe gelieft het spel is.

CQB Navy
11/12/03, 00:53
Nee hoor, het zijn 3 van 20 man public.
Ik heb nl al 3 clans die dat willen, het resterende gedeelte is wat de eventuele andere clans willen, dus of private of public.

Maar kan ik dan beter een dubbele cpu nemen of volstaat een enkele cpu?

Het spel op zich zelf is vrij oud, maar is nog zeer geliefd bij het online gamed public.

In de toekomst willen we dan ook mohaa gerelateerde games aanbieden dus moeten we met deze een goeie gameserver neerzetten.

Neem aan dat upgraden van het dataverkeer gewoon mogelijk moet zijn bij LeaseWeb.

twinhost
18/12/03, 17:36
Nou ik ben zelf net gestopt met gamehosten (hield er wel weer een vracht servertjes aan over) maar ik adviseer je als je serieus wilt gamen neem dual proc machines en trek er stats uit van in hoeverre de server belast wordt. Ik gebruikte webmin en een stats pakket. Kun jemooi zien hoe zwaar alles belast wordt. En het trekt bandbreedte als je wat clanservertje hebt kun je er rustig 8 op kwijt zonder lag zijn het public kun je het rustig terug bregen naar 3 games.
En vergeet niet bij elke upgrade van de software de server zwaarder belast wordt.
En via usermin/webmin kun je zelfs simpel mooie script maken om de server via webacces te beheren te restarten enzo.

CQB Navy
19/12/03, 10:49
Hi,

We hebben de bandbreedte nu staan op 5 mbit, de server specs blijven hetzelfde.

Dit zou in principe toch voldoende moeten zijn voor 6 pub servers van 20 slots maximaal?


Rob

twinhost
19/12/03, 11:05
5Mbit full duplex is voldoende maar hou het in de gaten. en dan alles op 1 server met 1 proc ? Succes dan er mee want volgens mij gaat dat wel laggen zeker bij een mapchange. geef iets meer geld uit voor dual proc en VEEL geheugen want dat zul je nodig hebben.

CQB Navy
20/12/03, 18:59
Jah daar zat ik dus ook aan te denken.

Momenteel is er 1 gig aan ram
met een 2.4 ghz intell, de server is zelf nog niet samengesteld dus veranderingen kunnen altijd worden doorgevoerd


Rob

Danny Mekic
22/12/03, 19:17
Even iets anders: ik denk dat je aan 750 GB nét niet voldoende gaat hebben voor wat je er mee wilt doen. (op basis van eigen stats). Hou goed in de gaten hoe het zit bij evt. upgrades van je dataverkeer-inkoop.

CQB Navy
23/12/03, 18:03
Daarom staat het nu ook op 5 mbit
Momenteel staat er in aanbouw
kast 1u met 2.6 ghz dual proc
1,5 gig ram
netwerk 10/100 mbit
80 gig hdd

Lijkt mij dat dit ruim voldoende is voor de eerste aanzet

Rob