PDA

Bekijk Volledige Versie : Bandbreedte games servers



royen99
07/12/03, 20:27
Bezig wat info te verzamelen over een nog te bouwen server en vroeg me af hoeveel gigs/maand het zou worden.

Op één server de games Rainbow six 3- Ravenshield (16 players) en Call of Duty (24 players).

Beide servers zullen (naar verwachting) een kwart van de tijd behoorlijk gebruikt worden, rest van de tijd niet of weinig.

Al enig ervaring met deze games ?

GetHosted
08/12/03, 12:18
Ze zullen als ze allebij vol zitten ruim 1 a 1.5Mbit verstoken...

Wat dit in Gbytes is is bijna niet te schatten omdat het verbruik altijd verschillend is!

Savvas
08/12/03, 12:35
wij hebben een call of duty server van een klant staan, die trekt nu bijna 1mbit gemiddeld....

twinhost
18/12/03, 14:41
Ik heb zelf een tijdje games gehost alleen vanwege de negatieve winst ben ik er mee gestopt. Een gameservertje trekt gerust 1Mbit up en 1Mbit down constant. Het is wel te tweaken door de bandbreedte naar de speler toe te limieteren maar dan krijg je weer chocke. Wil je echt het verbruik weten dan ligt het eraan of je public of private draait. Een public van mij met 14 spelers trok rustig 170 GB per maand en dan was hij bezet van 14:00 tot 01:00.

Ahead-IT
18/12/03, 17:26
Twinhost : ik neem aan dat het een CS server was?
Games zoals COD en Ravenshield verbruiken factor 2 a 3 keer meer dataverkeer dan CS 1.5

twinhost
18/12/03, 18:12
yups vooral CS maar die nieuwe versie kan er kwa CPU er ook wat van :(
Nu ga ik met toe leggen op alleen hosting. Alleen dan zijn die dual proc machines wel wat overdone.